Και σκέφτηκα: μπράβο στο Ισπανικό Υπουργείο Πολιτισμού και στο υπουργείο Εξωτερικών και στην εδώ Ισπανική Πρεσβεία για την προώθηση (με κάθε καθαρό τρόπο), των δικών τους συγγραφέων. Μαγκιά τους! (Οι δικοί μας ανάλογοι θεσμοί ούτε καν ξέρουν ότι υπάρχει σύγχρονο ελληνικό θεατρικό έργο…) Αλλιώς δεν θα μπορούσα ούτε καν να φανταστώ ότι ένα τέτοιο συγγραφικό πρωτόλειο θα το επέλεγε ο σκηνοθέτης-διευθυντής του Θεάτρου και διευθυντής της σχολής του Τέχνης. Το έργο θα μπορούσε να το είχε γράψει ένα παιδαρέλι με συγγραφικές «ανησυχίες» και θα έλεγε στα φιλαράκια του «μου έδωσε η μαμάκα μου λεφτά, ελάτε να το ανεβάσουμε ένα Δευτερότριτο όπου να΄ναι, για την πλάκα μας.» Αυτό ΔΕΝ είναι έργο. Είναι μια ΙΔΕΑ που θα είχε ο όποιος, αλλά για να το κάνει ΘΕΑΤΡΙΚΟ έργο έπρεπε να γράψει να γράψει να γράψει…
Κι όμως. Το ανέβασε στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης ο κ. Διαγόρας Χρονόπουλος. Να μιλήσω για ερμηνείες ηθοποιών; Σαν να ντρεπόντουσαν που ήσαν στην σκηνή… Πάνω σε ποιον Λόγο θα πατήσουν για να δημιουργήσουν; Σε ποιο «πετσί ρόλου» θα μπούνε όταν όλα είναι ξώπετσα; Για σκηνοθεσία; Καλά κρασά… Αυτό το έργο και αυτή η παράσταση σε Ερασιτεχνικό Φεστιβάλ θεάτρου θα΄πιανε πάτο.
Και έχει- ο Δάσκαλος ντε! - ΑΝΑΓΚΑΣΕΙ ένα κοριτσάκι (χτεσινή μαθήτρια ή ακόμα;) να βγαίνει και να δείχνει το κωλαράκι της. (Όλα για την τέχνη!) Δεν ντρέπεται-όχι βέβαια!- ο…Δάσκαλος να εξωθεί την μαθήτριά του σε μια τέτοια –αδικαιολόγητα ξεδιάντροπη - σκηνική παρουσία; Αυτό που έκανε είναι προαγωγή στην πορνεία. Βέβαια, το κοριτσάκι ξέρει, έχει ακούσει, έχει μάθει πως όλες οι 40άρες σήμερα «πρωταγωνίστριες» έχουνε βγει ολόγυμνες – ως ημίγυμνες - στην τηλεόραση και στο θέατρο και στον κινηματογράφο. (Ε, είχανε άλλους δασκάλους, τον Κουτσουμύτη, τον Κοκκινόπουλο και λοιπούς τέτοιους που φρόντισαν για «όλα για την τέχνη».) Και τώρα; Τώρα που γέμισε το θέατρο από «πρωταγωνίστριες»; Και κάθε χρόνο απ΄τις βοϊδοσχολές (με 400 ευρώ τον μήνα!) βγαίνουνε δεκάδες βόδια που έχουν ίσως και ταλέντο, αλλά κάποιες έχουνε και ωραίο κωλαράκι!
Να σας πω κάτι για την «παιδεία» σ΄άυτές τις σχολές; Ρώτησα προχτές έναν νέο ηθοποιό – χωρίς να ξέρει ποιος είμαι «συνταξιούχος μπάρμαν» του είχα πει εγώ – αν ξέρει Έλληνες θεατρικούς συγγραφείς. Κρατηθείτε… «Εεεε…οοο…αυτός που έγραψε την Γκόλφω…ο Περεσιάδης!» (Βοϊδοσχολές των κερδοσκόπων Δασκάλων!)
Κι αυτήν την παράσταση, λοιπόν, ο κ. Δάσκαλος , την χαρακτήρισε «ακατάλληλον για ανηλίκους». Εγώ την χαρακτηρίζω «ακατάλληλη για θεατρόφιλους».
Έγραψα και στο Αθηνόραμα την άποψή μου, αλλά φαίνεται πως μάλλον υπάρχει «δίχτυ προστασίας» και δεν την δημοσίευσαν. Βάζουν μονάχα τα διθυραμβικά (!) σχόλια. (Γαμώ τη δημοκρατία τη πουτάνα!)
Τελειώνω: μην πάτε να πληρώσετε εισιτήριο για την θεατρική σας έξοδο. Και για να μην φανεί συκοφαντικό (!) έχω και την άλλη πρόταση: πηγαίνετε ΟΛΟΙ να πληρώσετε εισιτήριο και στοίχημα ότι μετά θα ορκιστείτε ότι δεν θα ξαναπατήσετε το πόδι σας σ΄αυτόν τον –ιερό κάποτε – χώρο που ακόμα λέγεται Θέατρο Τέχνης.
Γιώργος Σκούρτης