Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗ ΣΚΗΝΗ: ΚΩΣΤΑΣ ΒΟΜΒΟΛΟΣ - ΜΟΥΣΙΚΟΣ

Written by OnlyTheater. Category: ΑΡΘΡΑ

Κώστας Βόμβολος

 

Ο Κώστας Βόμβολος  σπούδασε μουσική στο Εθνικό Ωδείο και ιατρική στο ΑΠΘ.  Έχει γράψει μουσική για θεατρικές παραστάσεις, ταινίες μεγάλου μήκους και ντοκυμαντέρ. Συνεργάστηκε κυρίως με το ΚΘΒΕ, το Εθνικό Θέατρο, την Πειραματική Σκηνή της ''Τέχνης'', το Θέατρο Τέχνης,  τα ΔΗΠΕΘΕ  Πάτρας, Καλαμάτας, Καβάλας, Σερρών, τη Νέα Σκηνή Τέχνης, την Actors Touring Company του Λονδίνου κ.α. Από το 1994 διευθύνει το σύνολο  Primavera en Salonico, το οποίο σε συνεργασία με τη Σαβίνα Γιαννάτου έχει κυκλοφορήσει 8 cd και έχει εμφανιστεί σε όλες τις  χώρες της Ευρώπης, τις μεγαλύτερες πόλεις των ΗΠΑ, στον Καναδά, την Αργεντινή, την Αυστραλία, την Κίνα, την Κορέα κ.α. Συμμετέχει στο συγκρότημα «Χειμερινοί κολυμβητές» από το 1985. Διδάσκει στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ. Η μουσική του "Δον Κιχώτη", που σε λίγες μέρες ανεβαίνει στο Κ.Θ.Β.Ε., είναι δική του.

 

Βρέθηκα σ’ αυτήν τη δουλειά κατά λάθος.

Από τότε βέβαια έχουν περάσει αρκετές δεκαετίες και 150 παραστάσεις. Στην αρχή ήταν μια καλή ευκαιρία για έναν δεκαοκτάχρονο  επίδοξο «δημιουργό» να δοκιμάσει την  -όποια- μαστοριά του στην κατασκευή (ή την «ανακαίνιση»)  μελωδιών, τραγουδιών, ολόκληρων συνθέσεων ή ηχητικών τοπίων με συγκεκριμένες προδιαγραφές. Ένα άλλο στοιχείο που με ενθουσίασε τότε ήταν η δυνατότητα για εναλλαγή ανάμεσα στα διάφορα μουσικά είδη ανάλογα με τις ανάγκες μιας παράστασης (αν και δεν το ήξερα –δεν είχα ακούσει καν τον όρο- ήμουν μάλλον «μεταμοντέρνος»,  τσαλαβουτώντας ασύστολα στις πιο ετερόκλητες και αντιφατικές περιοχές της παγκόσμιας μουσικής φιλολογίας). Επίσης δεν μπορεί να αγνοηθεί και μια λύση που μου προσέφερε η θεατρική μουσική σε βασικά υπαρξιακά ερωτήματα της ηλικίας: «ποιόν αφορά αυτό που γράφεις;», «θα το ακούσει ποτέ κανένας;», «θα εκτελεστεί ποτέ από πραγματικούς μουσικούς ή θα μείνει για πάντα μια παρτιτούρα σε ένα συρτάρι;». Ήταν μια παραγγελία που αφορούσε τουλάχιστον τους συμμετέχοντες σε μια παράσταση, το κοινό θα την άκουγε -θέλοντας και μη-  εκτελεσμένη από κάποιους μουσικούς κι όλα αυτά με το αζημίωτο..


Αργότερα κατάλαβα ότι κάνω αυτή τη δουλειά γιατί αγαπάω το θέατρο.


Και το αγαπάω πιο πολύ από τη μουσική.

 

Χρύσα Φωτοπούλου

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO