Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

Ο Π. ΑΔΑΜ ΓΡΑΦΕΙ ΣΤΟ ONLYTHEATER.GR ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ "DIDO AND AENEAS"

Written by OnlyTheater. Category: ΑΡΘΡΑ

Dedo and Aeneas στο θέατρο Βικτώρια

 

Το διάσημο σκηνικό έργο του "Διδώ και Αινείας" σε λιμπρέτο του Nahum Tate, είναι ένα από τα αριστουργήματα του παγκόσμιου λυρικού ρεπερτoρίου. Βασισμένο στην Αινειάδα του Βιργιλίου, ανήκει στην κατηγορία της Όπερας Δωματίου και πρωτοπαρουσιάστηκε τον Ιούλιο του 1688 στο Josias Priest girl’s school στο Chelsea London. Από τότε η «Διδώ» έχει τύχει εξαιρετικής επιτυχίας με διάσημα ανεβάσματα στα μεγαλύτερα λυρικά θέατρα του κόσμου. Μεγάλες τραγουδίστριες όπως η περίφημη κοντράλτο Kathleen Ferrier, η Kirsten Flagstad, η Tatiana Troyanos, η Janet Baker, η Jessye Norman κ.α. χάρισαν την φωνή τους στην θρυλική βασίλισσα της Καρχηδόνας. Ο σκηνοθέτης της παράστασης "Dido and Aeneas", Παναγιώτης Αδάμ, γράφει στο Onlytheater.gr τι συνέβη τα χρόνια που προηγήθηκαν. Για μια πρώτη επαφή, σε ηλικία που όλα καταγράφονται.

 

Η πρώτη μου επαφή με την όπερα έγινε μέσα από μια απλή συγκύρια. Σε πολύ μικρή ηλικία οι γονείς μου με πήραν μαζί τους στη Λυρική, επειδή δεν βρέθηκε κάποιος να με κρατήσει στο σπίτι. «Αν κουραστεί, θα κοιμηθεί», είπαν. Η παράσταση ήταν η «Anna Bolena» του G. Donizetti την οποία θυμάμαι μέχρι σήμερα, με κάθε λεπτομέρεια. Ύστερα από εκείνη τη βραδιά η όπερα έγινε η βασική μουσική επιλογή μου.

Στη συνέχεια, η γνωριμία και η συναναστροφή μου με λυρικούς καλλιτέχνες με έφερε πιο κοντά στο αντικείμενο. Παρακολούθησα μαζί τους σεμινάρια μονωδίας ως ακροατής, μοιράστηκα την αγωνία τους και έμαθα για τις δυσκολίες του λυρικού τραγουδιού. Ο στόχος όλων, όμως, ήταν ο ίδιος: η σκηνική παρουσίαση των λυρικών έργων. Γιατί μην ξεχνάμε πως η όπερα μπορεί να είναι ένα περίπλοκο είδος, αλλά δεν παύει να είναι θέατρο και η σκηνή παραμένει ο βασικός χώρος επικοινωνίας της με το κοινό.

Στα χρόνια της δραματικής σχολής άρχισα να διαμορφώνω και την οπτική μου για το ανέβασμα των οπερατικών έργων ενώ αργότερα η συνεργασία και γνωριμία με χορευτές και χορογράφους μού άλλαξε ριζικά την αντίληψη για το ρόλο του σώματος και τις τεχνικές παραγωγής του ήχου από τους λυρικούς τραγουδιστές. Όλη αυτή η ακινησία και ο στόμφος άρχισε να μου φαντάζει σαν δικαιολογία και έλλειψη τόλμης. Έτσι κατά τη διάρκεια κάποιων μουσικών σεμιναρίων δοκιμάσαμε μαζί με φίλους και συνεργάτες την προσέγγιση του λυρικού θεάτρου μέσα από άλλες πιο απλές φόρμες πέραν του συνηθισμένου.

Η προσπάθεια αυτή οδήγησε στο περσινό ανέβασμα τη όπερας «Dido and Aeneas» του H. Purcell σε ένα μη συμβατικό χώρο, το θέατρο Vault. Η παράσταση είχε θερμή αποδοχή από το κοινό γι' αυτό κι αποφασίσαμε να επαναληφθεί και φέτος, στο θέατρο Βικτώρια. To φετινό μας εγχείρημα είναι, η όπερα «Ωραία Ελένη» του J. Offenbach στο θέατρο Olvio.

 

* Η παράσταση "Dido and Aeneas" παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία Παναγιώτη Αδάμ, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00, στο θέατρο Βικτώρια.

 

Χρύσα Φωτοπούλου

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO