Με ανακούφιση μάλλον το ελληνικό θέατρο υποδέχεται την απόφαση του Υπουργείου Πολιτισμού να διορίσει τον Στάθη Λιβαθινό καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου. Ο κύριος Λιβαθινός στα χρόνια του Νίκου Κούρκουλου, διατέλεσε διευθυντής της Πειραματικής σκηνής, προσφέροντας σημαντικό καλλιτεχνικό και εκπαιδευτικό έργο. Σήμερα πλέον η Πειραματική δεν υπάρχει, αλλά όλοι γνωρίζουν καλά ότι ο διακαής του πόθος είναι να επαναλειτουργήσει και ως σκηνή αλλά κι ως φυτώριο νέων ηθοποιών, οι οποίοι θα εκπαιδεύονται στους κόλπους της.
Μια μεγάλη επιθυμία του κύριου Λιβαθινού, όπως πολλάκις έχει δηλώσει, είναι η δημιουργία μιας σχολής σκηνοθεσίας, κάτι που δεν υπάρχει στη χώρα μας σε αντίθεση με όλες τις άλλες, ευρωπαϊκές τουλάχιστον, χώρες. Ήδη από την Πειραματική είχε αρχίσει μια προσπάθεια εκπαίδευσης σκηνοθετών κι ίσως τώρα μπορέσει από τη νέα του θέση να κάνει πραγματικότητα το όνειρό του, που είναι και όνειρο πολλών νέων ανθρώπων που θέλουν να ασχοληθούν με τη σκηνοθεσία, αλλά δεν μπορούν να το κάνουν στην Ελλάδα κι έτσι ή αναγκάζονται να φύγουν στο εξωτερικό ή να καταφύγουν σε δραματικές σχολές.
Η ποιότητα, η αφοσίωση και η αγάπη του για το θέατρο είναι γνωστή κι αυτό το παραδέχονται ακόμα κι όσοι δε συμφωνούν με τις ιδέες του και τον προσανατολισμό του. Επίσης ο κύριος Λιβαθινός έχει εμπειρία, πολύ καλές σπουδές στη Ρωσία, ενώ οι ηθοποιοί του πραγματικά πίνουν νερό στο όνομά του και τον θεωρούν μεγάλο δάσκαλο.
Το μειονέκτημα του νέου διευθυντή, που έρχεται με τις καλύτερες προδιαγραφές, είναι ότι έχει μια συγκεκριμένη αισθητική την οποία μεταδίδει και στους μαθητές του. Αυτό καταρχάς δεν είναι κακό, αλλά δεν ξέρουμε πόσο ανοιχτός θα είναι όχι να παρεκκλίνει, αλλά να δεχτεί και άλλες προτάσεις. Γιατί ένα Εθνικό Θέατρο οφείλει να είναι ανοιχτό σε διάφορες τάσεις αλλά και πρόσωπα, κυρίως της νέας γενιάς, η οποία είναι κι αυτή που θα ανανεώσει την τέχνη. Ελπίζουμε λοιπόν ο νέος διευθυντής που στο πλευρό του θα έχει έναν πολύ αξιόλογο καλλιτέχνη, το Θοδωρή Αμπαζή, ο οποίος απέδειξε και στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Πάτρας τη συνέπειά του, να κρατήσει χαμηλούς τόνους και να αναμορφώσει το πρώτο θέατρο της χώρας, παράγοντας σημαντικό πολιτιστικό έργο.
Πέμπτη 23 Απριλίου 2015
Νατάσσα Χανιώτη