Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

"ΧΑΜΕΛΙΝ". ΓΡΑΦΕΙ Η ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ

Written by OnlyTheater. Category: ΑΡΘΡΑ

ΧΑΜΕΛΙΝ. ΓΡΑΦΕΙ Η ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ




                                          «Τι είναι η φαντασία? Αλήθεια η ψέμα? 
                                             Η μήπως και τα δυο ταυτόχρονα?»
Ένα από τα πράγματα που χρωστάω στη κόρη μου είναι και το ότι μαζί της ανακάλυψα το παιδικό θέατρο. Όταν ήμουν στη Δραματική Σχολή, κανείς απ’ τη γενιά μου, ούτε ηθοποιός ούτε σκηνοθέτης δεν είχε όνειρο να κάνει παιδικό. Η Ξένια Καλογεροπούλου ήταν η μόνη (συγγνώμη αν ξεχνώ κάποιον) που έκανε παραστάσεις που ενδιέφεραν και κάποιο ενήλικο κοινό. Λίγο μετά άρχισε να κάνει παραστάσεις η Κάρμεν Ρουγγέρη και σιγά σιγά η νεότερη γενιά καλλιτεχνών άρχισε να ασχολείται παράλληλα με το παιδικό θέατρο, όχι μόνο για βιοποριστικούς λόγους αλλά και γιατί έβρισκε πεδίο έκφρασης.
Σήμερα εν μέσω κρίσης το παιδικό είναι το είδος που πραγματικά ανθεί. Ίσως αυτό να γίνεται γιατί είναι και το μόνο είδος που μπορεί σήμερα να διασφαλίσει στους ηθοποιούς κάποιες οικονομικές απολαβές. Αλλά βλέποντας πια τόσες παραστάσεις είμαι βέβαιη πως πολλές από αυτές γίνονται από βαθιά καλλιτεχνική ανάγκη.
Αυτή τη φορά εξορμήσαμε με τη Μυρτώ στο θέατρο Πόρτα, το οποίο κλείνει με επιτυχία ένα χρόνο επανεκκίνησης έχοντας πια στην καλλιτεχνική του διεύθυνση τον Θωμά Μοσχοπουλο. Παρακολουθήσαμε το «Χαμελιν», μια διασκευή που έκανε ο Μοσχόπουλος με πρώτη ύλη το παραμύθι των αδερφών Γκριμμ «Μαγεμένος Αυλός». Στην παράστασή του,ένας θίασος Μενεστρέλων, που ήταν διασκεδαστές χαμηλής κοινωνικής τάξης και έδρασαν κατά τον Μεσαίωνα, μας αφηγείται την ιστορία του Ποντικοκυνηγού και των παιδιών του Χάμελιν.
 Ο σκηνοθέτης έδωσε σαφή υποκριτικό κώδικα τον οποίο αναγνώρισα και λίγες μέρες πριν όταν πήγα στο ίδιο θέατρο για να δω το «Λιλιομ» του Μόλναρ. Εδώ διαχειριζόμενος και το κείμενο έφτασε αυτό τον κώδικα στα όρια του. Θέατρο μέσα στο θέατρο σε όλο του το μεγαλείο, με τους ηθοποιούς να αλλάζουν τον ένα ρόλο μετά τον άλλο με ακροβατική ελευθερία βάζοντας και τους μικρούς θεατές μέσα στη σύμβαση. Οι περισσότεροι έπαιζαν ζωντανά από κάποιο μουσικό όργανο και στήριζαν με εντυπωσιακή άνεση,δύσκολα πολυφωνικά κομμάτια που έγραψε για την παράσταση ο Κορνήλιος Σελαμσής.
 Ένα θεατρικό πανηγύρι. Ήταν η χαρά του θεάτρου και η χαρά της ζωής ταυτόχρονα, παρόλο που αν σκεφτώ το αρχικό παραμύθι καθόλου δεν θα φανταζόμουν πως κάποιος θα έφτανε σε αυτό το παραστασιακό αποτέλεσμα. Στο τέλος μάλιστα δι’ ανατάσεως των χειρών διαλέξαμε το φινάλε που επιθυμούσαμε να παιχτεί, μεταξύ μυστηρίου, happy end και δράσης. Μια παράσταση που θα θυμόμαστε και οι δυο μας για πολύ πολύ καιρό.
Για λόγους ιστορικού ενδιαφέροντος θα ήθελα να δώσω την άχρηστη πληροφορία της ημέρας, Οι Μενεστρέλοι από τον 14ο αιώνα άρχισαν να οργανώνονται σε σωματεία που ήταν οι πρόδρομοι των δικών μας καλλιτεχνικών σωματείων. Έφτασαν μάλιστα να διατηρούν δικούς τους ναούς και νοσοκομεία. Επτά αιώνες μετά εμείς δεν έχουμε ούτε σύμβαση εργασίας. Το αναφέρω και ας πέσει χάμω……

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO