Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

ΠΕΝΤΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΑΣΕΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ

Written by OnlyTheater. Category: ΑΡΘΡΑ

Πέντε παραστάσεις που δεν πρέπει να χάσετε

 

Ο τελευταίος μήνα της άνοιξης  ήρθε και μας βρήκε ακόμα μέσα στα παπλώματα - ευτυχώς να λες που κλείσαμε τα καλοριφέρ. Και κάπως έτσι οδεύουμε προς το καλοκαίρι. Καλοκαίρι στην Ελλάδα: ήλιος, θάλασσα, καρπούζι και ανοιχτά θέατρα. Είμαστε από τις ελάχιστες χώρες στον κόσμο που έχουμε αυτό το προνόμιο, να βλέπουμε παραστάσεις σε υπαίθριους χώρους, αρχαία θέατρα, ταράτσες, αυλές… Και βέβαια, κοντά σε αυτά οι χώροι του Φεστιβάλ στην Πειραιώς, που δύσκολα μπορούν να λειτουργήσουν τη χειμερινή περίοδο.

 Εμείς διαλέξαμε και σας προτείνουμε πέντε παραστάσεις που ξεχωρίζουν στο φετινό πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. 

1.  Λουκρητία Βοργία: Ο Νικίτα  Μιλιβόγεβιτς, ένας από τους πιο σημαντικούς Σέρβους θεατρικούς σκηνοθέτες της εποχής μας, θα αναμετρηθεί με την ενδιαφέρουσα ιστορική φυσιογνωμία της Λουκρητίας Βοργίας ,όπως την περιγράφει στο ομώνυμο έργο του ο Βίκτωρ Ουγκό,  μαζί με ένα θίασο από καταξιωμένων Ελλήνων ηθοποιών. Η Λουκρητία Βοργία ήταν δούκισσα της Φερράρας, πασίγνωστη για την ομορφιά της, τους σκανδαλώδεις έρωτές της αλλά και για τα εγκλήματα στα οποία φέρεται να είχε αναμειχθεί. Οι σύγχρονοι της  χρονικογράφοι της απέδωσαν πλήθος κατηγοριών. Εξετάζοντας  όμως τα πολιτικά πάθη και τις θρησκευτικές έριδες της εποχής της, η προσωπικότητα της Λουκρητίας αποδεικνύεται τελικά εξαιρετικά αμφιλεγόμενη. 

2. Μικρές αλεπούδες:  Ο κορυφαίος ευρωπαίος σκηνοθέτης και φίλος της Ελλάδας και του Φεστιβάλ Αθηνών Τόμας Οστερμάγερ δίνει το παρών στην Πειραιώς 260 με τις «Μικρές αλεπούδες»  της Λίλλιαν Χέλμαν . Το γνωστό έργο της Αμερικανίδας συγγραφέα και κοινωνικής ακτιβίστριας –που έμεινε στην ιστορία και για τη γενναία στάση της μπροστά στη μακαρθική Επιτροπή Αντιαμερικανικών Δραστηριοτήτων, αρνούμενη να καταδώσει κομουνιστές φίλους της,μέσα από τις μηχανορραφίες μιας αδίστακτης αριβίστριας, της πονηρής «μικρής αλεπούς» Ρεγγίνας Γκίντενς (που στιγμάτισε με την ερμηνεία της η  Μπέττυ Νταίηβις στην κινηματογραφική μεταφορά του έργου ), εστιάζει στην απληστία μιας παρηκμασμένης κοινωνίας, στην ταύτιση της ευτυχίας με το χρήμα.  Το έργο αποτυπώνει με ωμό ρεαλισμό τον αλληλοσπαραγμό μιας οικογένειας του αμερικάνικου Νότου. Έχοντας ως βασικό κίνητρο το κέρδος τρία αδέλφια εξυφαίνουν συνωμοσίες,ο ένας σε βάρος του άλλου, και όλοι μαζί σε βάρος του συζύγου της αδελφής. Οι βερολινέζικος θίασος της Σάουμπινε φημίζεται για τους σπουδαίους ηθοποιούς και ο Οστερμάγιερ ξέρει να «διαβάζει» τα κείμενα με σύγχρονη ματιά, χωρίς να προδίδει τον  κόσμο του έργου. 

3.Go down, Moses: Για τρίτη φορά ο Ρομέο Καστελλούτσι, ένας από τους σημαντικότερους δημιουργούς στην ιστορία του νεότερου θεάτρου, επισκέπτεται τη χώρα μας.  Μετά την τριλογία της Κόλασης και την παράσταση «Περί της εννοίας του προσώπου του Υιού του Θεού», ο θίασος Societas Raffaello Sanzio επιστρέφει με το «Go down, Moses». Επεισόδια  από τη Βίβλο προβάλλονται σε παρόντα χρόνο, επιτρέποντας στον σκηνοθέτη να διερευνά τις καταβολές των μορφών, τους τρόπους που διαιωνίζονται ενώ αλλάζουν. Το μεταδραματικό θέατρο του Καστελλούτσι, που αρνείται την απλή αναπαράσταση και μίμηση της ζωής, προκαλεί το θεατή σε μια παράσταση-εμπειρία.

4. ΝΟ - NEKYIA: Στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου ο σημαντικός Έλληνας σκηνοθελτης Μιχαήλ Μαρμαρινός θα συναντήσει  το  θέατρο Νο της Ιαπωνίας και τον μεγάλο master Gensho Umewaka,  σε μια παράσταση βασισμένη στη ραψωδία λ της Οδύσσειας του Ομήρου... Στην –ονομαζόμενη και Νεκυομαντεία ή Νέκυια– ραψωδία λ, ο Οδυσσέας αφηγείται πώς επιχείρησε την κάθοδο στον Άδη προκειμένου να λάβει από τον μάντη Τειρεσία χρησμό για το γυρισμό του στην Ιθάκη.  «Πρόκειται για μια από τις αρχαιότερες και συναρπαστικότερες στην παγκόσμια λογοτεχνία επισκέψεις του ανθρώπου στον κόσμο των νεκρών. Φαίνεται πως η μεγάλη Τέχνη έχει, με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο, πάντοτε να κάνει με την “άλλη” πλευρά του Χρόνου. Το θέατρο Νο είναι ένα από τα υψηλότερα επιτεύγματα του πολιτισμού στο πεδίο της μεταφυσικής ποίησης. Η βαθιά παράδοση και εκπαίδευση των ηθοποιών τούς δίνει το δικαίωμα να προσεγγίζουν την καρδιά των πραγμάτων. Με ένα τέτοιο λεξιλόγιο σωματικής φιλοσοφίας, το ΝΟ συναντιέται για πρώτη φορά στην ιστορία του με τη δική μας ΝΕΚΥΙΑ», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο  Μιχαήλ Μαρμαρινός. 

5. Life in Progress: Η ανεπανάληπτη Συλβί Γκιλλέμ  θα αποχαιρετήσει τη σκηνή με το κύκνειο άσμα της « Life in Progress», αποδεικνύοντας  ότι δεν ενδίδει στους φόβους της, ότι δεν αγαπά τη μετριότητα, και γι’ αυτό σταματά να χορεύει την κατάλληλη στιγμή.  Για την τελευταία περιοδεία της διάλεξε να υποκλιθεί μπρος στο ελληνικό κοινό, που τόσο την αγάπησε, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και σε ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει χορογραφίες των Ματς Εκ, Ουίλλιαμ Φόρσαϊθ, Άκραμ Καν και Ράσσελ Μάλιφλαντ. 

Από αύριο που ξεκινάει η προπώληση, σπεύστε να εξασφαλίσετε τα εισίτηρία σας, καθώς και οι πέντε αυτές παραστάσεις προβλέπεται ότι θα αποτέλεσουν hit του φετινού καλοκαιριού. 

Παρασκευή 1 Μαΐου 2015

Α.Κ.

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO