Η παράσταση ''Ο δήμιος του έρωτα'', μεταφορά από το ομότιτλο βιβλίο του Ίρβιν Γιάλομ, που σκηνοθέτησε ευφυέστατα ο Κώστας Γάκης στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης είναι ένα χάρμα ώτων και οφθαλμών! Με την υφή ενός ποπ μιούζικαλ, δίχως όμως να υποσκελίζεται η θεατρική δράση, ο θεατής γίνεται μάρτυρας του καταδικασμένου έρωτα ή της ψυχωτικής γεροντοκαψούρας μιας 70χρονης γυναίκας με έναν 35χρονο άντρα. Τη λύση θα δώσει ο Γιάλομ αυτοπροσώπως με τη μέθοδο της ψυχοχειρουργικής. Όταν στο τέλος, αποφασίσει να κάνει τριπλή συνεδρία με τη Θέλμα και τον Μάθιου, η αποκάλυψη θά'ναι ένα σοκ, τόσο για τον ίδιο, όσο και για το κοινό. Ωστόσο, η ''εγχείρηση'' πετυχαίνει και η ασθενής θεραπεύεται, επιστρέφοντας στην άχαρη συζυγική καθημερινότητα της. Δεν έχει νόημα να περιγράψω περαιτέρω το έργο αυτό καθ' αυτό του Ίρβιν Γιάλομ, του ανθρώπου που μετέτρεψε την ψυχική ιατρική σε πραγματική λογοτεχνία. Έχει όμως νόημα και πολύ μάλιστα να εξάρω τη δουλειά του δραστήριου Κώστα Γάκη, ο οποίος έστησε μία παράσταση που δε θα τη βαριόμουν ακόμη κι αν είχε τη διπλή διάρκεια! Θέατρο...ταχυτήτων, λοιπόν, με τους τέσσερις ηθοποιούς να αλλάζουν γρήγορα κοστούμια και τη θέση των props στο ντεκόρ, και με τη μουσική, που υπέγραψε ο Γάκης επίσης, να παίζει βασικό δραματουργικό ρόλο. Κι εκεί που κάποιος θα περίμενε τόσο ισχυρή την παρουσία των Γιάλομ - Θέλμα επί σκηνής, παρεμβάλλονται με τέτοια αμεσότητα τα alter ego των Θέλμα - Μάθιου, ώστε τελικά δικαιώνουν απόλυτα τη θεατρική προσαρμογή του κειμένου από τον σκηνοθέτη. Ευτύχησε βέβαια να συνεργαστεί με μίαν εξαιρετική αειθαλή Ξένια Καλογεροπούλου (Θέλμα), όπως και με έναν Μηνά Χατζησάββα (Γιάλομ), ικανότατο ηθοποιό σε ότι αφορά το χειρισμό των εκφραστικών μέσων του. Οι μούτες του Χατζησάββα σε αρκετά σημεία της παράστασης, όχι μόνο δεν τον περιορίζουν σ' αυτό που λέμε ''θεατρικός ηθοποιός'', αλλά τον καθιστούν έναν αυτόνομο καλλιτέχνη στον τομέα του. Η επιλογή του Χρήστου Παπαδόπουλου και της Έλενας Γεροδήμου, των δύο νεότερων ηθοποιών, ήταν καταλυτική, αφενός για την εξυπηρέτηση της δράσης, όπως την οραματίστηκε ο Γάκης, και αφετέρου για την παρουσίαση κάποιων ευρύτερων φιλοσοφικών εννοιών. Δύο νέα παιδιά, λόγου χάριν, που παίζουν κυρίως με το σώμα τους έρχονται σε αντιδιαστολή με το γερασμένο σώμα της ηρωίδας Θέλμα, αυτό, για το οποίο ο Γιάλομ θα αναρωτηθεί κάποια στιγμή πώς είναι δυνατόν να προξενήσει την ερωτική έλξη!
Λεπτομέρεια: Η Έλενα Γεροδήμου τραγουδάει εξαιρετικά συν τοις άλλοις! Να δείτε οπωσδήποτε αυτή την παράσταση, που προσπαθεί να περιγράψει με τον πλέον ευχάριστο τρόπο μία από τις πιο δυσμενείς ανθρώπινες ψυχολογικές συνθήκες!
Αντώνης Μποσκοΐτης
info
Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάνης
κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00
έως την Τρίτη 26 Φεβρουαρίου
Photo credits: Douros Creatives