Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

Η ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΟΥΜΙΔΟΥ ΛΥΝΕΙ ΤΟ ΓΡΙΦΟ ΤΟΥ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟΥ

Written by OnlyTheater. Category: ΑΡΘΡΑ

Criminal code: Britaniccus

 

H Aναστασία Κουμίδου που βραβεύτηκε με τον Έπαινο Κάρολος Κουν για τη διασκευή του CAPO D’ ISTRIA, φέτος επιχείρησε μια ακόμα, αστυνομικού τύπου αυτή τη φορά, σύνθεση, βασισμένη στο έργο του Ρακίνα Βρετανικός. Μια ομάδα αναλυτών που θα σας θυμίσει το CSI αναζητά το δολοφόνο του αυτοκράτορα Κλαύδιου μέσα από το αριστουργηματικό κείμενο του Γάλλου δραματουργού.  Η παράσταση ήδη έχει παρουσιαστεί με επιτυχία στο Βeton 7  και στις  23 Μαΐου συμμετέχει στο 2ο Φεστιβάλ  Εταιρικών Θιάσων που διοργανώνει και φέτος ο ΟΕΘ στο θέατρο Προσκήνιο. Η Αναστασία μίλησε στο onlytheater για την παράσταση και την αξία του εταιρισμού.

«Το έργο Criminal Code: Britannicus είναι βασισμένο στο αριστούργημα του Ρακίνα Βρετανικός, στην αριστοτεχνική μετάφραση του Ανδρέα Στάικου. Η διασκευή που τολμήσαμε ήταν η βασική και απαραίτητη συνθήκη για τη συμμετοχή μας στο Φεστιβάλ Θεατρικών Συνθέσεων 2014-2015 του Beton 7. Ταξιδεύοντας μέσα στο χωροχρόνο το CRIMINAL CODE: BRITANNICUS μεταθέτει το σημείο αφετηρίας της ιστορίας και επομένως το κεντρικό πρόβλημα του έργου. Ξεκινά με την επανεξέταση των αρχείων του μυστήριου θανάτου του 4ου αυτοκράτορα της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας Κλαύδιου. Παρόλο που η υπόθεση αρχικά είχε κλείσει, καθώς η νεκροψία έδειξε απλή τροφική δηλητηρίαση ως αιτία θανάτου, υπάρχουν πρόσφατα ισχυρές ενδείξεις ότι ο Κλαύδιος δολοφονήθηκε με δηλητήριο. Μια ειδική μονάδα ερευνών μέσα στη Μυστική Υπηρεσία, ερευνά την υπόθεση, καθοδηγούμενη από μια κάποια πρόσφατα ευρήματα. Οι πράκτορες ρίχνουν φως στο αρχείο του κάθε χαρακτήρα, δημιουργώντας τα προφίλ τους από την αρχή, και τα αντιπαραθέτουν στους χαρακτήρες του Ρακίνα. Ανάμεσα στις διάφορες σκηνές, οι ερευνητές αποσυναρμολογούν και συναρμολογούν το παζλ του θανάτου του Κλαύδιου, ενώ μια ειδική τοξικολόγος δίνει διαλέξεις πάνω σε πιθανά δηλητήρια προκειμένου να βρεθεί το ακριβές δηλητήριο που αφαίρεσε τη ζωή του Κλαύδιου. Μέσω της μετατόπισης της δραματουργικής εστίασης, ένα έργο του 1664 μετατρέπεται σε μια εξαντλητική διερεύνηση των χαρακτήρων του Ρακίνα. Ο καθένας από αυτούς θεωρείται και μάρτυρας και ύποπτος, μέχρι να διαλευκανθεί η υπόθεση του μυστήριου θανάτου του Κλαύδιου. 

‘Oσον αφορά στη διασκευή, όπως και στην περίπτωση του CAPO D’ ISTRIA, τη βραβευμένη με Έπαινο ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ διασκευή του 2015, όπου δουλέψαμε πάνω σε μια σύνθεση από πολλές κειμενικές πηγές, η ενδελεχής έρευνα και η διακειμενικότητα διαμορφώνουν και το κείμενο του CRIMINAL CODE: BRITANNICUS. Όμως τώρα κινούμαστε μεταξύ τριών πεδίων: αυτούσιες σκηνές από το Βρετανικό του Ρακίνα στην ελληνική μετάφραση του Ανδρέα Στάικου, αποσπάσματα από τα ιστορικά “κουτσομπολιά” του Σουετόνιους και επιστημονικά άρθρα τοξικολογίας. Επικεντρωνόμαστε στη σχέση τέχνης, επιστήμης και πολιτικού θρίλερ. Το έργο του Ρακίνα θα μπορούσε να είναι ένα σύγχρονο σενάριο των detective series που βρίσκονται στην κορυφαία στιγμή δημιουργίας τους στην αμερικανική τηλεόραση. Έχει όλα τα στοιχεία δομής, ιστοριών (plots), παράλληλων ιστοριών (subplots), δολοπλοκιών, μετεωρισμών και εκρήξεων, τα οποία είναι και μερικά από τα δομικά υλικά των Criminal Minds, House of Cards, Lie to Me κλπ. 

Μέσα απ’ αυτό το πρίσμα, δημιουργήσαμε ένα απολύτως καινούργιο πλαίσιο οπτικής του νεορεαλιστικού θεάτρου του Ρακίνα. Το υβρίδιο αυτό μας οδήγησε στην ανάγκη μιας ιδιαίτερης δουλειάς πάνω στο λόγο. Ο λόγος του Ρακίνα είναι σε στίχο, ρίμα και ιαμβικό μέτρο. Ωστόσο είναι ένας λόγος θεατρικός και όπως κάθε θεατρικός λόγος για να υπάρξει και να λειτουργήσει πρέπει να στοχεύει στη δράση και καθόλου στην περιγραφή των νοημάτων. Η λογοτεχνία χρησιμοποιεί το λόγο για να φωτίσει γεγονότα, τις δράσεις, ενώ ο θεατρικός λόγος χρησιμοποιεί συγκρούσεις και δράσεις-αντιδράσεις χρησιμοποιώντας το λόγο σαν εργαλείο ισότιμο με την κίνηση, το βλέμμα, την εξωτερική σιωπή κλπ .

Οι εκπληκτικοί ηθοποιοί με τους οποίους έχω την τύχη να δουλεύω σ’ αυτήν την παραγωγή δούλεψαν ακούραστα και με πείσμα πάνω στο στοίχημα που βάλαμε, να ακουστεί το κείμενο του Ρακίνα σαν ένα κείμενο σύγχρονου δυτικού θεατρικού συγγραφέα. Να αποκτήσει μια σύγχρονη επιθετική σφριγηλότητα και να γίνει εργαλείο δράσης. Από την άλλη μεριά, ο επιστημονικός λόγος έπρεπε να ισορροπήσει και να αποκτήσει μια θεατρικότητα. Πάνω σ’ αυτό το δίπολο επικεντρωθήκαμε για αρκετό διάστημα. Βρίσκω πάντα δύσκολο να περιγράψω τη σκηνοθεσία μιας συνολικής παράστασης. Είναι μια μίξη τεχνών, πρωτότυπης μουσικής και ηχητικών τοπίων (Ανδριάνα Μίνου), επιμέλειας χώρου και ενδυμάτων (Ανδρέας Σκούρτης), κινησιολογίας (Κωνσταντίνος Μίχος) και φωτισμών (Κατερίνα Μαραγκουδάκη).  Όλοι μαζί και με τη συγκεκριμένη ιδιαιτερότητα του θεατρικού blackbox  χώρου Beton7 δημιουργήσαμε , ή  μάλλον ανοίξαμε ένα διάλογο επικοινωνίας μεταξύ της φόρμας του νεοκλασικού θεάτρου και των σύγχρονων detective series, της τέχνης και της επιστήμης.

 Το Φεστιβάλ του Οργανισμού Εταιρικών Θιάσων, στο οποίο σκηνοθεσία μου συμμετέχει για πρώτη φορά, είναι μια μοναδική ευκαιρία ανταλλαγής καλλιτεχνικών έργων και απόψεων των επαγγελματιών ηθοποιών που στηρίζουν και υποστηρίζονται από το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών. Πέρα από την οικονομική και υλικοτεχνική υποδομή που μας προσφέρει, ο ΟΕΘ διοργανώνει μια μεγάλη γιορτή στο υπέροχο θέατρο ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ για περίπου 10 μέρες, όπου θα παιχθούν τα έργα έντεκα θιάσων, έργα διαφορετικά τόσο θεματικά όσο και αισθητικά. Θα είναι λοιπόν χαρά μας και τιμή μας που θα παίξουμε το CRIMINAL CODE: BRITANNICUS το Σάββατο 23 Μαΐου στις 9μ.μ και θα είμαστε μέρος αυτής της καλλιτεχνικής πολυφωνίας».

 

Δευτέρα 11 Μαΐου 2015

Α.Κ.

 

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO