Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΦΟΙΝΙΤΣΗΣ ΓΡΑΦΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ONLYTHEATER

Written by OnlyTheater. Category: ΑΡΘΡΑ

O Δημήτρης Φοινίτσης

 

Tο Χοροθέατρο Λυδία Λίθος και η Εταιρεία Θεάτρου Συν - Επί  παρουσιάζουν το νέο θεατρικό έργο του Δημήτρη Φοινίτση «BELLEΛEN - Η (αιώνια) τραγωδία της Ελένης» από τη Δευτέρα 20 Απριλίου, κάθε Δευτέρα και Τρίτη, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων στο Από Μηχανής Θέατρο. Ένας μονόλογος που προσπαθεί να αποκαστήσει την αλήθεια γύρω από το πρόσωπο της Ωραίας Ελένης, της αιώνιας γυναίκας που έγινε αφορμή ενός πολέμου και ουσιαστικά καταστράφηκε.

Προς την πτώση

Ο μύθος, το πρόσωπο, η αίγλη, το ξέφτι. Η παρακμή. Το τώρα αντιμάχεται το πριν. Κι  αυτή η ασήκωτη καταδίωξη του ένδοξου παρελθόντος με τους «ανάξιους» συνεχιστές!

Η Ωραία Ελένη ως «μπιγκ μπραντ» και τα P.I.G.S., ώρα -φρικτά- πρωινή, κάπου στο βορρά. Αδιευκρίνιστα βόρεια καθότι η κλίμακα των πλουτοκρατούντων, μεγάλη. Η ερωτική πείνα ακόμη μεγαλύτερη. Deca-danza και χορογραφίες σε στύλο. Επαναλαμβανόμενες κινήσεις σε τρεις χρόνους. Η ελλειπτικότητα της έλλειψης. Η μηχανή στις κλειδώσεις. Και ένα…

Η χώρα σε τρανς περιτύλιγμα. Οικειοποιείται το σύμβολο και με ένα μικροσκοπικό φορεματάκι ορμά. Να ξεγελάσει τον πόθο αφημένων σωμάτων. Να συνεχίσει να κρυφογελά. Πόδια ανοικτά. Πιο ανοικτά από νωρίτερα. Σχεδόν σε αντίστιξη με την υπόληψη.

Το ημίφως και μετά το σκότος. Άβυσσος. Η μουσική, η αλκοόλη, η παρεξήγηση. Ο χορός, η οσμή της νύχτας. Απωθητική. Τα αγγλικά της ανάγκης και το πείσμα. Η Φένια μέσα στους μήνες. Η διαδρομή και η Δουλειά. Μια χορεύτρια ανοίγει το στόμα και μιλά για να συγκρατήσει. Το παιχνίδι της προσοχής, το καινούργιο στοίχημα. Η παρωδία και το συνώνυμο αυτής: η Εποχή (μας). 

Ένα τσιγάρο που δεν ανάβει, μια σειρά κανόνων και κανονισμών και η γλώσσα -στη μητρική πια- που δεν υπολογίζει. Ο οχετός από την πίεση των αιώνων. Ειλικρινής, συμπαγής. Ανόθευτος, δραματουργικά.

Η θεία φωνή-παρτιτούρα κλασσικής μουσικής του Μηνά στην ηχογράφηση. Ο Μάνος στις στάθμες του ήχου, η φρεσκάδα του Πάρι και του Γιώργου μαζί. Η μία και μοναδική ατάκα της Αφροδίτης στα καμαρίνια του Ρεξ. Η Κωνσταντίνα με το ζεστό βλέμμα και η Φειδίου με ένα σωρό (ελισαβετιανές) αναμνήσεις από τη σεζόν ’96 – ’97. 

Και ξανά στο δρόμο: Πατησίων, Γ΄ Σεπτεμβρίου, Ομόνοια, Πειραιώς, Ακαδήμου. Νέες ζοφερές ιστορίες ανθρώπων υπό το φως του Απρίλη. Η ατυχής δήλωση της υπουργού και η πλήρης αντιστροφή του έργου. Η μετανάστις Belleλέν στην αλλοδαπή και οι μετανάστες από τη Συρία στην ημεδαπή. Η νέα θλίψη και η πάγια «πείνα». Εκεί-εμείς, εδώ-αυτοί και το αντίστροφο σε κάθε πιθανό συνδυασμό.

Ο άνθρωπος με αδαμιαία περιβολή στο μαστίγιο της Ιστορίας. Ο περφόρμερ που σκοτώνει τα φτιασίδια. Η υπερβολή (σε γκροτέσκ επίπεδα) και η πτώσις. Ηχηρή μα αληθινή. Βέβαιη. Ένα γεγονός. Και η πρώτη πρωινή πτήση για πίσω. Θέση 27Α. Η θάλασσα των νεκρών και η εκ του σύνεγγυς θέα(ση) των ζώντων πτωμάτων. Η μνήμη του πόνου. Η συμφορά. Το φευγιό με οποιοδήποτε τρόπο. Και να, τώρα, η «χώρα» με τα εκατοντάδες χαμόγελα.

 Δευτέρα 27 Απριλίου 2015

Α.Κ.

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO