Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

Ο ΕΞΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΥΝ-ΑΙΣΘΗΜΑΤΟΣ

Written by OnlyTheater. Category: ΑΡΘΡΑ

 

 Ο εξορισμός του συναισθήματος δεν είναι αισθητική αντίληψη, δεν είναι στυλ ή φόρμα, δεν είναι τεχνική, είναι μια πολιτική πράξη, που συμφέρει το σύστημα. Αν μπορείς να αισθάνεσαι, να κλαις όταν πονάς, να φωνάζεις όταν αδικείσαι, να ερωτεύεσαι χωρίς να φοβάσαι ότι θα χάσεις την ελευθερία σου, να θυμώνεις, να γελάς,  τότε είσαι άνθρωπος. Και τότε γίνεσαι επικίνδυνος. Γιατί οι άνθρωποι μπορεί και να σηκώσουν το κεφάλι. 

Δεν είναι η οικονομική κρίση, που σαφώς υπάρχει, υπεύθυνη για τα όσα μας συμβιώνουν. Είναι αυτή η βαθιά προσωπική διατάραξη που μας εγκλωβίζει στον μικρόκοσμο μας και μας κάνει να ξεχνάνε, να υπομένουμε ή  να αδιαφορούμε  για το κοινωνικό πλαίσιο. Μας μετατρέπει σε όντα χωρίς συν-αίσθημα,  και τα ασυναίσθητα πλάσματα δεν μπορούν να είναι  ούτε πολίτες με συνείδηση.

Η τέχνη και το θέατρο  θα αντισταθεί; Ή θα τροφοδοτήσει αυτή τη λογική, καλυπτόμενο πίσω από την αναζήτηση νέων τρόπων έκφρασης; Ναι, πάντα χρειαζόμαστε νέους τρόπους έκφρασης, δηλαδή κάτι που να μπορεί να δώσει μορφή και εικόνα στα όσα μας συμβαίνουν. Σήμερα δυστυχώς το θέατρο βιώνει αυτή τη συναισθηματική ακαμψία, ακολουθώντας το «ρεύμα». Γιατί το συναίσθημα και η συγκίνηση να θεωρούνται μπανάλ άραγε; Γιατί στο θέατρο δεν πρέπει να φωνάζουμε, να κλαίμε, να βουρκώνουν τα μάτια μας; Για να μη θυμίζουμε ίσως στους θεατές ότι κάπως έτσι θα έπρεπε να είμαστε; Άνθρωποι που μπορούν να χαίρονται με τα μικρά ή τα μεγάλα της ζωής, να καταρρακώνονται στις τραγωδίες της, να υποφέρουν, να μην είναι πάντα «καλά», να ουρλιάζουν, να θυμώνουν, να αγαπούν…  Μήπως η τέχνη θα έπρεπε να μας θυμίσει πώς  είναι η αληθινή μας φύση; Οι καλλιτέχνες βέβαια ζουν σε αυτή την κοινωνία και υποφέρουν κι οι ίδιοι από αυτή τη συναισθηματική απραξία, αλλά μήπως ήρθε ή ώρα να αντιταχθούν τουλάχιστον αυτοι, τουλάχιστον μέσα στους τέσσερις τοίχους ενός θεάτρου; Γιατί από κάπου πρέπει να ξαναρχίσουμε για να ανακτήσουμε την ανθρωπιά μας και την αθρωπίλα μας μαζί.

Θα ήθελα να δω ανθρώπους στη σκηνή να γίνονται κομμάτια, κι ας είναι και υπερβολικοί, κι ας είναι και εκτός μόδας. Θα ήθελα να ακούσω φωνές που πάλλονται και είναι και μελό. Γιατί είναι καλύτερο να είσαι μπανάλ, παρά τίποτα…

 

Α.Κ

 

 

 

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO