του ΒΑΣΙΛΗ ΜΠΟΥΖΙΩΤΗ
-«Προσπάθησα να τον υπερασπιστώ. Δεν ήξερα ποιος είναι, αλλά εκείνη την στιγμή τον αγάπησα και τον αγαπάω πάντα». Πρώτες πρόβες για το «Όταν ο Παζολίνι συνάντησε το αγόρι που του πρόσφερε το θάνατο». Studio Κυψέλης. Μεσημέρι Σαββάτου.
Έμπειροι, άξιοι ηθοποιοί, αλλά και νέα, γεμάτα πάθος παιδιά «γίνονται» σιγά-σιγά οι ήρωες του καινούριου γερού έργου του Γιάννη Σολδάτου με την σκηνοθετική καθοδήγηση του Γιώργου Λιβανού. Στο φως της σόμπας. Ο Άγης Σιούνας «ντύνεται» τον Πίνο, το αγόρι που φέρεται ότι σκότωσε τον Παζολίνι.Τον παρακολουθώ να «πυρπολείται» και να «γίνεται» εκείνος για να πει τι πραγματικά έγινε και να φωτίσει την αλήθεια…
-«Τώρα που όλοι έχουν πεθάνει μπορώ να μιλήσω. Πέθαναν οι αδελφοί Μπορσελίνο, οι μαφιόζοι, από Aids στις φυλακές. Πέθαναν οι γονείς μου, που τους απειλούσαν, αν άνοιγα το στόμα μου. Πέθανε ο δικηγόρος μου, ο Ρόκκο Μάντζια, ένας τύπος που είχε σχέσεις με τους φασίστες και τις μυστικές υπηρεσίες. Δεν σκότωσα εγώ τον Παζολίνι. Τον εκτέλεσαν. Ήταν πέντε. Του φώναζαν “βρωμόπουστα, σκατοκουμούνι” και τον χτυπούσαν βίαια. Εμένα με είχαν ακινητοποιήσει. Δεν τον άγγιξα. Προσπάθησα να τον υπερασπιστώ. Δεν ήξερα ποιος είναι, αλλά εκείνη τη στιγμή τον αγάπησα και τον αγαπάω πάντα».
-Οι πρόβες προχωρούν. Ο θίασος έχει «μπει» για τα καλά στο έργο κι έχει γίνει πια η ομάδα που σύμφωνα με τις επιταγές του έργου προσεγγίσει τη ζωή και το έργο του Πιερ Πάολο Παζολίνι στην Ελλάδα του σήμερα, όπου οι αξίες κι η τέχνη δοκιμάζονται. Στην προσπάθεια τους αυτή, οι καλλιτέχνες ταυτίζονται τόσο πολύ με το έργο του πολύ μεγάλου δημιουργού και με ένα «μαγικό» άλμα στον χωροχρόνο καταλήγουν στο πλατό που γυρίζονταν οι ταινίες του. Όλοι τους εξαίρετοι. Η Γιώτα Φωτοπούλου, η Βερόνικα Ηλιοπούλου και ο Γιώργος Λιβανός, ο Παναγιώτης Κατσίκης και ο Νίκος Χαλατζίδης, η Έλενα Μιχαλάκη, η Μάγδα Φράγκου, η Έρη Παπαγαλάνη,η Κέλλυ Καϊμάκη, ο Γιάννος Τριανταφύλλου, η Λίλη Τέγου, ο Βασίλης Θεοδώρου και ο Άγης Σιούνας. Το «φιντανάκι» που σε αυτή τη δουλειά κάνει το ντεμπούτο του στην σκηνή. Και μοιάζει να το χαίρεται αληθινά.
-Γυμναστής, απόφοιτος των ΤΕΦΦΑ Κομοτηνής, μουσικός παραγωγός στο ραδιόφωνο με θεατρικές σπουδές στον Ίασμο, «βουτά» στα βαθιά με έναν πρωταγωνιστικό ρόλο απαιτήσεων στο έργο αυτό του Σολδάτου. Έχει πάθος και «φλόγα», διαθέτει αλήθεια και αμεσότητα, έντονη σκηνική παρουσία.
Τι λέει ο ίδιος για το έργο και τον ρόλο του.
Το έργο είναι εκπληκτικό, τολμηρό αλλά και απενοχοποιημένο.Ο ρόλος συναρπαστικός, αβανταδόρικος και καθοριστικός. Ο Παζολίνι υπήρξε πρωτοπόρος, απελευθερωμένος και μεγαλόψυχος, αυτοκαταστροφικός, διορατικός.
Είναι μια πρωτότυπη ιδέα, τολμηρή, αλλά και ανατρεπτική που θα βοηθήσει τον καθένα από μας να βελτιωθούμε ως ηθοποιοί αλλά και ως άνθρωποι, βιώνοντας πρωτόγνωρες εμπειρίες. Αυτό που προσπάθησε να μας δείξει ο Πιερ Πάολο Παζολίνι είναι πως πρέπει να αποενοχοποιηθούμε, να αφήσουμε τους εαυτούς μας ελεύθερους και να κάνουμε αυτό που πραγματικά μας αρέσει, δίχως να μας ενδιαφέρει τι θα πούνε οι άλλοι…
ΥΓ1.Ο Πιερ Πάολο θα γοητευόταν αληθινά από τον ικανότατο Άγη και θα χαμογελούσε, εκεί, στο φινάλε του έργου, όταν θα τον άκουγε να λέει με τόση αλήθεια το «Δεν ήξερα ποιος είναι, αλλά εκείνη τη στιγμή τον αγάπησα και τον αγαπάω πάντα». Το μέλλον του νέου ηθοποιού μοιάζει υποσχόμενο…
ΥΓ2. Ραντεβού στο Studio Κυψέλης, από τις 25/2.