Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

ΠΑΝΩ ΚΑΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗ ΣΚΗΝΗ: ΤΑΣΟΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ

Written by OnlyTheater. Category: ΑΡΘΡΑ

Τάσος Ιορδανίδης

 Ο Τάσος Ιορδανίδης είναι ηθοποιός και. συγχρόνως, δοκιμάζει τις δυνάμεις του ως σκηνοθέτης. Φέτος, σκηνοθετεί για δεύτερη χρονιά το "Δύο γυναίκες χορεύουν" στο θέατρο Ιλίσια – Βολανάκης με τις Χρυσούλα Διαβάτη και Θάλεια Ματίκα, ενώ τον σκηνοθετεί στο "Λεωφορείο ο Πόθος" ο Λεβάν Τσουλάτζε, με συμπρωταγωνίστρια την Κατερίνα Λέχου στο θέατρο Άνεσις.

«Η βασική μου ιδιότητα είναι ηθοποιός. Το άλλο, τη σκηνοθεσία, το έκανα συμπτωματικά. Ανέλαβα να σκηνοθετήσω το "Δύο γυναίκες χορεύουν" με τη Χρυσούλα Διαβάτη και τη Θάλεια Ματίκα, ένα έργο με δύο πρόσωπα. Ειδικά η κ. Διαβάτη έχει πολύ μεγάλη πείρα και με τη Θάλεια, έχω μια οικειότητα που πίστεψα ότι θα βοηθήσει σε αυτή τη συνεργασία. Γι΄ αυτούς τους λόγους ανέλαβα τη σκηνοθεσία. Άλλες δύο σκηνοθεσίες που έκανα ήταν με φίλους και μπήκαμε στη διαδικασία να κάνουμε κάτι όλοι μαζί με επικεφαλής εμένα.

Αν οι συνθήκες διαμορφωθούν έτσι ξανά και παρουσιαστεί κάτι στο οποίο θα μπορώ προσωπικά να αντεπεξέλθω, θα το ξανακάνω. Με μεγάλη προσοχή, πολύ πολύ σχολαστικά και θα πρέπει να είμαι σίγουρος ότι μπορώ αντεπεξέλθω, σύμφωνα με τα δικά μου κριτήρια, στο εγχείρημα.

Δεν κυνηγάω τη σκηνοθεσία, εδώ καλά καλά δεν ξέρω αν είμαι ολοκληρωμένος ηθοποιός. Πόσω μάλλον σκηνοθέτης, που σημαίνει να έχεις την ευθύνη όλων των ηθοποιών επί σκηνής.

Η ευθύνη του σκηνοθέτη είναι πάρα πολύ μεγάλη, σίγουρα μεγαλύτερη από την ευθύνη της παρουσίας στη σκηνή.

Η ισορροπία ανάμεσα στις δύο πλευρές, στον σκηνοθέτη και στον ηθοποιό, είναι εξαιρετικά λεπτή. Πρόκειται για καλλιτεχνικές οντότητες, των οποίων τα ...χνώτα και οι ιδιοσυγκρασίες θα πρέπει να ταιριάζουν. Αν η μεταξύ τους επαφή, σε οποιαδήποτε παράσταση, είναι καλή, τότε πρόκειται για ευτύχημα.

Ισχύει ότι ως σκηνοθέτης έρχεσαι σε επαφή με έργα που ίσως δεν θα μπορούσες σαν ηθοποιός. Για παράδειγμα στο "Δύο γυναίκες χορεύουν", οι ρόλοι είναι γυναικείοι. Θα μπορούσε βέβαια, μέσα από μια άλλη ματιά του έργου να πρωταγωνιστούν δύο άντρες. Αυτό γενικώς συμβαίνει. Νομίζω, όμως, ότι καλό είναι να αφήνουμε τους ρόλους όπως είναι από γραφής. Οι γυναίκες στους γυναικείους και οι άντρες στους αντρικούς ρόλους».

 

Σέβη Ματσακίδου

Σάββατο 18 Απριλίου 2015

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO