Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΜΠΟΝΤ ΣΤΑΘΗΚΑΜΕ ΓΕΝΝΑΙΑ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΣ. ΤΟΥ Δ. ΜΥΛΩΝΑ

Written by OnlyTheater. Category: ΑΡΘΡΑ

ο Μποντ θα εμπνευστεί μια μελλοντική κοινωνία 77 χρόνια μετά, όπου τα μέλη της πονάνε από τις συνέπειες των πρότερών τους επιλογών

 

Ζήτησα από τον Δημήτρη Μυλωνά να μου αναλύσει αυτό το σπαραξικάρδιο "Δεν έχω τίποτα". "Ο Μποντ θα εμπνευστεί μια μελλοντική κοινωνία 77 χρόνια μετά, όπου τα μέλη της πονάνε από τις συνέπειες των πρότερών τους επιλογών. Όταν αγγίζεις τον Μποντ, Χρύσα, νιώθεις ότι κάθε λέξη είναι εκεί γιατί δεν γίνεται αλλιώς. Ότι κάθε λέξη κρύβει το κλάμα, τη μοναξιά, το φόβο, τη γελοιότητα του σύγχρονου ανθρώπου". Εν τάξει, το 'πιασα.

 

"Δεν έχω τίποτα" του Έντουαρντ Μποντ

Ένα μονόπρακτο γραμμένο το 2000, στο μιλλένιουμ. Ο αιώνας αλλάζει και μαζί φέρνει για τους πολλούς την αίσθηση (ή ψευδαίσθηση;) μιας ακόμα μεγαλύτερης ευμάρειας που θα οδηγήσει στην ευτυχία. Ακολουθούν Ολυμπιακοί Αγώνες και ποδόσφαιρα στην Πορτογαλία, δάκρυα απέναντι σε μετάλλια που ανεβοκατεβαίνουν και επιβραβεύουν την εφήμερη εθνική ανάταση, επιτυχίες πολλές. Σε αυτήν για τα δικά μας χρονική στιγμή, ο Μποντ θα εμπνευστεί μια μελλοντική κοινωνία 77 χρόνια μετά, όπου τα μέλη της πονάνε από τις συνέπειες των πρότερών τους επιλογών.

Κι ενώ χρονικά κάνει ένα άλμα προς τα εμπρός, ουσιαστικά φανερώνεται σε εμάς ως ένας Προφήτης που θα μιλήσει για το σήμερα. Όχι γιατί διαθέτει υπερφυσικές ικανότητες, αλλά γιατί είναι από εκείνους τους συγγραφείς που τους ενδιαφέρει η κοινωνία, που παρατηρούν και αναλύουν τα συστατικά της, που διαθέτουν την πολιτική σκέψη για να προνοήσουν αυτό που ακολουθεί. Όταν αγγίζεις τον Μποντ, νιώθεις ότι κάθε λέξη είναι εκεί γιατί δεν γίνεται αλλιώς. Ότι κάθε λέξη κρύβει το κλάμα, τη μοναξιά, το φόβο, τη γελοιότητα του σύγχρονου ανθρώπου.

Απέναντι σε ένα τέτοιο κείμενο, δεν μπορεί να μην σταθείς γενναία ειλικρινής. Να πάρεις το μαχαίρι και να χαράξεις βαθιές τομές ώστε να διακρίνεις πίσω από την πυκνότητα του. Να απογυμνώσεις και να απογυμνωθείς. Για να επιστρέψεις πάλι σε αυτήν τη μία λέξη που κουβαλάει όμως τον όγκο ενός έπους και το αδιέξοδο μιας ολόκληρης εποχής.

 

"Δεν έχω τίποτα" του Έντουαρντ Μποντ
Συντελεστές | Μετάφραση | Δημήτρης Μυλωνάς, Άννα Ελεφάντη Σκηνοθεσία | Δημήτρης Μυλωνάς Σκηνικά-κοστούμια | Δήμητρα Λιάκουρα Φωτισμοί | Χριστίνα Θανάσουλα Μουσική| Παύλος Κατσιβέλης Επιμέλεια κίνησης | Θάλεια Δήτσα Φωτογραφίες | Άγγελος Καλοδούκας Αφίσα | Παναγιώτης Βωβός Μακιγιάζ-Κομμώσεις | Λένια Saw Διανομή | Άννα Ελεφάντη, Πάρης Θωμόπουλος, Βασίλης Κουκαλάνι. Από τις 15 Απριλίου 2015 στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, Αντισθένους 7 & Θαρύπου.

*Αυτόν τον καιρό, παίζεται η παράσταση «Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί», στο Θέατρο Επί Κολωνώ, σε σκηνοθεσία Δημ. Μυλωνά.

Χρ. Φωτ.

2/3/2015

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO