Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

Η ΣΥΛΒΙΑ ΛΙΟΥΛΙΟΥ ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΙ "ΑΙΑΝΤΑ". ΤΗΣ Χ. ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ

Written by OnlyTheater. Category: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Ένας δημιουργικός πυρήνας νέων ταλαντούχων καλλιτεχνών στρέφεται στην έρευνα πάνω στο αρχαίο δράμα, και ειδικότερα στην τραγωδία, αναζητώντας τη σύνδεση με το παρελθόν και επενδύοντας στη μεταξύ τους σχέση, στο ουσιαστικό ομαδικό πνεύμα. Παρουσιάζουν στο μικρό θέατρο της αρχαίας Επιδαύρου τον Αίαντα του Σοφοκλή, επιλέγοντας την παλαιά μετάφραση του Παναγή Λορεντζάτου (1932).

 

Ένας δημιουργικός πυρήνας νέων ταλαντούχων καλλιτεχνών στρέφεται στην έρευνα πάνω στο αρχαίο δράμα, και ειδικότερα στην τραγωδία, αναζητώντας τη σύνδεση με το παρελθόν και επενδύοντας στη μεταξύ τους σχέση, στο ουσιαστικό ομαδικό πνεύμα. Παρουσιάζουν στο μικρό θέατρο της αρχαίας Επιδαύρου τον Αίαντα του Σοφοκλή, επιλέγοντας την παλαιά μετάφραση του Παναγή Λορεντζάτου (1932).

 

Γιατί επιλέξατε να παρουσιάσετε φέτος το καλοκαίρι τον "Αίαντα";

Ο "Αίας" απαντά μάλλον σε μια προσωπική συναισθηματική δόνηση, δική μου. Η θεματική του απελπισμένου ήρωα που κυριεύεται από μανία πάνω στην κόψη της αλλαγής μιας εποχής με συγκινεί. Κι έπειτα το έργο ζητά λύσεις τέτοιες που σε βάζουν στα βαθιά της κατανόησης του αρχαίου δράματος. Θέλω αυτές να δοκιμάσω μέσα στο πλαίσιο της ομορφιάς του μικρού αρχαίου θεάτρου. Κυρίως αφού έχω την ευκαιρία να  δουλεύω με χαρισματικούς νέους ανθρώπους, που είναι εξοικειωμένοι με τη λειτουργία "ομάδας".


Επίσης, γιατί στη συγκεκριμένη μετάφραση του Παναγή Λορεντζάτου;

Νομίζω πως είναι μια σπουδαία μετάφραση. Και είναι μετάφραση του 1932. Αυτή η χρονική απόσταση, το εμπόδιο στη γλώσσα, μπορεί να αποτελέσει αφετηρία για παραστασιακή έρευνα.


Μπορείτε να μας αναφέρετε ονόματα συντελεστών και ηθοποιών;

Η ταυτότητα της παράστασης έως τώρα (μιας και η ομάδα μας βρίσκεται υπο διαμόρφωση):

Μετάφραση: Παναγής Λορεντζάτος

Σκηνοθεσία: Σύλβια Λιούλιου
Σκηνικά/ Κοστούμια: Κλειώ Μπομπότη

Μουσική: Άγγελος Τριανταφύλλου
Φωτισμοί: Δημήτρης Κασιμάτης


Ηθοποιοί: Χάρης Φραγκούλης [Αίας ]IΚων/νος Αβαρικιώτης, Σοφία Κόκκαλη, Μιχάλης Σαράντης, Θάνος Τοκάκης, Νικόλας Χανακούλας



Πόσα χρόνια ασχολείστε με τη σκηνοθεσία; Σας ενδιέφερε εξ αρχής;

Ο "Πελεκάνος" του Στρίντμπεργκ, με δύο άνδρες ηθοποιούς, ήταν η πρώτη μου σκηνοθεσία το 2011 στο υπόγειο του bios. Δεν ξέρω να σας απαντήσω με βεβαιότητα. Ίσως αυτή να ήταν εξ' αρχής η κλίση μου, αν κρίνει κανείς από το πόσα χρόνια της αντιστάθηκα.


Σ' αυτή την αρχική φάση που βρίσκεστε, στη φάση της πρώτης εξοικείωσης με το κείμενο, αν ήταν να ξεχωρίζατε μια φράση, ποια θα ήταν αυτή;

Αυτή τη φράση που τη συναντάμε πάλι και πάλι τόσο στα έργα της αρχαιότητας όσο και στα κείμενα της θρησκείας. Βρίσκεται κι αυτή στον "Αίαντα". Στην μετάφραση του Παναγή Λορεντζάτου: "γιατί η μέρα κατεβάζει κι ανεβάζει πάλι όλα τ' ανθρώπινα".

 

Χρύσα Φωτοπούλου

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO