«Φάγανε, φάγανε, φάγανε από παντού φάγανε!».
Μια ατάκα που γράφηκε εξήντα περίπου χρόνια πριν κι όμως είναι σαν να γράφηκε σήμερα. Όλη η λατρεμένη κωμωδία των Αλέκου Σακελλάριου- Χρήστου Γιαννακόπουλου «Υπάρχει και φιλότιμο» είναι λες και αφορά αυτό που βιώνουμε σήμερα.
«Πολύ θα ήθελα να δω έναν Έλληνα να πει ένα συγγνώμη-συγγνώμη ρε παιδιά, έφταιξα!». Στην σκηνή ο Γιώργος Παρτσαλάκης - απ’τις μεγάλες, ισχυρές μονάδες της κωμωδίας! - «γίνεται» με τη σκηνοθετική αρωγή του μετρ Γιάννη Μπέζου ο Ανδρέας Μαυρογιαλούρος και λέγοντας αυτή την ατάκα, εκφράζει την οργή-πικρία-απογοήτευση- αγανάκτηση όλων μας. «Στάζει» τόσο αλήθεια η διαχρονική αυτή ατάκα μια και κανείς απ’αυτούς που μας έσυραν στον γκρεμό που βρισκόμαστε δεν λέει ένα Συγνώμη έφταιξα! Πηγαίνοντας στο Κηποθέατρο Παπάγου να δω στην παράσταση του ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης είχα στο νου μου τις πιο γερές σκηνές απ’την κινηματογραφική εκδοχή του έργου, τον μοναδικό Λάμπρο Κωνσταντάρα να «κεντάει» στον Μαυρογυαλούρο του. Μνήμες σε άσπρο-μαύρο. Τι συγκρίσεις θα γίνουν-αυτό είχα στο μυαλό μου. Απ’τα πρώτα λεπτά που ξεκίνησε η ευφρόσυνη, καλοκουρδισμένη και δεξιοτεχνική παράσταση που σκηνοθέτησε ο Μπέζος,τα είχα αφήσει όλα αυτά πίσω μου.
Ένα έργο που γράφηκε μισό αιώνα πριν και με τέτοιο επίκαιρο χαρακτήρα οφείλει να τα "χώνει" και σήμερα. Για την διαπλοκή και τις ρεμούλες που πρωταγωνιστούσαν και που πρωταγωνιστούν στην ζωή μου, τους κλέφτες και τους καταχραστές που είναι πάντα στην πρώτη γραμμή,τους πολιτικούς που αντί να μάχονται, βουλιάζουν στην σαπίλα και τον ωχαδελφισμό για να φτιάξουν τις βίλες τους.
Βρήκα εξαιρετική την ιδέα να ανέβει ξανά το έργο αυτό που είναι σαν να γράφηκε τώρα!
Βρήκα εξαιρετική την ιδέα να το διδάξει ο Μπέζος που παίζει την κωμωδία στα δάκτυλα -η παράστασή του είναι χάρμα οφθαλμών και δουλεμένη με μεράκι, κέφι, οδηγώντας τους ηθοποιούς σε θαυμάσιες ερμηνείες και σ’ενα δεμένο σύνολο που προσφέρει γέλιο μέχρι δακρύων στο κοινό-. «Μάστορας» μεγάλος στην κωμωδία ο Μπέζος, «μάστορας» και ο Παρτσαλάκης!Τι μέτρο, τι αμεσότητα ζηλευτή, τι «ρεύμα», τι ρυθμός, τι ακρίβεια σκηνική-στις κωμικές στιγμές έξοχος, στις δραματικές νότες υπέροχος! Και δεν ήταν ο μόνος που «έσκισε»!
Ο Μπέζος στις παραστάσεις του φροντίζει να οργανώνει πάντα τις καλύτερες διανομές και να φωτίζει και τους μικρότερους ρόλους. Τα κατάφερε και εδώ-το δίχως άλλο! Θαυμάσιος ήταν στον Γρουέζα του ο Τάκης Παπαματθαίου, απολαυστικότατος στον Πανάγο του ο Τάσος Γιαννόπουλος, σαρωτικός στον Γιώργο του ο Θανάσης Βισκαδουράκης. Ευθύβολη η Νεκταρία Γιαννουδάκη στην Νάντα της, χαρίεσσα στην Αλίκη της η Ευγενία Δημητροπούλου, καίριος ο Μανώλης Σορμαίνης στον Κώστα του. Σωστοί στο πλευρό τους η Ελένη Τσιμπρικίδου, ο Νίκος Σκουλάς, η Αντιγόνη Νάκα αλλά και ο Ηλίας Μιχαλογιάννης!
Ένα Μπράβο αξίζει σε όλους!