Του ΒΑΣΙΛΗ ΜΠΟΥΖΙΩΤΗ
Αιχμηρή κωμωδία. Που φέρνει δάκρυα στα μάτια από τα γέλια αλλά κι απ’τις δραματικές νότες της που αγγίζουν κατευθείαν την καρδιά.
Σύγχρονη κωμωδία. Που ανεβάζει στη σκηνή τους φόβους -όλων των ειδών τους φόβους μας, για όλα. Βιτριολική κωμωδία. Που καυτηριάζει τα κακώς κείμενα με αξιοζήλευτη δεινότητα. Ανατρεπτική κωμωδία.Που μέχρι και το τελευταίο λεπτό έχει εξελίξεις απρόσμενες που κόβουν την ανάσα - σαν σε θρίλερ.
Τίτλος της;
«Κατάδικός μου»- διφορούμενος τίτλος. Κι εξαιρετικά ενδιαφέροντες οι ήρωές της.
Μια φιλόλογος στο απόλυτο πένθος του χωρισμού με χάπια και με αλλεπάλληλους πανικούς, με αμέτρητους φόβους. Ο πρώην της, βαλκανιονίκης που απολαμβάνει την ελευθερία του στο κόκκινο. Ο πατέρας της, καθηγητής της ελληνικής γλώσσας με αλτσχάιμερ που δεν την θυμάται πια. Ο επιστήθιος φίλος του πρώην άντρα της, ο οποίος έχει κάνει μπάι-πάς. Ένας αλλοδαπός διαρρήκτης κι ο συνεργάτης του-αλλοδαπός κι αυτός και«μπασμένος» σε άγρια κόλπα - με ναρκωτικά, όπλα κλπ. Όλοι τους μπερδεμένοι σ’ ένα πολύχρωμο δυνατό γαϊτανάκι αλληλεξαρτήσεων και φόβων, με φόντο την Ελλάδα του σήμερα. Όλοι τους,άνθρωποι που κινούνται ανάμεσά μας - ή εμείς οι ίδιοι, οι δικοί μας, οι φίλοι μας, αυτοί που ήμασταν, αυτοί που γίναμε. Με μια αλήθεια που στάζει αίμα. Χαρακτήρες κι όχι «σκίτσα». Δεξιοτεχνικά δουλεμένοι.
Η Ελένη Ράντου, η Σάρα Γανωτή και ο Νίκος Σταυρακούδης έγραψαν ένα απ’ τα πιο καίρια και αξιόλογα νεοελληνικά έργα των τελευταίων χρόνων.
Ο «Κατάδικός» τους βάζει το μαχαίρι στο κόκαλο - ακόμα κι όταν οι σκηνές είναι σπαρταριστές. Η αιχμηρή κωμωδία τους ευτυχεί στο ανέβασμά της στο θέατρο «Διάνα» και απογειώνεται με την σκηνοθετική καθοδήγηση του ικανού Γιώργου Παλούμπη.
Η παράστασή του εύρυθμη,ατμοσφαιρική,φωτίζει έξοχα τις πτυχές του έργου κι ο ίδιος έχει δουλέψει εξαιρετικά με τους ηθοποιούς τους ωθώντας τους να πετύχουν τις καλύτερες ερμηνευτικές στιγμές τους! Η Ελένη Ράντου «κεντάει» στην φοβισμένη κι απογοητευμένη από όλα φιλόλογο που μέσα από μια ανατροπή βλέπει φως στα σκοτάδια της. Με την σπάνια κωμική στόφα που διαθέτει προσφέρει απλόχερα γέλιο, αλλά στις δραματικές της κορυφώσεις είναι που «μεθάει» το κοινό- αγγίζοντας τις πιο ευαίσθητες χορδές του. Άθλος υποκριτικός η ερμηνεία της. Στο πλάι της έχει τον ιδανικό παρτενέρ. Είναι ο χαρισματικός Πυγμαλίων Δαδακαρίδης που «ντύνεται» με οίστρο τον άντρα που την χωρίζει προκειμένου να απολαύσει την ελευθερία του και που τρέχει κοντά της να κρυφτεί όταν ένα ατύχημα ανατρέπει τα πάντα. Στην εξέλιξη του ρόλου, ο Δαδακαρίδης συναρπάζει με το μέτρο, την ακρίβεια και την αλήθεια του και στις σκηνές της απόλυτης κορύφωσης οι δύο τους συγκλονίζουν με μια χημεία που σπάνια πετυχαίνεται στο σανίδι. Ο Ορφέας Αυγουστίδης καταφέρνει την πληρέστερη δουλειά του στο θέατρο στην παράσταση αυτή. «Ντύνεται» με συνέπεια και λεπτές αποχρώσεις τοναλλοδαπό διαρρήκτη-έχει ξεκαρδιστικές στιγμές και μια δραματική σκηνή στο τέλος η οποία κόβει την ανάσα. Απολαυστικότατος είναι στο ρόλο του πατέρα που πάσχει από άλτσχάιμερ ο έμπειρος και πολύτιμος Μπάμπης Γιωτόπουλος, καίριος ο Μιχάλης Ιατρόπουλος και θαυμάσιος στο«σαρωτικό»Σάσσα ο Δημήτρης Καπετανάκης.
Δεν είναι διόλου τυχαίο ότι ο «Κατάδικός» μου σπάει ταμεία σε έναν θεατρικό χειμώνα προβληματικό και βαριά χτυπημένο από την κρίση. Ανεβάζει στην σκηνή τους φόβους μας και την ζωή μας-με κωμικό τρόπο που ξαναλέω, στάζει αίμα. Σπεύστε!