Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

Χ. ΧΑΤΖΗΣΑΒΒΙΔΟΥ: "Η ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ ΗΤΑΝ ΑΡΧΕΤΥΠΙΚΗ ΦΕΜΙΝΙΣΤΡΙΑ"

Written by OnlyTheater. Category: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

"Alexander the Great. Rock Opera",

 

Η μυημένη (και) στα Βακχικά Μυστήρια Ολυμπιάδα ήταν ιέρεια των Καβειρίων Μυστηρίων της Σαμοθράκης, όπου και γνώρισε και ερωτεύτηκε τον Φίλιππο Β. Έχω καταλάβει, όσο καιρό μιλώ με τους συντελεστές του "Alexander the Great. Rock Opera", ότι ο κόσμος που έφαγε τα νιάτα του, άνυδρος και πεινασμένος, να τρέχει στις Φρυγίες και τις Κιλικίες Πύλες ήταν παράλληλα και κόσμος που το ήθελε το αίσθημά του, είχε ανάγκη να ξέρει ότι ανήκει κάπου. Σε μία καρδιά, σε ένα σώμα, σε ένα μυαλό.

 

Ο Αλέξανδρος είχε όλα τα φόντα για να δημιουργηθούν αθάνατοι μύθοι γύρω από το όνομά του;

Αν δεν τα είχε ο Αλέξανδρος, τότε ποιος τα είχε; Ήταν ένας άνθρωπος που είχε κατακτήσει όλον σχεδόν τον τότε κόσμο. Ήταν ισχυρή προσωπικότητα και ο κόσμος διαχρονικά χρειάζεται ισχυρές προσωπικότητες. Το βλέπουμε και σήμερα. Ο κόσμος χρειάζεται κάποιον που θα του εγγυηθεί την ελπίδα. Ο Αλέξανδρος νομίζω ότι έκανε ακριβώς αυτό.

 

Εσύ υποδύεσαι την Ολυμπιάδα και πώς..νιώθεις;

Η σχέση μου με την Ολυμπιάδα είναι πάρα πολύ ισχυρή πλέον. Την έχω μελετήσει, έχω συνδεθεί μαζί της. Είναι περίπλοκος χαρακτήρας, δυναμική γυναίκα πολύ, μπορούμε να πούμε ότι είναι η πρώτη φεμινίστρια. Τιμή μου που μου δόθηκε η ευκαιρία από τον κ. Αθυρίδη να παίξω αυτόν τον ρόλο. Αυτός ο ρόλος χρειάζεται τη "βοήθεια" μιας εξίσου περίπλοκης προσωπικότητας. Η Ολυμπιάδα ήταν μια μάνα, όπως όλες οι Ελληνίδες μανάδες. Αγαπούσε πάρα πολύ τον γιο της, του είχε μεγάλη λατρεία. Ήθελε ο γιος της να είναι ο καλύτερος, ο πιο ισχυρός, αλλά φυσικά ήθελε και η ίδια να κρατάει τα ηνία. Κλασική. Έχει ενδιαφέρον να υποδύομαι τη μάνα εγώ που δεν είμαι στην πραγματικότητα μάνα ακόμη.

 

Ο κ. Μετζικώφ μας είπε πριν καιρό ότι αυτό που συμβαίνει στην παράσταση θυμίζει γνήσια χαρά.

Ισχύει αυτό. Δεν έχει να κάνει όμως μόνο με την παράσταση, αλλά με ολόκληρο τον θίασο. Είμαστε ένα πάρα πολύ δυναμικό τιμ. Είμαστε πολύ διαφορετικοί χαρακτήρες. Ηθοποιοί, χορευτές, μουσικοί..καταλαβαίνεις ότι φυσικά υπάρχουν και συγκρούσεις. Πλέον όμως είμαστε μια οικογένεια. Το βλέπει ο κόσμος, το αισθάνεται. Αυτό εννοεί ο κ. Μετζικώφ. Εκπέμπουμε χαρά, κέφι, αγάπη για ένα έργο για το οποίο έχουμε δουλέψει όλοι σκληρά τόσους μήνες τώρα και σε τόσο δύσκολες εποχές. Προσπαθούμε τουλάχιστον να διοχετεύουμε χαρά σ' αυτό που κάνουμε και να επισημαίνουμε πόσο ευλογημένοι είμαστε που μπορούμε και κάνουμε αυτό που αγαπάμε.

 

Πιστεύεις ότι ενδιαφέρει τον κόσμο η πιο προσωπική πλευρά ενός ιστορικού προσώπου;

Είμαι σίγουρη, αφού έτσι λειτουργεί ο κόσμος, χρόνια τώρα. Ο καθένας θέλει να ξέρει τι υπάρχει πίσω από αυτόν τον άνθρωπο, τι τον οδήγησε σε όσα έπραξε. Εμείς φωτίζουμε στην παράσταση τέτοιες λεπτομέρειες. Ποια ήταν η Ολυμπιάδα, ποιος ο Φίλιππος, ποιος αυτός ο Αλέξανδρος που όλος ο κόσμος αποκαλεί "Μέγα"; Στο σχολείο τέτοιες λεπτομέρειες δεν τις μάθαμε. Δε μας είπε κανείς γιατί στα 16 του αυτό το παιδί έφυγε. Τι συνέβη μέσα του πριν πάρει την απόφαση να κατακτήσει τον κόσμο. Υπάρχει μια μάνα που τον πιέζει, είναι πολλά που δεν είναι γνωστά στον κόσμο και που μπορεί να τα μάθει, αν έρθει στο Μέγαρο Μουσικής της Αθήνας να μας δει.

 

Στο Μέγαρο στις 27. Και μετά;

Ελπίζουμε σε μια μεγάλη ανταπόκριση από το κοινό της Αθήνας για να λειτουργήσει αυτή η αποδοχή σαν σκαλοπάτι ώστε να υπάρξουν κι άλλες παραστάσεις στην Αθήνα, αλλά και γενικότερα για να ταξιδέψει ο "Αλέξανδρος" σε όσες περισσότερες πόλεις του εξωτερικού γίνεται. Αυτός ήταν και ο αρχικός μας στόχος, η παράσταση "να βγει έξω". Σε περιοχές όπου ζουν και Έλληνες. Εγώ ζω στη Νέα Υόρκη και είμαι σίγουρη ότι ο κόσμος εκεί διψάει να δει μια τέτοια παράσταση, στο Μπροντγουαίη, ας πούμε. Νιώθω ότι μπορεί να γίνει μεγάλη επιτυχία, αν το χειριστούμε σωστά. Δυστυχώς, λόγω της οικονομικής κρίσης τέτοια ανοίγματα γίνονται πάρα πολύ δύσκολα. Εμείς όμως ελπίζουμε.

 

*H ροκ όπερα «Alexander the Great. Rock Opera» του Κωνσταντίνου Αθυρίδη, σε παραγωγή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος (ΚΘΒΕ), θα παρουσιαστεί στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στις 27, 28 Φεβρουαρίου και 1 Μαρτίου.

 

Χρύσα Φ.

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO