06.20 ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ ΤΡΑΓΩΔΟΣ! Η Μαρίνα Ασλάνογλου μας έχει αποδείξει πως ανήκει στα πιο ταλαντούχα πλάσματα της γενιάς της και δεν είναι τυχαίο ότι έχει αποσπάσει σημαντικότατα βραβεία για πολλές από τις έξοχες επιδόσεις της. Το «παιδί» του Θεάτρου Τέχνης, μετράει ισχυρές «νίκες», αυτή που πετυχαίνει όμως στην πρώτη της αναμέτρηση με το αρχαίο δράμα στην έξοχη «Ηλέκτρα» που φιλοξενεί το «Badminton»,είναι αναμφισβήτητα η μεγαλύτερη και πιο «ακριβή». Με την πολύτιμη αρωγή του έμπειρου Σπύρου Ευαγγελάτου που της έδωσε την δυνατότητα να λάμπει από το Αμφιθέατρό του, «έγινε» με ψυχή η ευριπίδεια ηρωίδα που ζητά και που παίρνει εκδίκηση μαζί με τον αδελφό της Ορέστη για την άγρια δολοφονία του πατέρα της. Δεν την «καμώθηκε» την Ηλέκτρα. «Έγινε» η Ηλέκτρα κουβαλώντας τον πόνο της, τις πληγές της, τον οδυρμό της αλλά και την οργή της, τον τρελό θυμό της, την λύσσα της για εκδίκηση και τη λατρεία στον αδελφό της-σπουδαία στη σκηνή που τον αναγνωρίζει και χώνεται στην μεγάλη του αγκαλιά ξέροντας ότι με την βοήθειά του θα τιμωρήσουν τους υπαίτιους για τον φόνο του αγαπημένου της πατέρα…Παρακολουθώ την Μαρίνα Ασλάνογλου από το ξεκίνημά της και εντυπωσιάζομαι από τον τρόπο που κάθε φορά ανεβάζει τον πήχη,που εξελίσσεται και που ανθίζει,που καρποφορεί τόσο ζηλευτά…Στην Ηλέκτρα της με καθήλωσε πραγματικά!
06.23 Αποθεώθηκε από το κοινό της επίσημης, το βράδυ της Δευτέρας και το ίδιο γίνεται κάθε βράδυ. Γεννήθηκε τραγωδός. Ξέραμε όλοι πως η Ασλάνογλου είναι μια σημαντική ηθοποιός, αλλά δεν γνωρίζαμε ότι έχει τέτοια δύναμη-δυναμική στο αρχαίο δράμα. Κόπιασε πολύ για την πρώτη της στο είδος, άνοιξε τη φωνή της, εξέλιξε τα μέσα της, πάτησε στα μονοπάτια που απαιτεί το αρχαίο δράμα και βγήκε στην σκηνή «σαν έτοιμη από καιρό». Έμοιαζε σαν να έχει πείρα στο είδος, σαν να έχει αποκτήσει τριβή χρόνων με αυτό, σαν να είχε δοκιμαστεί σε πολλούς ρόλους του πριν γίνει η Ηλέκτρα. Προσωπικός θρίαμβος το δίχως άλλο. Την παρακολουθούσα να ολοφύρεται, να θρηνεί, να φλέγεται από οργή και σαγηνευόμουν από την άρτια απόδοσή της: είχε μέτρο, ρυθμό, αλήθεια, ακρίβεια, κύρος, συνέπεια. Κυρίως είχε ψυχή όμως.
06.25 Η παράσταση που έστησε ο έμπειρος Σπύρος Ευαγγελάτος φωτίζει με ζηλευτό τρόπο τον σπουδαίο λόγο του ποιητή, το ακριβό έργο του και ο ίδιος κινεί με εξαιρετικό τρόπο τους ηθοποιούς του.Θα γράψω ξεχωριστό κομμάτι για τη δουλειά και τους συντελεστές που δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό σε αυτήν. Ξεχωριστά θέλησα να γράψω για την Μαρίνα Ασλάνογλου που «κεντάει» υποκριτικά στην παρθενική της εμφάνιση στο αρχαίο δράμα. Στις κοινές της σκηνές με την κορυφαία τραγωδό μας Ρένη Πιττακή που συγκλονίζει στην Κλυταιμνήστρα της συγκινήθηκα πολύ. Η παλαιότερη γενιά δίνει το χέρι στη νεότερη και μια Μεγάλη Ηθοποιός τείνει το χέρι της σε μια άξια διάδοχό της… Να τρέξεις-τρέξετε στο Badminton-εξαιρετική ιδέα αυτός ο νέος θεσμός να παρουσιάζεται αρχαίο δράμα σε κλειστό χώρο και για το ξένο κοινό που διψά για τέτοιες παραστάσεις-. Θα νιώσεις-σετε μέθεξη αληθινή
06.34 Ήθελα να γράψω από χθες για την Ηλέκτρα μα προέκυψαν νοσοκομεία και δύσκολες στιγμές κι έτσι το κάνω τώρα, λίγο μετά το ξημέρωμα και λίγο πριν ξεκινήσω μαραθώνιο σε δουλειά και σε νοσοκομείο. Να πας-κι ελπίζω να ξαναπάω κι εγώ
06.36 ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ. Στο «Αναμείνατε στο ακουστικό σας» που όπως πρώτος σου έγραψα ότι θα ανέβει στον «Ακάδημο» σε σκηνοθεσία του Χρήστου Χατζηπαναγιώτη και σε απόδοση του Θοδωρή Πετρόπουλου θα πρωταγωνιστήσει ο καλός Αργύρης Αγγέλου που για την ώρα είναι στο «Χυτήριο» και στο περίφημο «Bam Bam»του
06.38 ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟνο2. Δεν θα δούμε την Δήμητρα Παπαδοπούλου πρωταγωνίστρια στο νέο της έργο,που όπως πρώτος σου έγραψα θα ανέβει στο «Ιλίσια» μετά την επανάληψη του καλού «Ήρθες και θα μείνεις». Αποφάσισε να μην ανέβει στη σκηνή κι έτσι ψάχνει για την κατάλληλη ηθοποιό που θα ερμηνεύσει τον πρώτο γυναικείο ρόλο στο πλάι του Θανάση Αλευρά… Σιγά μην έπαιζε η Δήμητρα, έστω και για μισή σαιζόν. Μακάρι να το έκανε, αλλά την ξέρεις, εγώ θα στην μάθω; Σε αφήνω εδώ…
Τετάρτη 17 Ιουνίου 2015