Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

H ΜΑΡΩ, Η ΕΜΜΑΝΟΥΕΛΑ ΚΑΙ Η ΑΠΕΛEΥΘEΡΩΤΙΚH ΟΡΓΑΝΩΣΗ KLEIN MEIN

Written by OnlyTheater. Category: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Μ.Μπουρδάκου-Ε.Αλεξίου

 

Η Μάρω Μπουρδάκου και η Εμμανουέλα Αλεξίου, μετά την «Κυρία Ιουλία» ενώνουν ξανά τις  δυνάμεις τους και μας παρουσιάζουν την «Απελευθερωτική οργάνωση Κlein Μein», μια σύγχρονη μουσική σάτιρα που ανεβαίνει στο Convento del’ Arte σε σκηνοθεσία Πέμυς Ζούνη με την ίδια την Εμμανουέλα, τον Γιώργο Χρανιώτη, τον Χάρη Ασημακόπουλο, τον Θάνο Λέκκα, την Βαλέρια Κουρούπη, την Αγνή Χιώτη και τον Γιάννη Δρακόπουλο. 

 

Τι είναι λοιπόν η «Απελευθερωτική οργάνωση Κlein Μein»;

Μ.Μ: Αυτό το έργο εκτυλίσσεται το  2021 σε μια  Ελλάδα που είναι πια υπό γερμανική κυβέρνηση με πρωθυπουργό Έλληνα. Όλα γίνονται  μέσα σε ένα βράδυ σε ένα μπαρ στην Αθήνα,  στο Covento del’  Arte, που είναι μεσοτοιχία με το γερμανικό κυβερνείο. Mια παρέα έξι νέων ανθρώπων, διαφορετικών επαγγελμάτων και ιδεολογιών-  ένας  από αυτούς είναι ο Γερμανός κυβερνήτης, ο Φον Χίπστερ-  αποφασίζει να κάνει την  ανατροπή.  

Ε.Α:  Ανάμεσά τους υπάρχει ένας  «τρομοκράτης», ο  εγκέφαλος της οργάνωσης  που πρέπει να τον  ανακαλύψουν οι θεατές κατά τη διάρκεια της παράστασης,. Αυτός χρησιμοποιεί το μπαρ ως δούρειο ίππο κατά μια έννοια, για να μπορέσει να εξοντώσει τον ηγεμόνα. Τελικά, όλοι αυτοί γίνονται  μια ομάδα για να μπορέσουν να ανατρέψουν τα πράγματα, πράγμα που επιτυγχάνουν αλλά χωρίς βία,  μέσα από τον έρωτα.  Είναι μια μουσική κωμωδία με ζωντανή μπάντα, τους Ιmitate your mother, την μπάντα του Γιώργου Χρανιώτη, ο οποίος παίζει και στην παράσταση, με μαέστρο τον  Νίκο Σάλτα.  

Ποιο είναι το βασικό αίτημα αυτής της οργάνωσης;

Μ.Μ:  Μια ανατροπή στα ελληνικά δρώμενα και στην παγκόσμια κοινότητα.  Αυτή η ομάδα είναι μια ομάδα αντίστασης σε αυτό το καθεστώς οικειοθελούς δουλείας που ζει η χώρα.  Μέσα στο έργο θίγουμε την απαξίωση που υπάρχει σήμερα… Βλέπετε, οι αγώνες έγιναν καναπέδες  και ο ελληνικός λαός  δεν αντιδρά.

Ε.Α: Είναι μια σάτιρα το έργο με πολλές παρεξηγήσεις. Αρχικά όλοι αυτοί  ξεκινούν να κάνουν μια δολοφονία, αλλά τελικά καταλήγουν αλλού και καταφέρνουν τη διαγραφή του χρέους ενωμένοι. Η συνεργασία είναι το παν.

Προτείνετε λοιπον  μια λύση στην κρίση μέσα από το έργο;

 Μ.Μ: Όχι, ίσως αυτό που προτείνουμε είναι η λύση για όλα. Μην ξεχνάτε ότι κάνουμε μυθοπλασία. 

Ε.Α: Δεν νομίζω ότι είναι εφικτή σε πραγματικό επίπεδο η λύση του έργου. Είναι όλο ένα παραμύθι, αλλά αυτό που θέλουμε να πούμε είναι ότι υπάρχει ελπίδα. 

Εσείς τι πιστεύετε ότι θα έχει συμβεί στη χώρα το 2021; 

Μ.Μ: Σίγουρα θα έχουν αλλάξει κυβερνήσεις . Και τώρα αν βγει μια κυβέρνηση, δε νομίζω ότι θα καταφέρει να σταθεί για πολύ. Ούτως ή  άλλως είμαστε με έναν τρόπο  υπό γερμανική κατοχή, απλώς ακόμα δεν έχει βρεθεί το κτίριο του κυβερνείου ( γέλια).

Ε.Α:  Στο έργο  μετά από 14 αποτυχημένες κυβερνήσεις την εξουσία έχουν κατ’ ουσία αναλάβει πλέον οι επιχειρήσεις. Ελπίζουμε να μη συμβεί ποτέ κάτι τέτοιο. Το έργο είναι αφορμή για σάτιρα και  για να πούμε κάποια πράγματα  για το σήμερα μέσα από τη φόρμα της κωμωδίας. 

Μ.Μ: Το βασικό είναι ότι χρειαζόμαστε μια αφύπνιση, γιατί αλλιώς θα φτάσουμε στο 2021 και θα συμβεί αυτό που περιγράφει  το έργο.

Πώς  αντιμετωπίζετε εσείς αυτή την πολύ δύσκολη κατάσταση που ζούμε;

Μ.Μ: Με περικοπές , με χαράτσια, χρέη, όπως όλοι. Έχουμε συμμαζέψει τις απαιτήσεις μας,  αλλά αυτό δε φτάνει. Ναι, με θυμώνει αυτή η κατάσταση, θα ήθελα πολύ να υπάρχει μια απελευθερωτική οργάνωση. Οι πόλεμοι σήμερα  δεν οπλικοί, αλλά ιδεολογικοί, άρα χρειάζεται ο Έλληνας μια ιδεολογία, την  οποία έχει χάσει εντελώς. Ο κόσμος έχει μπερδευτεί, έχει να κάνει με πολιτικούς καιροσκόπους, πολλά κόμματα, και υπάρχει μια απαξίωση του πολιτικού συστήματος .

Ε.Α: Με την κρίση επαναπροσδιορίσαμε  τις ανάγκες μας, γιατί όλοι είχαμε ξεφύγει και είχαμε βουλιάξει στον υπερκαταναλωτισμό. Μάθαμε ότι και με λιγότερα μπορούμε να ζούμε.. Στο τέλος αυτής της διαδρομής κάτι θα έχουμε κερδίσει, έτσι θέλω να πιστεύω.

Είστε αισιόδοξες;

 Μ.Μ: Όχι, είμαι επιφυλακτική. Προσπαθούμε μέσα από το θέατρο να  δούμε πιο  αισιόδοξα τα πράγματα...

Ε.Α:  Εγώ είμαι αισιόδοξη έτσι και αλλιώς. Έχουμε περάσει πολλά σε αυτή τη χώρα και έχουμε αντέξει.  Πιστεύω ότι θα βγούμε από όλο αυτό το αδιέξοδο κάποια στιγμή, η Ιστορία κάνει κύκλους…

Πόσο σημαντική είναι η πρωτότυπη παραγωγή έργων για το ελληνικό θέατρο;

Μ.Μ: Εννοείται ότι το νεοελληνικό έργο είναι ζωτικής σημασίας. Είναι σημαντικό να γράφονται έργα εμπνευσμένα από την εποχή που ζούμε. Κάθε εποχή δημιουργεί τους  συγγραφείς της.  Και η δική μας  πρέπει να γεννήσει συγγραφείς, γιατί αυτά που ζούμε έχουν μεγάλη δραματουργική αξία. Είμαι υπέρ ενός θεάτρου που αφυπνίζει. Τα έργα πρέπει να δίνουν ένα μήνυμα, όχι να πηγαίνει ο θεατής απλώς για να περνάει καλά.

Ε.Α: Ναι, είναι πολύ σημαντικό, τα νεοελληνικά έργα  απεικονίζουν μια εποχή. Είναι η κληρονομιά μας, ο πολιτισμός μας. Και ευτυχώς γράφονται πολλά σήμερα και ανεβαίνουν και τα αγαπάει ο κόσμος . Έχουμε καλές πένες στη χώρα μας. 

Σας ευχαριστώ.

Κι εγώ.

 

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO