Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

Η ΜΑΡΙΝΑ ΑΣΛΑΝΟΓΛΟΥ ΣΤΟ ONLYTHEATER

Written by OnlyTheater. Category: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

 Η Μαρίνα Ασλάνογλου

 

H Μαρίνα Ασλάνογλου αυτό το καλοκαίρι βάζει ένα μεγάλο στοίχημα: θα ερμηνεύσει την "Ηλέκτρα" του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία του Σπύρου Eυαγγελάτου στο Θέατρο Badminton, που φέτος  ανοίγει τον «Κύκλο Αρχαίου Δράματος». Mας μιλάει για την πρώτη της αναμέτρηση με το αρχαίο δράμα, ένα είδος που την συναρπάζει και τα σχέδια της για το χειμώνα.

Μαρίνα, πρώτη φορά που φέτος θα αναμετρηθείς με μια αρχαία τραγωδία…

Πρώτη φορά με ρόλο. Πραγματικά, είναι ένα μεγάλο στοίχημα,  πολύ δύσκολο, πολύ όμορφο και δημιουργικό. Η ευτυχία και η χαρά είναι ότι συνεργάζομαι σε αυτό το είδος με τον Σπύρο Ευαγγελάτο, που κατέχει την αρχαία τραγωδία όσο λίγοι κι είναι ένας σπουδαίος δάσκαλος.

Πολλές και διαφορετικές ερμηνείες έχουν γίνει για την Ηλέκτρα. Εσύ πώς την αντιμετωπίζεις;

Είναι ένα κορίτσι που διψάει για εκδίκηση, ένα πολύ πονεμένο πλάσμα. Από την αρχή εκθέτει όλα της τα θέματα, έχει μίσος μέσα της, αλλά και ανθρώπινα στοιχεία. Είναι μια τραγωδία για την εκδίκηση και για την αγάπη αυτό το έργο. Την  απέραντη αγάπη της προς τον πατέρα της και τον αδελφό της. Η σχέση της με τον Ορέστη, θα λέγαμε μάλιστα, ότι φτάνει στα όρια του ερωτισμού. Τη μάνα της και τη μισεί και την αγαπάει ταυτόχρονα. «Κατάρα και λατρεία», την ονομάζει. Η Ηλέκτρα κινεί τα νήματα του φόνου κατ’ ουσία. Ακόμα και την τελευταία στιγμή  που ο Ορέστης μοιάζει να διστάζει, αυτή του δίνει το μαχαίρι που του πέφτει από τα χέρια.

Τι γεννάει αυτή την εμμονή για εκδίκηση;

Το μυαλό είναι αναρχικό, αυτό το συναίσθημα γίνεται εμμονή και δεν ελέγχεται. Είναι μια ψυχαναγκαστική συμπεριφορά, μια μανία. Όποιον τον καταλάβει αυτός ο δαίμονας, ζει και αναπνέει μόνο για την εκδίκηση.

 Το μίσος είναι απόρροια μιας απόλυτης αγάπης που προδόθηκε;

 Είναι κι αυτό, αλλά όχι μόνο. Το καλό από  το κακό απέχει μόνο ένα γράμμα.

Το έχεις βιώσει ποτέ;

Ποτέ. Στη ζωή μου δίνω πάντα μια δεύτερη ευκαιρία.  Αφού ο Θεός συγχωρεί,  εγώ πώς να μην το κάνω; Θέλω να δικαιολογώ τους άλλους κι έχω κι εγώ περάσει διάφορες φάσεις, καταλαβαίνω λοιπόν ότι όλοι περνάμε δύσκολες περιόδους και μπορεί να μας συμβούν πράγματα που μπορεί να μας αλλάξουν. Αν κάποιος δεν αλλάζει, είναι θέμα χαρακτήρα. Τότε δε δίνω σημασία… Φεύγω

Πώς λοιπόν προσεγγίζεις το ρόλο σου;

Προσπαθώ να μπω  στη θέση της, να την καταλάβω. Στο θέατρο κάνεις πράγματα που δεν μπορείς να τα εξηγήσεις,  δεν προσπαθώ να κατανοήσω, αλλά να καταλάβω το μίσος της.  Μπαίνω στο σκοτάδι της, αλλά δεν χάνομαι.

Τι σε γοητεύει στο αρχαίο δράμα;

 Σε αυτό το είδος  όλα έχουν σημασία, οι λέξεις, ακόμα και το «και» έχει νόημα. Το πώς θα  σπάσεις το λόγο, πώς  βρεις τους ρυθμό, τις ανάσες σου… Είναι μαγικό…  Πάντα όταν κάνω κάτι για πρώτη φορά αντιμετωπίζω δυσκολία τον πρώτο καιρό, αλλά μετά βρίσκω το δρόμο. Έτσι και τώρα νομίζω.

Το χειμώνα τι ετοιμάζεις;

 Θα κάνω την Γαβριέλα Ουσάκοβα με την Κίρκη Καραλή. Πρόκειται για την αληθινή ιστορία αυτής της γυναίκας και αναμένω με χαρά αυτή τη συνεργασία. Ο καθένας από εμάς θα κάνει μια διαφορετική ηλικία της,  αλλά και άλλους ρόλους. Το γεγονός πάντως  ότι υπήρξε αυτή η γυναίκα και ξέρω ανθρώπους που την είχαν δει και την είχαν γνωρίσει με ιντριγκάρει πολύ…

Σε ευχαριστώ πολύ.

Κι εγώ.

Δευτέρα 1 Ιουνίου 2015

Α.Κ.

 

 

 

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO