Με αφορμή την παράσταση «MEDEA – DARK MATTER» της ομάδας Conxobanx που
σκηνοθετεί η Χρύσα Γεωργαντά στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, τηλεφωνώ στον Τάσο Νούσια.
Ορμώμενη από τον τίτλο της παράστασης τον ρωτάω αν η σκηνοθετική προσέγγιση του έργου στοχεύει να φανερώσει τα σκοτεινά στοιχεία της ψυχής της Μήδειας, σε ένα επίπεδο ακόμη πιο βαθύ απ’ ότι έχουμε συνηθίσει.
‘Έχω ερμηνεύσει - μου λέει- τον τελευταίο μονόλογο του Ιάσονα, που είναι και ο πιο σπαρακτικός . Είναι η στιγμή που μαθαίνει για τα παιδιά, για το φόνο, και εκλιπαρεί τη Μήδεια να τα δει και να τα θάψει, μη μπορώντας να καταλάβει πώς έπραξε την πράξη αυτή. Η παράσταση στήθηκε την Ισπανία και ξέρω πως απέσπασε διθυραμβικές κριτικές…
-Φαντάζομαι το ότι πριν λίγα χρόνια συμμετείχατε στη Μήδεια του Σπ. Α. Ευαγγελάτου, σας βοήθησε να κάνετε μόνο αυτό. Έτσι κι αλλιώς, υπήρχε εξοικείωση με το έργο…
-Το κείμενο μου είναι πολύ γνωστό δραματουργικά, λόγω της συμμετοχής μου στην παράσταση το 2013 -ως Κρέοντας- και γνωρίζω καλά το ψυχικό υπόβαθρο αλλά και την ουσία του κειμένου , γιατί ο δραματουργός δηλαδή μεταχειρίζεται με τέτοιο τρόπο τον Ιάσονα. Παρόλα αυτά, όταν έχεις να κάνεις μ’ ένα κείμενο σαν αυτό, κάθε μονόλογος μπορεί να υπάρξει και αυτοτελώς. Είναι τόσο γεμάτοι και δραματουργικά εύστοχοι οι μονόλογοι της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας. Έχουν μια αυτοτέλεια.
Κλείνοντας τη συζήτηση για το «MEDEA-DARK MATTER», δεν μπορώ να μην του ζητήσω να μου πει δυο λόγια για τον «Προμηθέα Δεσμώτη» που έρχεται το καλοκαίρι σε σκηνοθεσία Κ. Φιλίππογλου.
-Για μένα είναι ένα οραματικό ταξίδι. Εμπεριέχει κι άλλα κομμάτια πέρα από την ίδια την τραγωδία που είναι μια σπουδαία, αρχετυπική με την έννοια ότι πουθενά στο κείμενο δεν υπάρχουν ανθρώπινα όντα. Υλοποιείται ταυτόχρονα και ένα πλάνο πολύ σοβαρό για μένα γιατί με αφορμή την παράσταση, το αρχαίο θέατρο Δωδώνης θα φιλοξενήσει θεατρική παράσταση μετά από 24 χρόνια. Απίστευτη χαρά. Είναι εκπληκτικό να είσαι ο άνθρωπος που θα ξαναξεκινήσει τη φυσική διαδικασία του χώρου γιατί, περά από αρχαιολογικός , ο χώρος αυτός είναι κυρίως ένας σπουδαίος θεατρικός χώρος και θα πρέπει να ξεκινήσει πάλι να λειτουργεί με τον τρόπο για τον οποίο γεννήθηκε. Ο τρόπος αυτός είναι το θέατρο, οι παραστάσεις . Είναι συγκινητικό.
-Σας ευχαριστώ πολύ!
-Σας ευχαριστώ κι εγώ!
Πέμπτη 9 Απριλίου 2015
Σέβη Ματσακίδου