Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

Η ΤΕΤΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑ ΣΤΟ ONLYTHEATER

Written by OnlyTheater. Category: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Η Ελισάβετ Κωνσταντά

 

Η κυρία Τέτα Κωνσταντά, αντιπρόεδρος του Οργανισμού Εταιρικών Θιάσων, με αφορμή το Φεστιβάλ που διοργανώνεται στο θέατρο Προσκήνιο, μας εξηγεί τη σημασία του θεσμού και τα οφέλη των καλλιτεχνών που επιλέγουν να δρουν ανεξάρτητα. 

Τι ακριβώς είναι ο ΟΕΘ; Ποιος ο ρόλος του;

 O ΟΕΘ (Οργανισμός εταιρικών Θιάσων) είναι κομμάτι το Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών με ξεχωριστή διοίκηση και λειτουργία. Σκοπός του να βοηθά και να προωθεί την ιδέα του εταιρισμού στο θέατρο. Πρακτικά αυτό σημαίνει να ενθαρρύνει τους νεότερους κυρίως συναδέλφους για το πώς μπορούν να συστήσουν έναν εταιρικό θίασο, να τους ενημερώνει για τα προβλήματα και τις δυσκολίες, αλλά και για τα ευεργετήματα μιας τέτοιας επιλογής και να τους ενισχύει οικονομικά στην προσπάθειά τους. Στην πολύχρονη λειτουργία του έχει υπηρετήσει αυτό το σκοπό με πολλούς και διάφορους τρόπους, συνηθέστερα με τη δανειοδότηση παραστάσεων εταιρικών θιάσων. 

Ποτέ ένας θίασος γίνεται εταιρικός;

Εδώ πρέπει να διευκρινίσω τι σημαίνει εταιρικός θίασος και ποια η διαφορά του από κάθε άλλη θεατρική παραγωγή. Εταιρικός θίασος δημιουργείται με τη συμμετοχή ισότιμων μελών στην οικονομική και καλλιτεχνική ευθύνη. Δεν έχει καμία σχέση με έναν θεατρικό παραγωγό που ατομικά ή με τη μορφή κάποιας μεγάλης εταιρίας προσλαμβάνει ηθοποιούς για κάποια παραγωγή. Σε έναν εταιρικό θίασο όλοι οι συνάδελφοι μαζί αποφασίζουν τι έργο θα "ανεβάσουν", επωμίζονται μόνοι τους όλα τα έξοδα, δημιουργούν με πολύ μεράκι και προσωπική δουλειά το όνειρό τους και κατά κανόνα δεν αποσκοπούν σε κερδοσκοπικό αποτέλεσμα, αλλά στην καλύτερη περίπτωση καταφέρνουν να βγάλουν τα έξοδά τους. Αυτός είναι και ο λόγος που πρέπει το ΣΕΗ μέσω του ΟΕΘ να στηρίζει αυτές τις προσπάθειες που στο μεγαλύτερο μέρος τους παρουσιάζουν στο κοινό αξιόλογες παραστάσεις απέναντι στα κερδοσκοπικά "μεγαθήρια" που κερδίζουν σε βάρος των συναδέλφων, αμείβοντάς τους εξευτελιστικά.

Τι διαδικασία χρειάζεται για να γίνει ένας θίασος εταιρικός; Απαιτεί χρήματα η όλη διαδικασία;

 Είναι εύκολη και σχεδόν ανέξοδη η διαδικασία για να συσταθεί ένας εταιρικός θίασος, τα δύσκολα έρχονται μετά. Σε μια Αθήνα γεμάτη θέατρα, θεατράκια, αποθήκες, ταράτσες, υπόγεια και όλων των ειδών χώρους που μετατρέπονται σε θέατρα, η καλλιτεχνική και οικονομική επιβίωση ενός εταιρικού θιάσου είναι πολύ δύσκολη υπόθεση. Πραγματικά μόνο το μεράκι και η απέραντη αγάπη για την τέχνη τους είναι αυτά που δίνουν τη δύναμη σε αυτές τις ομάδες να υπάρχουν και να αγωνίζονται για να υπάρχουν στο χώρο. 

Ποια είναι τελικά τα οφέλη ενός εταιρικού θιάσου; 

Η ελευθερία στο να εκφράζεται κανείς καλλιτεχνικά είναι το βασικότερο όφελος. Η εμπειρία της συνεργασίας, ο πλουτισμός της ψυχής, η ικανοποίηση του αποτελέσματος, όταν το κοινό επιβραβεύει τη σκληρή προσπάθεια είναι η ανταμοιβή για όλες τις δυσκολίες. Βέβαια εξαρτάται πάντα από το τι ζητάει κανείς όταν ξεκινάει να ασχοληθεί με αυτό το επάγγελμα. Για όσους ο στόχος είναι η γρήγορη αναγνωσιμότητα και οι μεγάλες οικονομικές απολαβές, σίγουρα η ιδέα του εταιρισμού δεν τους αφορά. 

Ποια η συνεργασία του ΟΕθ και του ΣΕΗ;

Ο ΟΕΘ είναι μέρος του ΣΕΗ και έχει στενή συνεργασία μαζί του, όμως η λειτουργία του είναι αυτόνομη. Το σημαντικότερο πρόβλημα στην ύπαρξη και λειτουργία του ΟΕΘ είναι το οικονομικό. Μέχρι πρότινος κύρια πηγή χρηματοδότησής του ήταν ένα ποσοστό από τα εργατικά εισιτήρια που διέθετε η Εργατική Εστία στους δικαιούχους της. Μετά την κατάργησή της, και με το γεγονός ότι κανένας άλλος δημόσιος φορέας δεν μας στηρίζει οικονομικά, ο ΟΕΘ βρέθηκε σε αδυναμία να ενισχύει τους θιάσους, όπως παλιότερα. Έτσι πέρσι γεννήθηκε η ιδέα του Φεστιβάλ. Με λιγότερα έξοδα, βοηθήθηκαν οι θίασοι που πληρούσαν τις προϋποθέσεις να παρουσιάσουν τη δουλειά τους σε ένα πιο διευρυμένο κοινό και μπορέσαμε να παρουσιάσουμε πολύ σημαντικές παραστάσεις με δωρεάν είσοδο για όλους. Φέτος που τα οικονομικά μας είναι ακόμα πιο περιορισμένα αποφασίσαμε να βάλουμε ένα μικρό - συμβολικό εισιτήριο ελπίζοντας στη στήριξη του κόσμου που εκτίμησε και απόλαυσε την περσινή μας προσφορά. 

Ποιος είναι ό στόχος του Φεστιβάλ;

Ο σκοπός του φεστιβάλ είναι διπλός. Από τη μια βοηθά τους εταιρικούς θιάσους να δείξουν τη δουλειά τους σε περισσότερο κόσμο και από την άλλη προσφέρει στο κοινό μέσα στον ίδιο χώρο σε ένα εορταστικό δεκαήμερο 11 διαφορετικές παραστάσεις, όλες προσεγμένες και αξιόλογες. Φυσικά παρά τις περιορισμένες δυνατότητές του, ο ΟΕΘ αγοράζει τις παραστάσεις αυτές, γιατί η τέχνη μπορεί να είναι μεράκι και έκφραση ψυχής, αλλά για τους ηθοποιούς είναι επάγγελμα και μέσο βιοπορισμού και πρέπει να αμείβεται αξιοπρεπώς.

Σας ευχαριστώ πολύ.

Κι εγώ.

Τρίτη 5 Μαΐου 2015

Α.Κ.

 

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO