Η σκηνοθέτης Αναστασία Κουμίδου μετά τη βράβευσή της στα φετινά βραβεία Κουν ετοιμάζει ένα εξαίσιο έργο του Ρακίνα, τον "Βρεταννικό", και γράφει στο onlytheater για τη σκηνοθετική της αντίληψη και το ενδιαφέρον της για τα πολιτικά θρίλερ.
Καλοκαίρι 2013. Πρώτο καλοκαίρι στην Αθήνα. Οι πολιτικές εξελίξεις τρέχουν, τρέχουν προς όλες τις κατευθύνσεις, ατέρμονα. Το Beton7 αναγγέλει τις Θεατρικές Συνθέσεις 2013-2014.
Μία συνωμοσία γεγονοτων, ένα υπερατλαντικό παζλ συμπτώσεων με φέρνει αντιμέτωπη με τον Ιωάννη Καποδίστρια του Καζαντζάκη, της Ρωξάνδρας Στούρτζα, των πολιτικών και στρατιωτικών μιας Ελλάδας που απελευθερώνεται και ξανασκλαβώνεται μέσα από τους εμφύλιους της.
Δεκέμβριος 2013. Γράφεται η διασκευή CAPO d’ ISTRIA. Κοιμάμαι λίγες ώρες, προσέχω την κάθε μου λέξη. Διαβάζω αρχεία και την καθημερινή ειδησεογραφία, η οποία με ξεπερνά και τρέχω να τη φτάσω. Συνεργασίες, διανομές, μεταμεσονύκτιες ώρες δουλειάς.
Απρίλης - Δεκέμβρης 2014. Το CAPO d’ ISTRIA παίρνει σάρκα και οστά στη σκηνή του Beton7 και σε επανάληψη στο Θέατρο 104. Το κοινό ανακαλύπτει, όχι ότι δεν τοήηξερε, “δια ζώσης” τον ομφάλιο λώρο της Ελληνικής Ιστορίας και των ιστοριών που μας ενώνουν, αλλά και μας χωρίζουν, μας ξαναενώνουν, μας διαπλέκουν…
Το CAPO D’ ISTRIA, μια μικρή, ανεξάρτητη παραγωγή τιμάται με τον Έπαινο Δραματουργίας, παίζει στο τραπέζι με τα μεγάλα παιδιά, συναγωνίζεται με έργα της Στέγης, του Φεστιβάλ, του Εθνικού.
Τεράστια περηφάνια και ευγνωμοσύνη.
Τώρα ο κύκλος που ξανανοίγει θα είναι ίδιος και άλλος. Το επόμενο τόλμημα είναι Ρωμαϊκό και Γαλλικό μαζί, ο Brittanicus του Jean Racine, που ετοιμάζεται για τις επόμενες θεατρικές συνθέσεις του Beton 7, 2014-15.
“Μα γιατί διάλεξες αυτό, το Φεστιβάλ είναι αφιέρωμα στον Racine και τον Moliere. Γιατί όχι μια ωραιότατη κωμωδία του Moliere;” με ρωτάνε όλοι. Χαμογελάω αμήχανα. Γιατί όχι; Αλήθεια, γιατί όχι το "Brittanicus" του Racine σε μια multi media, trans media σύγχρονη διασκευή. Αφού το έργο αυτό θεατρική αδρεναλίνη.
Βαθιά ανάσα και ιδού μερικοί λόγοι:
1. Αποφασίσα να βουτήξω στα πολιτικά θρίλερ
2. Με ενδιαφέρουν οι χωροχρονικές συντεταγμένες της πολιτικής Ιστορίας
3. 4. Ο Καποδίστριας και ο Νέρωνας
5. 6. Ο Κολοκοτρώνης και ο Νάρκισσος
7. 8. Η Ρωξάνδρα και η Τζούνια
9. Οι σύμμαχοι και η Αγριππίνα
10. Η Ρώμη και το Λονδίνο
Αποφεύγω το πολιτικό θέατρο, το μανιφέστο (οπως το λέγαμε στη σχολή), περιπλανιέμαι ανάμεσα στις σκιές του πολιτικού θριλερ μέσα σε δυστοπικά περιβάλλοντα, πέρα από τόπο και χρόνο ή μάλλον παντός χώρου και χρόνου.
Η γεωγραφία είναι οι άνθρωποι και ο χρόνος είναι τα συγκεκριμένα 70 λεπτά διάρκειας του έργου.
Αυτός είναι ο πίνακας, αυτή είναι η ταμπλέτα, που ξεκινάει με τη μορφή μιας tabura rasa, μια που η απαραίτητη συνθήκη της διασκευής δε μας παρέχει εξαρχής καμία σταθερη, και που οι συνεργάτες μου κι εγώ ξεκινάμε να συνδιαλεγόμαστε με το χάος. Στη φετινή παραγωγή συνεργάζονται καλλιτέχνες από την Αθήνα και από το Λονδίνο, με αυτό το χάος. Κάπου εκεί στον Γενάρη του 2015 θα αρχίσει ο πίνακας να ζωντανεύει και ο Brittanicus θα γίνει NeroNow.
NeroNow, ενα multi media political thriller για έναν αυτοκράτορα με οιστριονική προσωπικότητα. Διασκευή από το Brittanicus του Racine (μετ. Ανδρέας Στάικος) και από τους Λατίνους Ιστορικούς : Suetonius (μετ. Νικος Πετρόχειλος)
Πληροφορίες παράστασης
Παραγωγή, Διασκευή, Σκηνοθεσία : Αναστασια Κουμιδου
Σκηνικός χώρος : Ανδρέας Σκούρτης
Μουσική: Αντριάνα Μίνου
Βοηθοός Σκηνοθέτη : Χιονία Χιωτέλλη
Ηθοποιοί:
Αγριππινα : Εύρη Σωφρονιάδου
Τζούνια : Ερατώ Πίσση
Συμμετέχει ως Suetonius ο αρχαιολόγος Κώστας Πασχαλίδης
Η υπόλοιπη διανομή θα ολοκληρωθεί εντός των ημερών.