Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

ΜΙΛΩΝΤΑΣ ΜΕ ΤΗΝ Κ. ΦΩΤΙΑΔΗ "ΕΝΤΕΛΩΣ ΠΡΟΣΓΕΙΩΜΕΝΑ"

Written by OnlyTheater. Category: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Κατερίνα Φωτιάδη

 

Η "Προσγείωση" είναι ένα έργο που γράφτηκε το 2013 και από τότε θριαμβεύει σε Αμερική και Αγγλία. Ένας καταιγιστικός μονόλογος γεμάτος από εικόνες και ανατροπές. Ένα πολιτικό σχόλιο πάνω στη σύγχρονη γυναίκα και στις δυνάμεις που μας ελέγχουν. Η Κατερίνα Φωτιάδη, που σκηνοθετεί το συγκεκριμένο έργο, στην τρίτη ερώτηση απαντά ως εξής: "Η προσγείωση είναι πάντα απόλυτη. Ή πατάς στα πόδια σου ή γκρεμοτσακίζεσαι".

 

Με ποια κριτήρια επιλέξατε την "Προσγείωση" ;

Το έργο μού πρόταθηκε πέρυσι το Φεβρουάριο από τον Αντώνη Πέρη, ο οποίος έχει κάνει και τη μετάφραση. Η ιδιαίτερη γράφη του που συνδυάζει το σκληρό ρεάλισμο με την ανθρώπινη ευαισθησία ήταν ο λόγος που με έκανε να αποδεχτώ την πρόταση για τη σκηνοθεσία.

 

Ο μονόλογος κρύβει δυσκολίες ή είναι "μια φήμη που δεν ευσταθεί" ;

Για μένα δεν αλλάζει κάτι όσον αφορά στη διαδικασία της δουλειάς. Είτε είναι πολυπρόσωπο, είτε μονόλογος καλούμαι να αναγνώσω, όσο πιο βάθια και καθαρά μπορώ τα στοιχεία, που μου δίνει ο συγγραφέας και να τα φέρω πάνω στη σκηνή δημιουργώντας ένα ολόκληρο σύμπαν. Ίσως είναι πιο δύσκολο για τον ηθοποιό, ο οποίος καλείται μόνος να φέρει όλα τα στοιχεία πάνω στη σκηνή, το οποίο απαιτεί τεράστια εγρήγορση και έλεγχο των εκφραστικών του μέσων. Αν και δεν έχω την αίσθηση ότι τη θεατρική πράξη την συντελούν μόνο οι ηθοποιοί, ένας ή παραπάνω, αλλά και οι θεατές.

 

Απόλυτη προσγείωση ή κάτι ενδιάμεσο;

Η προσγείωση είναι πάντα απόλυτη. Ή πατάς στα πόδια σου ή γκρεμοτσακίζεσαι.

 

Πότε ένα έργο κάνει το μεγάλο μπαμ;

Όταν οι θεατές που βγαίνουν από την παράσταση, φέρνουν τους επόμενους.

 

Πείτε μου τρία στοιχεία που επιβεβαιώνουν το επίθετο "καταιγιστικός" όσον αφορά στον χαρακτηρισμό του συγκεκριμένου μονόλογου.

Η προσγείωση είναι ένα έργο με συνεχείς ανατροπές σε κάθε επόμενο βήμα του κεντρικού προσώπου. Στον ίδιο έντονο ρυθμό πληθαίνουν επίσης οι εσωτερικές σκέψεις της ηρωίδας μέχρι την τελική ρωγμή της. Τέλο,ς θέλω να πιστεύω ότι και η ίδια η παράσταση από κατασκευής ακολουθεί αυτόν τον καταιγιστικό ρυθμό.

 

Χρύσα Φωτοπούλου

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO