Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗ ΣΚΗΝΗ: ΑΓΓΕΛΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ- ΣΥΝΘΕΤΗΣ, ΜΟΥΣΙΚΟΣ

Written by OnlyTheater. Category: ΑΡΘΡΑ

Ο Άγγελος Τριανταφύλλου

 

   Τον Άγγελο Τριανταφύλλου, αυτόν τον ιδιαίτερο μουσικό με τη βαθιά ευαισθησία, σίγουρα τον έχετε δει και επί σκηνής. Όμως με αφορμή το βραβείο που κέρδισε για τη μουσική του στην παράσταση " Δεκαήμερο" του Ν. Καραθάνου στα βραβείο κοινού του Αθηνοράματoς μίλησε στο onlytheater για τη μουσική σύνθεση στο θέατρο και για τις δικές του "διαδρομές".

 

Κάθε φορά που μπαίνω σε μια πρόβα, προσπαθώ να μην έχω τίποτα έτοιμο, καμία ιδέα, καμιά σχηματισμένη άποψη. Μετά στη διαδικασία, κάθε νότα προσπαθώ να μου προκύπτει από χειρονομίες, αισθήσεις και δράσεις ηθοποιών και συντελεστών. Αγαπώ πολύ τη ζωντανή εμπλοκή της μουσικής σε μια παράσταση, τον ακατέργαστο ήχο που μπορεί να προκύπτει από ηθοποιούς και όχι από μουσικούς, το χειροποίητο θέατρο και το χειροποίητο μουσικό θέατρο, και τη συγκίνηση όχι ως αυτοσκοπό, αλλά ως μέσο, ως εργαλείο.

  Στο “Δεκαήμερο” όλοι οι συντελεστές, εμφανείς και αφανείς, προσπαθήσαμε να λειτουργήσουμε ως μια όμορφη ομάδα, χωρίς πρωταγωνιστές και δευτεραγωνιστές για να πούμε κάποιες “πρώτες” αλήθειες για τον άνθρωπο και για τον έρωτα. Η μουσική ήρθε νότα νότα από την πορεία όλων μας σε αυτή τη γιορτή. Δομήθηκε ελεύθερα, αυτοσχεδιαστικά όπου χρειαζόταν και με βασικό γνώμονα να εκπνέει μαζί με κάθε ηθοποιό. Έτσι η μεγάλη χαρά μου είναι όταν άρχισα να διαπιστώνω ότι λειτουργεί και αυτή στην παράσταση σαν μια όμορφη αγκαλιά που μοιραζόμαστε με το κοινό και με όλους τους ηθοποιούς σαν ένα σώμα.

 Για μένα το ερώτημα δεν είναι η μουσική στο θέατρο. Γιατί από μόνη της αυτή η διατύπωση φέρει έναν διαχωρισμό. Το ερώτημα είναι το θέατρο, του οποίου δομικό στοιχείο είναι η μουσική. Όταν η μουσική αντί για τσιμεντόλιθος του οικοδομήματος της παράστασης γίνεται άλλο ένα όμορφο έπιπλο του σπιτιού με αποσυντονίζει. Η απέραντη ομορφιά είναι ότι ένας συνθέτης στο θέατρο μπορεί να χρησιμοποιήσει ό,τι φόρμες, υλικά, κώδικες από την ατέλειωτη δεξαμενή της μουσικής ιστορίας επιθυμεί, χωρίς να πρέπει να δίνει εξετάσεις ορθότητας και να κάνει ασκήσεις ύφους, και από την άλλη χωρίς να μπλέκει με φτηνή δισκογραφία, media και βιομηχανία μουσικής. Το θέατρο προσφέρει το πεδίο ώστε να γυρίζω ως συνθέτης στις βασικές ανάγκες μου, στις βασικές μου αναζητήσεις και στις  βασικές μου αγωνίες.

 Τα τελευταία χρόνια στο θέατρο έχει αρχίσει να επικρατεί η σύνθεση πρωτότυπης μουσικής παρά την έλλειψη πόρων και τις εγγενείς δυσκολίες. Αυτό για μένα είναι από τα πιο ελπιδοφόρα μηνύματα. Χαίρομαι να ακούω δουλειές συναδέλφων μου σε παραστάσεις και να δίνει ο ένας στον άλλο τη σκυτάλη, μπας και μπορέσουμε σταδιακά να σηκώνουμε τον πήχη  ψηλότερα.

 

 

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO