Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

O ΤΑΚΗΣ ΧΡΥΣΙΚΑΚΟΣ ΣΤΟ ONLYTHEATER

Written by OnlyTheater. Category: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

 

ΤΑΚΗΣ ΧΡΥΣΙΚΑΚΟΣ

 

Ο Τάκης  Χρυσικάκος έχει μια ιδιαίτερη σχέση με τον Νίκο Καζαντζάκη. Ο λόγος του τον συγκλονίζει και ο ίδιος πιστεύει ότι η φωνή του σημαντικού Έλληνα λογοτέχνη πρέπει να ακουστεί, ειδικά σε μια εποχή όπως η σημερινή… Γι’ αυτό επέλεξε να ανεβάσει το «Αναφορά στον Γκρέκο» ένα κείμενο αυτοβιογραφικό του συγγραφέα που αποκαλύπτει την βαθιά του αξιοπρέπεια και τη διαρκή του αναζήτηση για την αλήθεια.

 Φέτος λοιπόν κάνετε την Αναφορά στον Γκρέκο του Καζαντζάκη. Πώς επιλέξατε αυτό το έργο;

Μετά από την ενασχόλησή μου με τον Βιζυηνό, τον Παπαδιαμάντη, σημαντικούς Έλληνες συγγραφείς, ήθελα να ακουστεί η φωνή του Καζαντζάκη. Μια φωνή αυστηρή που μας κάνει περήφανους, έχει το στοιχείο της αξιοπρέπειας.  Έτσι καταλήξαμε  με τις εκδόσεις Καζαντζάκη να κάνουμε αυτό το έργο. Πέντε μήνες έκανα τη διασκευή και άλλους τόσους πρόβα. 

 Έχετε δουλέψει την παράσταση σε μορφή μονολόγου;

 Ναι, ακριβώς, σε αυτό το βιβλίο μιλάει ο ίδιος ο Καζαντζάκης,  έτσι το είδα εγώ τουλάχιστον. Άλλωστε και η λέξη «αναφορά»  αυτή την έννοια έχει, της εξομολόγησης. Εξομολογείται λοιπόν τη ζωή του στον Θεοτοκόπουλο. Η παράσταση έχει τη μορφή μονολόγου, απευθύνομαι στο κοινό, αλλά υπάρχει ταυτόχρονα και διάλογος με τη μουσική-  παίζουν δυο μουσικοί στην παράσταση. Επιπλέον σε κάποια σημεία υπάρχουν διαφάνειες με φωτογραφικά ντοκουμέντα από τη ζωή του.

Πέρα από τη λογοτεχνική του αξία, τι άλλο σας συγκίνησε σε αυτό το έργο;

Σε μια εποχή αναξιοπρέπειας, σε μια εποχή που οι αξίες έχουν εκπέσει, μια τέτοια φωνή, που ο ίδιος τη λέει "κραυγή", αποκτάει ένα συμβολικό χαρακτήρα στις μέρες που ζούμε. Πέρα από αυτό, υπάρχει  μια ταύτιση προσωπική, δική μου με τον Καζαντζάκη. 

Δηλαδή;

Υπάρχει μια φράση του που με συγκλονίζει: « Μέσα μου ακατάληπτα πάλευαν το καλό με το κακό, το φως με το σκοτάδι». Κι εγώ αυτό βιώνω μέσα μου, σκοπός μου είναι να επικρατήσει το φως.. Η αποδοχή ότι υπάρχει αυτή η πάλη...

Έχετε χρησιμοποιήσει και στοιχεία από την προσωπικότητα του Καζαντζάκη για το ρόλο ή ακολουθείτε μόνο το κείμενο;

Όταν κάνεις ένα κείμενο, κάνεις έρευνα μεγάλη γύρω από αυτό και ψάχνεις το καθετί που μπορεί να φωτίσει κάτι.  Ο καζντζάκης έχει το απόλυτο στοιχείο ως Κρητικός που είναι, δεν είναι εγωισμός αυτό, είναι αρχές. Με γοητεύει σε αυτόν ότι μέχρι την τελευταία στιγμή ψάχνει και δεν επαναπαύεται πουθενά. Αναζητάει την αλήθεια. Πολλές φορές αναθεωρεί τις απόψεις του και, ναι, αυτό είναι λογικό, όταν ψάχνεις.  Αυτό το βιβλίο είναι η κορωνίδα της σκέψης και της φιλοσοφίας του.

Τι τραγούδια χρησιμοποιείτε στην παράσταση;

Τραγούδια που πηγάζουν από την παράδοση, ριζίτικα, αλλά και Χατζιδάκι, Χαΐνηδες ... Οι επιλογές είναι του Δημήτρη Αποστολάκη από τους Χαΐνηδες.

Πώς δουλέψατε τη διασκευή;

Κοιτάξτε, η παράσταση είναι περίπου δυο ώρες, οπότε έχουμε κρατήσει ένα μεγάλο κομμάτι του κειμένου, αλλά σε σχέση με το βιβλίο είναι μικρό. Προσπάθησα να εμπεριέχονται τα σημαντικότερα στοιχεία και αυτό έγινε με τη σύμφωνη γνώμη των εκδόσεων Καζαντζάκη.

Θα παίξετε και στο Ευρωκοινοβούλιο;

Ναι, στις 4 Ιουνίου. Εκεί έχει ένα  θεατρικό χώρο και γίνεται ένα αφιέρωμα στον Καζαντζάκη - μας πρότεινε να παίξουμε  ο πρύτανης, κύριος Γραμματικάκης. Και μετά, την 1 Ιουλίου, θα παίξουμε στον τάφο του Καζαντζάκη, πράγμα που δεν έχει ξαναγίνει. Και το χειμώνα θα συνεχίσουμε.

Τι άλλο ετοιμάζετε;

Στις 18 Ιουνίου θα βγει στους κινηματογράφους η « Λύσσα Κακιά» , η νέα ταινία του φίλου μου του Νίκου Ζερβού, στην οποία συμμετέχω.

Σας ευχαριστώ.

Κι εγώ.

Τρίτη 26 Μαΐου 2015

Α.Κ.

 

 

 

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO