00.20 Έφτασα στο θέατρο «Αποθήκη» έχοντας στο μυαλό μου διάφορες πληροφορίες που είχαν να κάνουν με το ότι ο «Ματωμένος γάμος» δεν τυγχάνει θερμής υποστήριξης από το κοινό και παίζεται σε μισοάδεια πλατεία, αλλά και ότι πρόκειται για μια ατυχή ανάγνωση του έργου, με τον Κακλέα να μην είναι στα καλύτερά του. Δύο περίπου ώρες μετά έβγαινα από το υπέροχο θέατρο στο οποίο δεν έπεφτε καρφίτσα,έχοντας γοητευτεί από την παράσταση-πρόταση και τις γερές ερμηνείες των ηθοποιών του. Ήξερα ότι ο Κακλέας ενοχλεί γενικότερα λόγω της πολλών «νικών»του,λόγω των sold out που πετυχαίνει, λόγω του ότι «χτυπάει»όπου γουστάρει και με ό,τι γουστάρει έχοντας δεινότητα,αλλά στην περίπτωση αυτή είχα να κάνω με μικρότητες και ψεύδη. Έτυχε να είναι γεμάτο το-άδειο όπως έλεγαν-θέατρο το βράδυ που πήγα;Και πως μπορεί κανείς να μην παραδεχτεί πως η παράστασή του είναι γερή πρόταση; Χρόνια τα ζω, αλλά ακόμα να τα «χωνέψω» όλα αυτά.
00.22 Η ανάγνωση του Κακλέα σέβεται το σπουδαίο αυτό έργο του Λόρκα και φωτίζει με δεινότητα την έξοχη σπουδή που κάνει για τον έρωτα και τον θάνατο. Έχει πολλούς και γερούς «άσσους» η παράστασή του, στην οποία θα επανέλθω με εκτενέστερο σημείωμα στο Onlytheater και η πρότασή μου είναι να πάτε τρέχοντας να την απολαύσετε: για να δείτε πως τονίζεται η διαχρονικότητα του έργου όπου η ποίηση συναντά τη σκληρότητα και το πάθος την απόγνωση. Ο Κακλέας έχει ανεβάσει τον «Ματωμένο γάμο»,με μια ροκ, «πειραγμένη» ματιά,που «απογειώνει» το κείμενο-είναι απ’τα πιο ενδιαφέροντα ανεβάσματα του έργου που έχω δει ως σήμερα σε αθηναικές σκηνές. Ο Γκάτσος-Γκάτσος, να «παντρεύεται» με γκόθικ μουσικές και σωματοποιημένο θέατρο με ένα μαγικό θα έλεγα τρόπο. Εντυπωσιάστηκα.
00.27 Εντυπωσιάστηκα από την παράσταση αλλά και από τις επιδόσεις τριών ηθοποιών της. Βρήκα συναρπαστική την εξαίρετη Λένα Παπαληγούρα που ανεβάζει κάθε φορά ψηλά τον πήχη καταφέρνοντας ισχυρές «νίκες». Η Νύφη της είναι δεξιοτεχνικά δουλεμένη. Η Νύφη της φλέγεται, πυρπολείται από το πάθος για το οποίο γράφει ο Λόρκα.Η Νύφη της σπαράζει και κομματιάζεται. Η Νύφη της συγκλονίζει-ποια από τη γενιά της θα ήταν τόσο ζηλευτή στο ρόλο; Νομίζω καμία…
00.28 Η Εβελίνα Παπούλια επιτυγχάνει στη Μάνα της την πληρέστερη ερμηνεία της καριέρας της. Μια πλήρης ηθοποιός,σε μια κατάθεση-ψυχής. Σε ένα πολύ δύσκολο και απαιτητικό «στοίχημα» και με την αρωγή του Κακλέα «φωτίζει» όλες τις πλευρές της Μάνας. Στη σκηνή που ολοφύρεται μπροστά στο σώμα του νεκρού γιου της συγκινεί βαθιά-ακόμα ακούω την σπαρακτική της κραυγή. Πλάι τους έξοχη ερμηνευτική δουλειά πετυχαίνει ο προικισμένος Δημήτρης Μοθωναίος- έντονος και σαρωτικός, διεκδικητικός, παράφορος.Είναι κατά την γνώμη μου η καλύτερή του ερμηνεία, που του ανοίγει μεγάλες πόρτες.Στις σκηνές παράφορου πάθους με την Λένα, καίνε τη σκηνή.
00.35 Σωστοί μαζί τους ο Λάμπρος Κτεναβός, η Ειρήνη Μπούνταλη, ο Δημήτρης Γεωργαλάς, η Αριάδνη Καβαλιέρου. Ξεχωριστά να αναφέρω την εξαιρετική δουλειά της έμπειρης Ιφιγένειας Αστεριάδη στο Φεγγάρι της -ένα μικρό ποίημα…
00.38 ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ. Θες το αποκλειστικό σου εσύ τώρα,σε ξέρω. Λήξη συναγερμού λοιπόν για την Ελισάβετ Μουτάφη, που υπέγραψε σήμερα και θα είναι στον φιλόδοξο «Κύκλο με την κιμωλία» που ετοιμάζεται πυρετωδώς για το «Παλλάς» από τα «Αθηναϊκά Θέατρα». Για την ώρα τρέξτε να τη δείτε στο Δημοτικό του Πειραιά στα έξοχα«Παράνομα φιλιά-Κόκκινα Φανάρια» του Νίκου Μαστοράκη. Δίνει ρέστα!
00.45 Σπάνε πόρτες για δεύτερη χρονιά οι γερές «Φόνισσες της Παπαδιαμάντη» στο «Πειραιώς 131» και η νέα εκδοχή της δουλειάς, «περνάει» καλύτερα στον κόσμο!Η εμπνευσμένη ιδέα του Αλέξανδρου Ρήγα να «κατεβάσει» στο κοινό την ανακρίτρια και να «ανεβάσει» μέρος του κοινού στην σκηνή λειτουργεί θαυμάσια και αποδίδει…
00.50 Πιο sold out από τον «Πουπουλένιο» δεν έχεις! Η εμπνευσμένη παράσταση που υπέγραψε με δεινότητα ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης τα σπάει και καλλιτεχνικά και εμπορικά και τη βλέπω να παίρνει πράσινο φως και για του χρόνου. Η εκδίκηση του καλού,λέγεται αυτό!
22.55 Τρελές οι αναποδιές που έγιναν σήμερα και παραλίγο να μην «βγει» η Απαγορευμένη, μα τα κατάφερα τελικά και σας την παραδίδω.