Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

Η ΜΝΗΜΗ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΗ ΥΠΟΘΕΣΗ

Written by OnlyTheater. Category: ΑΡΘΡΑ

Η εγκατάλειψη είναι πιο φριχτή και από την απώλεια. Γιατί έχει ορατή εικόνα. Μια σταματημένη εικόνα μέσα στη ζωή. Τα πάντα τρέχουν, πάνε κι έρχονται. Νύχτα, μέρα. Φθινόπωρο, χειμώνας, άνοιξη, καλοκαίρι. Και πάλι από την αρχή. Και η εγκατάλειψη, η ερημιά, το πάγωμα της ροής να χωράει άνετα μέσα σε μια καθημερινότητα, σκέτο ίλιγγο.

 

Η εγκατάλειψη είναι πιο φριχτή και από την απώλεια. Γιατί έχει ορατή εικόνα. Μια σταματημένη εικόνα μέσα στη ζωή. Τα πάντα τρέχουν, πάνε κι έρχονται. Νύχτα, μέρα. Φθινόπωρο, χειμώνας, άνοιξη, καλοκαίρι. Και πάλι από την αρχή. Και η εγκατάλειψη, η ερημιά, το πάγωμα της ροής να χωράει άνετα μέσα σε μια καθημερινότητα, σκέτο ίλιγγο.

Τα νεκροταφεία εσωκλείουν μόνο ύλη που γίνεται χώμα. Κανονικά δε 'θα πρεπε να μιλάμε καν για τάξη, αρμονία και άλλα σχετικά. Η ματαιότητα εκεί μέσα τρίζει. Λες, "ε, και;" και κάνεις μεταβολή. Όσο σκληρό και να ακούγεται, η ζωή συνεχίζεται και καμία δράση δεν αλλάζει τα δεδομένα της απόλυτης ακινησίας. Ωστόσο, η εικόνα της ερημιάς "του τελευταίου τόπου" είναι πέτρα στο λαιμό. Δηλαδή, αυτό που έχω μπροστά μου είναι η κατάληξη μιας ολόκληρης ζωής; Αυτό το μέρος, με τα ξερά φύλλα, τις θαμπές φωτογραφίες, τα λιωμένα κεριά και τις συνοπτικές φράσεις βεβαιότητας "θα μείνεις για πάντα στις καρδιές μας" είναι το λιγότερο άδικο. Παύση μακαβριότητας.

Και όταν μιλάω για εγκατάλειψη, μαζί με όλα τα εν δυνάμει χαμένα, έρχεται στον νου μου και το θεατρικό μουσείο της Ακαδημίας. Και η πρόσφατη λεηλάτησή του. Και λέω το πιο δύσκολο πράγμα είναι να μπορείς να κρατάς τη μνήμη σε σωστή θερμοκρασία μυαλού, να μπορείς να κρατιέσαι από όλα τα χερούλια του παρελθόντος.

Αν όλα αυτά είναι αδύνατα, οι εικόνες με τους σκισμένους, ιστορικούς ταφτάδες και τις φιγούρες του Καραγκιόζη κουτσές θα είναι μόνο η αρχή.

 

Χ.

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO