Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

ΕΡΧΕΤΑΙ Ο ΡΟΜΕΟ ΚΑΣΤΕΛΟΥΤΣΙ

Written by OnlyTheater. Category: ΑΡΘΡΑ

Ρόμεο Καστελούτσι

 

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Ιταλός δημιουργός παρουσιάζει δουλειά του στο Φεστιβάλ Αθηνών. Αυτή τη φορά έρχεται με τη νέα του παράσταση «Go down, Moses», μια ρηξικέλευθη σκηνική δημιουργία, στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών από τις 28 έως τις 30 Ιουνίου, όπου θα παρακολουθήσουμε την κατάβαση του ανθρώπου στο σκοτεινό σπήλαιο, την επιστροφή του στη μήτρα, εκεί όπου συλλαμβάνεται η αρχική σκηνογραφία ενός κόσμου στον οποίον είμαστε ταυτόχρονα θεατές και αντικείμενα θέασης.

Επίσης το κοινό θα έχει την ευκαιρία να γνωρίσει από κοντά τον διεθνούς φήμης Ιταλό σκηνοθέτη και να συμμετάσχει σε ανοιχτή συζήτηση, τη Δευτέρα 29 Ιουνίου, στις 18.00, στην Πειραιώς 260. Στην εκδήλωση αυτή ο Ρομέο Καστελούτσι θα αναφερθεί στην παράσταση «Go down, Moses», ενώ θα μιλήσει για το σύνολο της καλλιτεχνικής του δημιουργίας και θα αποκαλύψει τους ισχυρούς πνευματικούς και συναισθηματικούς δεσμούς που τον συνδέουν με τον αρχαίο και σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό.

Ακόμη, το κοινό θα έχει τη δυνατότητα να παρακολουθήσει την Κυριακή 28 και τη Δευτέρα 29 Ιουνίου ένα αφιέρωμα στο έργο του Ιταλού σκηνοθέτη, το οποίο επιμελήθηκε η ερευνητική ομάδα του Προγράμματος «ARCH-Αριστεία ΙΙ». Στο πλαίσιο αυτό θα προβληθεί σπάνιο υλικό από παραστάσεις του, εκκινώντας από τη δεκαετία του 1980 και τις απαρχές της καλλιτεχνικής πορείας της ομάδας του, Societas Raffaello Sanzio, έως πρόσφατες δημιουργίες του.

Ποιος λοιπόν είναι ο Ρόμεο Καστελούτσι, ο δημιουργός που μιλάει με  τις εικόνες του;

Γεννήθηκε στην Τσέζενα της Ιταλίας το 1960. Ξεκίνησε την πορεία του όπως κάθε άλλο παιδί στην περιοχή του: έκανε γεωργικές σπουδές για να γίνει... αγρότης.  Νωρίς όμως κατάλαβε ότι ο δρόμος του ήταν διαφορετικός και ότι οι αγροτικές δουλειές δεν του κινούσαν το ενδιαφέρον. Από όλη αυτή την εμπειρία και την ενασχόλησή του με τη γη τού έμεινε η αγάπη για τα ζώα. Στη συνέχεια ακολούθησε το καλλιτεχνικό λύκειο και σπούδασε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Μπολόνια.

«Δεν έγινα γεωργός»,  λέει ο ίδιος, «αλλά στράφηκα στην ιστορία της τέχνης. Τη σκηνοθεσία δεν την είχα ποτέ σκεφθεί. Ούτε ξέρω πώς συνέβη τελικά. Το μόνο που ξέρω είναι ότι δεν είχα ούτε τη διάθεση ούτε την πρόθεση να ασχοληθώ με το θέατρο». 

  Σπούδασε σκηνογραφία στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Μπολόνια και το 1981 ίδρυσε, μαζί με τον Paolo Guidi, την εταιρεία θεάτρου "Societas Raffaello Sanzio". Θεωρείται το τρομερό παιδί της ιταλικής θεατρικής πρωτοπορίας, με προκλητικές παραστάσεις όπως "Η μονομαχία του Τανκρέδου και της Κλορίντα" του Μοντεβέρντι, πάνω σε στίχους του Τορκουάτο Τάσο (Kunstenfestival des Arts, Βρυξέλλες, 2000), ή το "Περί της έννοιας του προσώπου του Υιού του Θεού", που παίχτηκε στο Μιλάνο, στο Παρίσι καθώς και στο Φεστιβάλ Αθηνών, τον Ιούνιο του 2011. Το 2002 χρίστηκε Ιππότης των Τεχνών και των Γραμμάτων [Chevalier des Arts et des Lettres] της Γαλλικής Δημοκρατίας. Το 2003 ανέλαβε τη θέση του διευθυντή θεατρικού τομέα της Μπιενάλε της Βενετίας.

Στις δημιουργίες του  αδιαφορεί για τους υπαινιγμούς και τις λεπτές αποχρώσεις. Ο κόσμος του Ιταλού καλλιτέχνη  είναι σκληρός, ακραία ρεαλιστικός και προβοκατόρικος. Δεν φοβάται να σοκάρει, να προκαλέσει, να θίξει την καθιερωμένη ηθική και να μας φέρει αντιμέτωπους με τις πιο σκοτεινές μας πλευρές, πολλές φορές εγείροντας  αισθήματα πίκρας, ακόμα και  απέχθειας.  Οι παραστάσεις του αποτελούν θεατρικό γεγονός υψηλής αισθητικής, αλλά και αντιδράσεων που οδηγούν συχνά στη λογοκρισία τους. «Με τη φιλολογία δεν κάνεις θέατρο. Το θέατρο δεν είναι ούτε εικονογράφηση ούτε απεικόνιση. Το θέατρο θέλει ριζοσπαστικό τρόπο και περιπέτεια», υποστηρίζει ο ίδιος. 

Μια παράσταση του Καστελούτσι δεν είναι ακριβώς θέαμα, περισσότερο είναι μια εμπειρία που τη βιώνεις με όλες σου τις αισθήσεις. Ο ίδιος λέει ότι κάνει θέατρο για να χειριστεί το χρόνο, το σίγουρο είναι πως με τις παραστάσεις καταφέρνει και τον νικάει…

Πέμπτη 25 Ιουνίου 2015

Α.Κ

 

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO