Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΛΑΒΡΙΑΝΟΣ, Ο ΑΒΕΛΑΡΔΟΣ, Η ΕΛΟΪΖΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ

Written by OnlyTheater. Category: ΑΡΘΡΑ

Ο Γιάννης Καλαβριανός

 

Ο Γιάννης Καλαβριανός άφησε την ιατρική επειδή ήθελε να λέει ιστορίες. Και τα κατάφερε.  Φέτος το καλοκαίρι στο Φεστιβάλ Αθηνών μας είπε την ερωτική ιστορία του Αβελάρδου και της Ελοΐζας. Μας έστειλε το σημείωμά του προς τους ηθοποιούς του ( Ελένη Κοκκίδου, Χριστίνα Μαξούρη και Γιώργο Γλάστρα) όταν ξεκίνησαν οι πρόβες τους για τη δεύτερη εκδοχή  της παράστασης που φέτος συνεχίζεται στο Θέατρο του Νέου Κόσμου.

 

"Το μόνο που μας ενδιαφέρει είναι η αναπαράσταση. Αναπαριστούμε ανθρώπους, φωνές, δράσεις, αντιδράσεις ή ατμόσφαιρες, με όποιον τρόπο μας είναι χρησιμότερος σε κάθε σκηνή. Από  τον πιο σύνθετο μέχρι τον απλούστερο -αρκεί να είναι πεντακάθαρος. Τα πάντα είναι κομμάτια ενός παζλ που ολοκληρώνεται στο μυαλό του θεατή. Δεν έχει σημασία ποιον άνθρωπο αναπαριστούμε. Τα λόγια θα μπορούσαν πιθανόν να ειπωθούν και από κάποιον άλλον. Άρα, ξεχάστε τη «ρεαλιστική συνέχεια, το ψυχολογικό υπόβαθρο και τις γέφυρες» από σκηνή σε σκηνή. Έχετε συνεχώς στο μυαλό σας ότι αφηγούμαστε μια ιστορία που θέλουμε να πείσουμε για την σπουδαιότητά της, χρησιμοποιώντας ως ομάδα όλα τα αναγκαία υλικά.  Μας ενδιαφέρει η αναπαράσταση και όχι η ρεαλιστική αληθοφάνεια. Αναπαράσταση που μας επιτρέπει όποτε θέλουμε να μπαίνουμε και να βγαίνουμε από την ιστορία, χωρίς να διαταράσσεται η συνέχειά της και χωρίς κανένας να αναρωτιέται για την ορθότητα της πράξης μας. Εμείς φτιάχνουμε την σκηνή, εμείς την γκρεμίζουμε, όποτε μας είναι απαραίτητο και περνάμε στην επόμενη. Προτιμούμε τις ακαριαίες αντιδράσεις, αποφεύγοντας τις περιττές ψυχολογικές καταβυθίσεις. Επίσης μην ξεχνάτε πώς πιάνουμε τους ήρωές μας για δεύτερη φορά. Περάσαμε το πρώτο στάδιο που λειτουργήσαμε συνειδητά και κάναμε την έρευνα μας μαζεύοντας πληροφορίες για το έργο και τα πρόσωπα.  Ας περάσουμε τώρα στο δεύτερο, επιτρέποντας να στο υποσυνείδητο να λειτουργήσει, κάνοντας τις όποιες υπόγειες συνδέσεις, επιτρέποντάς μας να οικειοποιηθούμε τους ήρωες. Να τους ενσαρκώσουμε στ' αλήθεια και βαθιά. Σε αυτή την πορεία είμαι πεπεισμένος πως μπορεί να μας οδηγήσει η συγκεκριμένη και πολύ σχολαστική αναπαράσταση. Όσο παράδοξο κι αν ακούγεται την πρώτη φορά κάτι τέτοιο. Και για να ξεκινήσουμε όμορφα, να θυμόμαστε πάντα πως «το ατελές γνωρίζει κάτι, που το τέλειο αγνοεί». (Σπινόζα)

 

 

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO