Δεν πάνε πολλά χρόνια που η Λένα Πλάτωνος, η σημαντικότερη Ελληνίδα συνθέτρια, είχε δηλώσει σε συνέντευξη της πως δε γράφει μουσική για κινηματογράφο, αφού δεν την προσεγγίζουν οι σκηνοθέτες. Φυσικά και εννοούσε μόνο τους σκηνοθέτες του κινηματογράφου, αφού το παραπάνω δεν ίσχυε και δεν ισχύει καθόλου για τους θεατρικούς δημιουργούς. Απόδειξη ότι σε λιγότερο από ένα χρόνο, τρεις ξεχωριστές θεατρικές παραστάσεις παρουσιάστηκαν σε δική της πρωτότυπη μουσική σύνθεση. Η πρώτη ήταν για τον ''Λάμπρο'' του Διονυσίου Σολωμού που ανέλαβε να επεξεργαστεί δραματουργικά ο ποιητής Νίκος Παναγιωτόπουλος και να σκηνοθετήσει η Σύλβια Λιούλιου. Η παράσταση δόθηκε στο πλαίσιο του φεστιβάλ Αθηνών τον Ιούλιο του 2012 και η μουσική της Πλάτωνος, δίχως να κάνει κατάχρηση των electronics, πέτυχε να μεταφέρει μια εσχατολογική ατμόσφαιρα, αυτήν ενός επερχόμενου σεισμού με τους δύο ηθοποιούς, Έλενα Τοπαλίδου και Μιχάλη Φιορέντζη, να κινούνται στο κλίμα της ''επόμενης μέρας''. Στην εν λόγω παράσταση μάλιστα ένα τετράστιχο του Σολωμού τραγουδήθηκε από την Πλάτωνος αυτοπροσώπως και έγινε το μουσικό θέμα – λάιτ μοτίβ της!
Τον Νοέμβριο του 2012 δόθηκε η πρεμιέρα του ''Διαδρόμου'', του πρώτου θεατρικού έργου της τραγουδοποιού Ευσταθίας στο θέατρο ''Ενδορφίνη''. Στον, μελλοντολογικής υφής, ''Διάδρομο'' που σκηνοθέτησε και ερμήνευσε η Μάνια Παπαδημητρίου, η μουσική της Λένας Πλάτωνος κινήθηκε σε ηλεκτρονικούς χορευτικούς ρυθμούς, τονίζοντας το βιομηχανικό αδιέξοδο της ελληνικής κοινωνίας ενός μακρινού μέλλοντος, μέσα στο οποίο εκθέτει τα σώψυχα της η ηρωίδα. Για τη δε έναρξη της παράστασης χρησιμοποιήθηκε λούπα από τη ''Λάθος αγάπη'', ένα από τα ομορφότερα τραγούδια της Πλάτωνος.
Στις 22 Φεβρουαρίου του 2013, την περασμένη εβδομάδα δηλαδή, έκανε την έξοδο της στο Θέατρο Νέου Κόσμου η παράσταση ''Η αληθινή ταυτότητα της Τζίνα Ντέιβις'' – θεατροποίηση του μυθιστορήματος ''Η άγνωστη τρομοκράτισσα'' του Ρίτσαρντ Φλάναγκαν. Οι δύο γυναίκες δημιουργοί, οι νεαρές Βασιλική Τρουφάκου και Ελένη Ευθυμίου, είχαν όνειρο να συνεργαστούν με τη Λένα Πλάτωνος και αποφάσισαν να την προσεγγίσουν, σαν είδαν τοιχοκολλημένη αφίσα από τον ''Διάδρομο'' της Ευσταθίας, με το όνομα της συνθέτριας απάνω! Για τις ανάγκες του συγκεκριμένου έργου, μιας ξεκάθαρης πολιτικής αλληγορίας, η Πλάτωνος έγραψε τόση πολλή μουσική, που άνετα θα προέκυπτε ολόκληρος δίσκος! Μια σειρά ηλεκτρονικών θεμάτων με στοιχεία ''τρανς'' και με ένα απ' αυτά να παραπέμπει μελωδικά στον ''Μάρκο'', επίσης από τα καλύτερα τραγούδια της και αγαπημένο των σκηνοθετριών της παράστασης.
Κάποτε, όταν έκανα ραδιόφωνο, είχα την τιμή να μου γράψει η Λένα Πλάτωνος το σήμα της εκπομπής μου. Της το ζήτησα, θυμάμαι, και την επόμενη μου τηλεφώνησε: ''Σ'τό'χω έτοιμο'' ήταν τα λόγια της κι όταν πήγα στο σπίτι της, μαζί με το cd, μου παρέδωσε και την...παρτιτούρα για ενθύμιο! Οποία έκπληξις! Παρτιτούρα για ένα εξαιρετικό μονόλεπτο πιανιστικό θέμα! Μόνο που για κάποιον που είναι γνώστης της μουσικής και του έργου της συνθέτριας, δεν θα έπρεπε να θεωρηθεί έκπληξη σε καμία περίπτωση. Γι' αυτήν άλλωστε ο Μάνος Χατζιδάκις είχε πει τις παροιμιώδεις φράσεις: ''Ο διάδοχος μου είναι γυναίκα και λέγεται Λένα Πλάτωνος''!
Με τη δέσμευση της συνθέτριας για μία αποκλειστική συνέντευξη της στο www.onlytheater.gr, όπου θα μας μιλήσει για την ενασχόληση της με τη θεατρική μουσική, το κείμενο αυτό συντάσσεται την ώρα που στο θέατρο ''Ενδορφίνη'' δίνεται η τελευταία παράσταση του ''Διαδρόμου'' της Ευσταθίας.
Παγκράτι, 26 Φεβρουαρίου 2013
Αντώνης Μποσκοΐτης