Πώς μπορεί μια ιστορία πιο ιδιωτική, πιο "παραδίπλα" να υπάρξει σε συνδυασμό, δηλαδή, ας πούμε, το αντίβαρο μιας πολεμικής εκδοχής ποιο θα μπορούσε να είναι; Αυτές οι ερωτήσεις με αφορμή τη χθεσινή γενική δοκιμή του "Alexander the Great", στο Μέγαρο Μουσικής της Αθήνας. Η αίθουσα Τριάντη τεράστια (ο Κ. μου λέει κοίτα τον "τρούλο" στον ουρανο..), στη σκηνή μπαινόβγαιναν κοστούμια και σκηνικά αντικείμενα, ο Γ. Βούρος και ο Κ. Αθυρίδης, αθόρυβα και αόρατα, διέγραφαν συνεχόμενες πορείες μέσα από τα καθίσματα, στα παρασκήνια, στα θεωρεία, έξω, πάνω. Μεταφέρεται, πολύ κοντά μας, ο ενθουσιασμός όλων, της "Ολυμπιάδας" που δοκίμαζει ένα διάφανο στικ για τα χείλη και μιλάει στο τηλ. σαν να τραγουδάει, του "Αριστοτέλη" που μας χαρίζει το cd του. Ξεφυλλίζω το κείμενο με τα ποιήματα, δεν προλαβαίνω, το βάζω στην τσάντα, αθόρυβο το κινητό.
Η ιστορία αρχίζει από τη Σαμοθράκη, εκεί όπου συνάντησε για πρώτη φορά ο Φίλιππος την Ολυμπιάδα και την ερωτεύτηκε. Η συνέχεια διαμορφώνεται με βάση το άνοιγμα μικρών - μικρών θυρίδων, από όπου αποκαλύπτονται σημεία και στιγμές "πριν από τα αποτελέσματα". Όταν ρώτησα την Χαρίκλεια Χατζησαββίδου, αν έχει τόσο ενδιαφέρον να σταθεί ένας προβολέας πάνω στο πιο προσωπικό κομμάτι μιας πορείας 33 χρόνων ενός ανθρώπου για τον οποίο έχουν γραφτεί και ειπωθεί τα πάντα, στην ουσία τη ρωτούσα ρητορικά. Ακόμη και για μένα, θα ήταν ενδιαφέρον κάτι τέτοιο. Που δε δέχτηκα από παιδί -άκριτα- την περίπτωση του Αλέξανδρου. Για τα γνωστά, που έβρισκα αντιφατικά. Μου προκαλούν άγχος οι αυτοκρατορίες, οι πολυάριθμοι στρατοί και η κάθε είδους επέκταση. Τέλος πάντων. Αυτά τα 33 όμως χρόνια έχουν..κάτι για το οποίο θα απορείς και θα είσαι περίεργος.
Ροκ νότες πριν το πέρασμα από τον Ελλήσποντο, κατά τη διάρκεια της μάχης στον Γρανικό, στο δέλτα του Νείλου, όταν γνώρισε τη Ρωξάνη, μετά την κατάκτηση του βράχου της Σογδιανής.
Ο Δημήτρης Τικτόπουλος, από τα πρώτα λεπτά, επιβεβαίωσε τη νεότερη φήμη περί..ροκ ιδιοσυγκρασίας του Αλέξανδρου. Ένα πλήθος από νέους ανθρώπους, με απαράμιλλη άνεση στην κίνηση και τη φωνή, συνέδεσε απανωτές εικόνες από χιλιάδες μέρη του κόσμου, εικόνες από χιλιάδες στιγμές, δημιουργώντας την αίσθηση μιας εικονικής πραγματικότητας με τους θεατές να "ίπτανται" και να παρατηρούν με προσήλωση.
Απόψε, η πρεμιέρα. Στην τεράστια αίθουσα, ο χρόνος θα αρχίσει να μετράει από το 356 π.Χ. Δεν υπάρχει καμία έτοιμη άποψη σε μορφή διδαχής. Το κομμάτι της σπουδαιότητας της ιστορίας, του προσώπου και των όσων έπραξε θα το κρίνει ο θεατής. Ο οποίος θεατής θα περάσει και καλά.
Το "Alexander the Great" είναι ένα μιούζικαλ που μπορεί να υπάρξει σε κάθε απαιτητικό θέατρο του εξωτερικού γιατί η δημιουργία του και το όλο του στήσιμο υπερβαίνει την κλασική εγχώρια πραγματικότητα.