Ομολογώ πως αν και είχα ακούσει πολλά για τη σκηνοθετική δεινότητα της Αναστασίας Ρεβή, η οποία αν και ζει και εργάζεται στο Λονδίνο, μολαταύτα έχει δώσει το σκηνοθετικό της στίγμα σε αρκετές και μάλιστα βραβευμένες δουλειές στην Ελλάδα, δεν είχε τύχει να παρακολουθήσω δουλειά της.
Περπάτησα λοιπόν μέχρι τη Σατωβριάνδου όπου βρίσκεται το «Αγγέλων Βήμα», για να παρακολουθήσω την πρεμιέρα του έργου του Χιντέκι Νόντα, «Η μέλισσα».
Και μπαίνω κατευθείαν στο θέμα!
Ανοίγοντας η πόρτα της πλατείας, βρεθήκαμε μπροστά στην στριπτιζέζ (Αντιγόνη Δρακουλάκη), σύζυγο του Ογκόρο (Κωνσταντίνος Καβακιώτης), τον οποίο βλέπουμε μόνο σε video wall, κατά την εξέλιξη της παράστασης. Έτσι, αρχίσαμε να παίρνουμε κάτι από την ατμόσφαιρα του έργου.
Είμαστε στο Τόκιο, μια συνηθισμένη μέρα όπως και οι υπόλοιπες, όμως στην πραγματικότητα δεν είναι. Γιατί; Διότι ο κακοποιός Ογκόρο, δραπετεύει από την φυλακή, πιάνει ομήρους τη γυναίκα και το παιδί του Ίντο (Αλμπέρτο Φάϊς), ενός φιλήσυχου άνδρα, ο οποίος έχει τακτοποιήσει με πρόγραμμα και λεπτομέρεια τη ζωή του και δεν έχει σκοπό να τους ελευθερώσει, αν δεν δει τη δική του σύζυγό και τον γιο, ο οποίος μάλιστα την συγκεκριμένη ημέρα έχει γενέθλια, όπως και ο γιος του Ίντο.
Στο σημείο καταφθάνει η αστυνομία κι’ ένας αστυνόμος (Αργύρης Γκαγκάνης), ο οποίος επιζητά την προαγωγή, αλλά κι’ ένας δημοσιογράφος τηλεοπτικού καναλιού (Αλέξανδρος Αμερικάνος), που επιζητά διακαώς την αποκλειστικότητα και την θεαματικότητα! Ο Ίντο βρίσκεται σε απόγνωση, καθώς κανείς δεν μπορεί ν’ αλλάξει τη γνώμη του κακοποιού ούτε η γυναίκα του ούτε η αστυνομία και τότε, παίρνει τον νόμο στα χέρια του με απρόβλεπτες συνέπειες. Κι’ ενώ έρχονται τα πάντα πάνω-κάτω, μια μέλισσα είναι η μόνη που καταφέρνει να επιβιώσει στο ταραγμένο Τόκιο!
Η Μαργαρίτα Δαλαμάγκα – Καλογήρου διασκεύασε στο τώρα, ένα έργο σύγχρονο, που μας κάνει πολλές φορές να αναρωτηθούμε, τελικά, μέχρι που φτάνει η εξουσία του Τύπου; Αλλά και όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στην παράσταση, ο Ογκόρο στον Ίντο: «Ποιος είναι τώρα ο εγκληματίας, εγώ ή εσύ»; Γινόμαστε θεατές στο τι μπορεί να κάνει ο άνθρωπος, όταν νιώθει απεγνωσμένος, χωρίς να έχει να κρατηθεί από πουθενά!
Η Αναστασία Ρεβή κατάφερε να αποδώσει σκηνοθετικά την τρέλα που φέρει το έργο, το κράτησε ζωντανό- μέχρι και χορευτικό «gangnam style» είδαμε-όμως έχω κάποιες ενστάσεις. Η μουσική υπόκρουση σε αρκετές σκηνές ήταν τόσο δυνατή, που οι ομιλίες των ηθοποιών ηχούσαν ως βαβούρα στ’ αυτιά μου, γεγονός που με «πέταξε» έξω από την ατμόσφαιρα του έργου, ενώ βαρέθηκα και κοίταξα την ώρα στο ρολόϊ μου, στη σκηνή της απευθείας ομιλίας του Ίντο με τον Ογκόρο, μέσω του video wall, η οποία πλάτιασε αρκετά…
Τώρα όσον αφορά στα επί σκηνής δρώμενα από τους τέσσερις ηθοποιούς, δεν έχω να πω τίποτα άλλο, παρά ότι με έπεισαν!
Η Αντιγόνη Δρακουλάκη φάνηκε ότι έκανε λεπτοδουλειά με την ηρωίδα της. Ο Αλμπέρτο Φάϊς δυνατός υποκριτικά στη σκηνή, έπλασε με ευφυή τρόπο τη μετάλλαξη του ήσυχου και υπομονετικού Ίντο, κερδίζοντας άλλοτε τη συμπάθεια και άλλοτε την απέχθεια μας.
Χιουμοριστικές νότες της παράστασης, οι: Αργύρης Γκαγκάνης και Αλέξανδρος Αμερικάνος.
Εν κατακλείδι; Να τη δείτε, γιατί όχι;
Μετάφραση: Μαργαρίτα Δαλαμάγκα-Καλογήρου
Σκηνοθεσία: Αναστασία Ρεβή
Σκηνικά: Εύα Κωνσταντινίδου
Κοστούμια: Ευαγγελία Γρηγοριάδου
Φωτισμοί: Γιάννης Κατσαρής
Μουσική Επιμέλεια: Αναστασία Ρεβή – Αργύρης Γκαγκάνης
Διανομή:
Η Πόλη: Το Τόκιο
Ο Ido: Αλμπέρτο Φάϊς
Ο Νόμος κατά Dodoyama: Αργύρης Γκαγκάνης
Ο Ανελέητος Δημοσιογράφος: Αλέξανδρος Αμερικάνος
Ο Κατάδικος Ogoro: Κωνσταντίνος Καβακιώτης
Η Στριπτιζέζ, Σύζυγος του Ogoro: Αντιγόνη Δρακουλάκη
Ο Γιός της: Ένα Αγόρι
ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ
Τετάρτη και Σάββατο: ώρα 18:00
Πέμπτη – Παρασκευή: ώρα 20:00
Λόγω περιορισμένων θέσεων και για δική σας καλύτερη εξυπηρέτηση, παρακαλούμε επικοινωνήστε για κρατήσεις θέσεων στα τηλέφωνα
210 5242211 & 210 5242213
Από 11.30 έως 14.30 και από 18.00 έως 22.00
και στο ταμείο του θεάτρου τις ίδιες ώρες εκτός από Σάββατο πρωί.