Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

Α. ΚΑΛΤΣΙΚΗ: "ΟΙ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ ΤΣΕΧΩΦ ΣΥΝΘΛΙΒΟΝΤΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΡΕΑΛΙΣΜΟΥ & ΕΠΙΘΥΜΙΑΣ"

Written by OnlyTheater. Category: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Γ. Φέρτης - Α. Καλτσίκη

 

"Τα άγια των αγίων μου είναι το ανθρώπινο σώμα, η υγεία, το μυαλό, το ταλέντο, η έμπνευση, η αγάπη, και η πιο απόλυτη ελευθερία, ελευθερία από τη βία και το ψέμα, όπου κι αν εκφράζονται τα δύο τελευταία" (Α.Π. Τσέχωφ). Πάντα ήθελα να μιλήσω με την Αλεξία Καλτσίκη. Αγαπημένη ηθοποιός. Τη θαυμάζεις και έχεις χίλιους λόγους να τεκμηριώσεις το θαυμασμό. Αύριο, 11/12, στο θέατρο "Δημήτρης Χορν" αρχίζουν όλα..

 

Γιατί δεν μπορούν να ξεφύγουν από το τέλμα οι ήρωες του Τσέχωφ;

Πόσοι άνθρωποι μπορούν να ξεφύγουν απο τον ίδιο τον χαρακτήρα τους; Πόσοι καταφέρνουν να αναγνωρίσουν και να ακολουθήσουν τη φύση τους και τις βαθιές επιθυμίες τους; Κατά τη γνώμη μου ελάχιστοι. Δεν ανήκω σ’ αυτούς τους λίγους γι’ αυτό και ο Τσέχωφ μου δημιουργεί αμηχανία και ταραχή. Οι ήρωες του συνθλίβονται μεταξύ ρεαλισμού και επιθυμίας. Και χρησιμοποιούν τις ψευδαισθήσεις για να αντέξουν σ’ αυτόν τον άνισο αγώνα.

 

Το νόημα της ζωής στο τσεχωφικό σύμπαν αναζητάται από κάθε είδους προσωπικότητα ή μόνο απ' τις ευάλωτες φύσεις;

Έχω την εντύπωση ότι κομβικό ρόλο παίζει η χρονική συγκυρία για κάθε χαρακτήρα. Ο Βάνιας, για παράδειγμα, όπως αναφέρεται και στο κείμενο, πριν από έναν χρόνο, δεν είχε τους εσωτερικούς κραδασμούς που εκδηλώνει στο ξεκίνημα του έργου. Άρα, μιλάμε για κομβικές στιγμές που ορίζουν τις ψυχικές διαδρομές των ηρώων και όχι τόσο για περισσότερο ή λιγότερο ευάλωτες φύσεις.



Φέτος, "παίζονται αρκετοί Τσέχωφ" στην ΑΘήνα. Θείος Βάνιας, Πλατόνοφ, Βυσσινόκηπος, Γλάρος κ.α. Πώς το σχολιάζετε κάτι τέτοιο;

Είναι σημαντικό να ανεβαίνουν κορυφαία κείμενα. Η ενασχόληση μ’ αυτά ωριμάζει και τους συντελεστές της παράστασης, αλλά και τα κριτήρια του κοινού.



Συνεργάζεστε πρώτη φορά με τη Λίλλυ Μελεμέ;

Η πρώτη φορά που συναντήθηκα με τη Λίλλυ ήταν στο "περιπετειώδες" «Κίτρινο σκυλί» του Μισέλ Φάις. Έναν μονόλογο που γράφτηκε με αφορμή την Κωσταντίνα Κούνεβα. Φέτος, συναντιόμαστε σε ένα εντελώς διαφορετικό πλαίσιο. Ενα κλασικό πολυπρόσωπο έργο. Τη Λίλλυ την εκτιμώ για την γενναιοδωρία, την δεκτικότητα και την εργατικότητά της.
 

 

Η πέμπτη ερώτηση ανήκει στην περιγραφή του ρόλου σας, την προσέγγισή του, τα συναισθήματά, τους στόχους σας.

Είναι νέα και γερασμένη, εύπιστη και ευφυής, φωτεινή και σκοτεινή την ίδια στιγμή. Λέει σε ένα σημείο «είμαι άσχημη». Δηλαδή ά-σχημη. Ψάχνει σε όλη τη διάρκεια του έργου το σχήμα της. Λειτουργεί ταυτόχρονα ως ρυθμιστής και παρατηρητής. Δομικά, έχει μια εντελώς διαφορετική πορεία από τους άλλους βασικούς ρόλους. Αν χωρίζαμε τα πρόσωπα του έργου σε σύμβολα του έρωτα και σε σύμβολα της αγάπης, τότε η Σόνια, αν και απόλυτα ερωτευμένη, ανήκει στη δεύτερη κατηγορία. Όσον αφορά στους στόχους μου στην παράσταση κυρίως είναι να συνομιλήσω σκηνικά όσο πιο ελεύθερα μπορώ με τους αξιόλογους συναδέλφους μου στο πλαίσιο, που μας έχει ορίσει η Λίλλυ. Και μιά μικρή λεπτομέρεια (όχι τυχαία κατα τη γνώμη μου) το κανονικό της όνομα είναι Σοφία.

 

*Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση "Ο θείος Βάνιας" θα βρείτε εδώ.

 

Χρύσα Φωτοπούλου

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO