Του ΒΑΣΙΛΗ ΜΠΟΥΖΙΩΤΗ
Τι κι αν έχουν περάσει έξι δεκαετίες από την συγγραφή της κωμωδίας «Ούτε γάτα, ούτε ζημιά»; Τι κι αν έχουμε ακόμα στο νου μας τον χαρισματικό Βασίλη Λογοθετίδη και το "Κόμβος Λολότα του"; Ο πολυσχιδής Χρήστος Χατζηπαναγιώτης καταφέρνει με το ανέβασμά του στο θερινό θέατρο «Λαμπέτη», να αποδείξει ότι οι γερές κωμωδίες διατηρούν αναλλοίωτο το άρωμά τους, οι εμπνευσμένες ατάκες έχουν πάντα δύναμη και ότι μπορούμε να κρατάμε μέσα μας τις «ακριβές» μνήμες μας σε άσπρο-μαύρο και να χαιρόμαστε- απολαμβάνουμε τις σημαντικές ισχυρές δυνάμεις του θεάτρου μας.
Η λατρεμένη κωμωδία, έξυπνα διασκευασμένη από τον Θοδωρή Πετρόπουλο-ο τρόπος που «κεντά» κάθε φορά στα κείμενα, χωρίς να τα καπελώνει,αλλά «απογειώνοντάς» τα, είναι θαυμαστός-ευτυχεί πραγματικά στο ανέβασμά της από τον Χρήστο Χατζηπαναγιώτη, που ξέρει καλά την κωμωδία και την παίζει στα δάκτυλά του.
Η παράστασή του είναι εύρυθμη, φτιαγμένη με μεράκι κι όρεξη, κουρδισμένη ζηλευτά και στη παραμικρή της λεπτομέρεια και ο ίδιος δίνει ρέστα στον άπιστο Λαλάκη του που τρελαίνεται από τα παιχνίδια που του παίζει η γυναίκα του. «Σαρώνει» την σκηνή με μαεστρία, περνάει με δεινότητα από τον μπερμπάντη που ερωτοτροπεί στον σύζυγο που βλέπει την γυναίκα του-ή κάποια που της μοιάζει-με έναν άλλο άντρα και σκάει από την ζήλια του, για να μας συγκινήσει στην σκηνή του φινάλε που οι μάσκες πέφτουν και η αγάπη νικάει τα πάντα.
Μια ισχυρή μονάδα της κωμωδίας που έχει την αξία των παλιών,έξοχων κωμικών μας. Η Άβα Γαλανοπούλου λατρεύει την κωμωδία και την λατρεύει και αυτή. Διαθέτει και μέτρο και ακρίβεια. αλλά και ευθυβολία και στην δουλειά αυτή πετυχαίνει μια απ’τις πληρέστερες ερμηνείες της. Χάρμα οφθαλμών και τον τρόπο που εμπαίζει τον άπιστο σύζυγό του και στον τρόπο που τον παίρνει τρυφερά στην αγκαλιά της. Ο Κώστας Ευριπιώτης «ντύνεται» με κέφι και οίστρο τον σταθμάρχη της Θυμαριάς –τι πληθωρικό ταλέντο και πόσο την γουστάρει τη σκηνή!-.
Η Μαρία Κατσανδρή, φινετσάτη, πάντα to the point «ντύνεται» με ευστοχία την φίλη της ηρωίδας. Απολαυστική είναι η Γιάννα Ζιάννη στο ρόλο του συζύγου του σταθμάρχη και θαυμάσια στον ρόλο της Λολότας η Μένη Κωνσταντινίδου. Ο Γιώργος Κοψιδάς διαθέτει σκηνική άνεση, έχει κύρος και εντυπωσιάζει στον ρόλο του εραστή που κάνει το παν για να κερδίσει τον στόχο του. Ανέρχεται δυναμικά κι αποτελεσματικά.
Στους δύο ρόλους του ο Μάρκος Μπούγιας δείχνει ότι εξελίσσεται σε καλό κωμικό.Η Δανάη Μπάρκα στην παρθενική της εμφάνιση κερδίζει με το σπαθί της τις εντυπώσεις, έχοντας αλήθεια και συνέπεια στον ρόλο της υπηρέτριας που φωτίζει την αλήθεια που φέρνει τόσες παρεξηγήσεις.
Ο Χατζηπαναγιώτης τους καθοδήγησε όλους με αποτελεσματικότητα και έφτιαξε ένα ισχυρό θίασο που «απογειώνει» το έργο. Η συμβολή της Μαίρης Τσαγκάρη στα λιτά, καλαίσθητα σκηνικά και της Κατερίνας Παπανικολάου στα θαυμάσια κοστούμια ήταν σημαντική.
Τρέξτε στην ταράτσα του θερινού «Λαμπέτη» να απολαύσετε μια παλιά, αγαπημένη κωμωδία, που ευτυχεί και στο σήμερα, σε μια φροντισμένη παραγωγή που υπογράφει ο Τάσος Παπανδρέου. Η αγάπη του για το θέατρο, που είχε αφήσει για καιρό και να «επιστρέψει» σ’ αυτό με τις «Φόνισσες» φαίνεται σε κάθε μικρή λεπτομέρεια της δουλειάς και στον τρόπο που έχει αναμορφώσει το «Λαμπέτη» που είναι όαση στην θερμόπληκτη Αθήνα.
Μην χάσετε το «Ούτε γάτα,ούτε ζημιά»- θα σας γλυκάνει την καρδιά…