Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

"Ο ΘΕΟΣ ΤΗΣ ΣΦΑΓΗΣ", ΜΙΑ ΑΝΕΛΕΗΤΗ ΣΑΤΙΡΑ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ. ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΑΚΗ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗ

Written by OnlyTheater. Category: ΚΡΙΤΙΚΗ ONLYTHEATER

Ο ΘΕΟΣ ΤΗΣ ΣΦΑΓΗΣ ΣΤΟ 104

Ένα εντεκάχρονο παιδί θα καυγαδίσει στο σχολείο με ένα άλλο και θα του σπάσει δύο δόντια. Το σπίτι των γονιών του θύματος, επισκέπτονται οι γονείς του άλλου παιδιού, για να κάνουν μια πολιτισμένη διευθέτηση. Όμως, η υπερβολική ευγένεια και ο καθωσπρεπισμός σύντομα υποχωρούν και οι τέσσερις "αξιοπρεπείς" ενήλικες παρουσιάζουν ένα εντελώς διαφορετικό πρόσωπο, που το ευλογεί -όπως φαίνεται- ο "θεός της σφαγής"
Η Γιασμίνα Ρεζά, ύστερα από τη σαρωτική παγκόσμια επιτυχία του "Art", παρουσίασε πριν λίγα χρόνια αυτό το νέο της έργο που σημείωσε αντίστοιχα μεγάλη επιτυχία. Πρόκειται για μια ανελέητη σάτιρα της σύγχρονης αστικής τάξης, που στην εξέλιξή της θυμίζει λίγο το τελευταίο μέρος από τη "Φαλακρή τραγουδίστρια" του Ιονέσκο (που και εκείνος, στην εποχή του, επιχείρησε κάτι ανάλογο)
Ο Δημήτρης Γιαμλόγλου μελέτησε και κατανόησε σε βάθος όλες τις εκφάνσεις του έργου. Έτσι, η σκηνοθεσία του καταφέρνει να αναδείξει την ειρωνία του κειμένου και να βάλει το μαχαίρι στο κόκκαλο, τονίζοντας, ταυτόχρονα, την κωμική του πλευρά και προκαλώντας άφθονο και αβίαστο γέλιο.
Οι ερμηνείες που αποσπάει από τους τέσσερις ηθοποιούς του είναι εξαιρετικές:
Η Δάφνη Μανούσου, στο ρόλο της ορθολογίστριας και ακτιβίστριας Βερονίκ "κεντάει" σε ένα ρόλο που της πηγαίνει γάντι και πραγματοποιεί μια εξαιρετική ερμηνεία.
Ο Αργύρης Θανάσουλας, στο ρόλο του άξεστου συζύγου της, με την επίφαση του πολιτισμένου, αποδίδει τον Μισέλ με θαυμαστή ακρίβεια και "στηρίζει" όλη την παράσταση.
Ο Γιάννης Λασπιάς, στο ρόλο του γιάπη δικηγόρου Αλαίν, του οποίου το κινητό χτυπάει διαρκώς και σπάει τα νεύρα όλων καταφέρνει να βρει την ισορροπία που χρειάζεται για να αποφύγει την υπερβολή και να καταστήσει την ερμηνεία του απολαυστική.
Η Ιωάννα Σταυροπούλου στο ρόλο της συγκαταβατικής Ανέτ "δίνει ρέστα" και, από ένα σημείο και μετά, "πυροδοτεί" το επί σκηνής μακελειό.
Και οι τέσσερις ξεπερνούν κατά πολύ τις ερμηνείες των Αμερικανών συναδέλφων τους που είδα στο Broadway το 2010 (Janet McTeer, Dylan Baker, Jeff Daniels και Lucy Liu, αντίστοιχα)
Η μετάφραση του Γιώργου Βούρου (αποκλειστικού Έλληνα μεταφραστή της Ρεζά) δίνει ένα κείμενο ρέον και σπαρταριστό που βοηθάει την παράσταση να "απογειωθεί".
Σ' αυτό συμβάλλουν εξίσου τα πολύ λειτουργικά σκηνικά της Αιμιλίας Κακουριώτη και τα εμπνευσμένα και "έξυπνα" κοστούμια της Βασιλικής Σύρμα.
Στα σκηνικά συν, συγκαταλέγονται τα αληθινά λουλούδια που υπάρχουν στα βάζα, τα αυθεντικά βιβλία - λευκώματα επί σκηνής (ακριβώς, όπως αναφέρονται στο κείμενο της Ρεζά) και ο αξιοθαύμαστος ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζεται η σκηνή του εμετού.
Γενικά, το μεράκι, η φροντίδα, το κέφι και η προσωπική εργασία των συντελεστών είναι εμφανή παντού και αυτό είναι που καθιστά την παράσταση τόσο ξεχωριστή. Το έργο παίζεται κάθε Παρασκευή, Σαββάτο και Κυριακή στις 21:00, στο θέατρο 104, στο Γκάζι, μέχρι τις αρχές Φεβρουαρίου και αποτελεί σίγουρα μια από τις καλύτερες παραστάσεις της φετινής χρονιάς. Σπεύσατε!

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO