Η Κατερίνα Χατζηκυριάκου είναι είκοσι πέντε χρόνων, έχει μεταφράσει κι άλλα θεατρικά κείμενα, τα οποία κείμενα είναι εκείνα που την αφορούν και θέλει να τα “κάνει παράσταση”. Έχει μεταφράσει και διασκευάσει “Το μάθημα” του Ευγένιου Ιονέσκο, κάνει την παραγωγή και συμπρωταγωνιστεί με τον Χρήστο Σαπουντζή σε σκηνοθεσία δική του. Μία μουσική παράσταση, στο “Αγγέλων Βήμα”. Μόνο 25. Είδα την ταυτότητά της. Τ' ορκίζομαι.
Μια φορά κι έναν καιρό, ένα κορίτσι γεννήθηκε στα Χανιά.
Ήταν παιδί και έμαθε να μιλά, "γνώρισε τη γνώση". Κρυβόταν πίσω από τον καναπέ. Τραγουδούσε, αλλά δεν ήθελε να το βλέπουν, ντρεπόταν.
Άρχισε να αντιλαμβάνεται και το έμαθαν να σέβεται αυτόν που τον μεγαλώνει, εκτίμησε που του έδωσαν το δικαίωμα στη γνώση. Απέκτησε ευθύνες. Παρατηρούσε τη ζωή και όλη τη φασαρία στο σχολείο, στη γειτονιά, στο σπίτι. Ζωηρό, ατίθασο μεγαλώνοντας. Όλο και πιο ζωηρό.
Του είπαν ότι πρέπει να συγκεντρωθεί σε Κάτι και εκείνο δεν ήξερε. Ανέβηκε στην Αθήνα για Κάτι.
Έχασε τις ισορροπίες και ισορρόπησε. Αγάπησε και εμπιστεύτηκε τον εαυτό του.
Αμφισβήτησε τα πάντα. Συμφιλιώθηκε με τον εαυτό του.
Ο εαυτός: “Δημιούργησε αυτό που θες να πεις χωρίς εκπτώσεις”.
Μετά τα είπαμε λίγο, τα βάλαμε κάτω…
Κατερίνα: “Δημιούργησε αυτό που θες να πεις χωρίς εκπτώσεις”. Κομβικό σημείο.
Μόλις τέλειωσα τη δραματική σχολή άρχισαν οι σπουδές στο Εθνικό Ωδείο (τραγούδι) και ακολούθησε μία πρόταση από καθηγητή μου στη σχολή, να πάρω τα δικαιώματα του έργου, να βρω θέατρο, παραγωγή, να παίξω και να σκηνοθετήσω. Κομβικό σημείο.
Πρωτοδικείο Αθηνών, εφορία, νεύρα. Πρόβα, τι ωραία! Παράσταση! Κομβικό σημείο.
Το ένα έφερε το άλλο: Μήπως είναι παρωχημένη αυτή η μετάφραση; Τατιάνα; Στις 7 έχουμε μετάφραση. Κατερίνα; Αυτό το έργο θέλει “πείραγμα.” Στις 11 σπίτι.
Είναι μία διαδικασία με πολλές εργατοώρες, σε απορροφά. Μ’ αρέσει να μεταφράζω, μ’ αρέσει να εμβαθύνω. Έχοντας μεταφράσει το κείμενο που πας να προσεγγίσεις σαν ηθοποιός, ξεκινάς σε διαφορετική βάση, οικεία. Αυτή η διαφορετική βάση σε ακολουθεί καθ’ όλη την διάρκεια.
Το κομμάτι της παραγωγής είναι μία τρέλα από πολλές απόψεις. Όμως έχεις το δικαίωμα της επιλογής.
Χρύσα Φ.