Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

Η ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ ΜΙΛΑΕΙ ΣΤΗ ΧΡΥΣΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ

Written by OnlyTheater. Category: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Λένα Παπαληγούρα

 

Λένα Παπαληγούρα. Είναι 28. Νιώθει ελεύθερη και παντοδύναμη, όταν ερωτεύεται.  Πιστεύει ότι ο ψίθυρος καμία φορά ακούγεται πιο δυνατά απ’ τη φωνή γιατί έχει σεμνότητα.


Η "Αόρατη Όλγα" σου έφερε και μια υποψηφιότητα για βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου καλλιτέχνη.

Nαι είναι αλήθεια και έχω  πολλή   χαρά   γι’ αυτό. .Και γι’ αυτό έχω χαρά και για το Βραβείο Μελίνα  Μερκούρη που ήμουν πέρσι υποψήφια( και πάλι για την Όλγα φέτος) είχα χαρά.. κι ας μην πήρα το βραβείο. Η υποψηφιότητα για μένα ήταν σχεδόν σαν να το πήρα! Νιώθω τυχερή  και ευγνώμων. Γιατί άνθρωποι που εκτιμώ είδαν τη δουλειά μου και την εκτίμησαν. Κυρίως όμως γι’ αυτή τη δουλειά. Γιατί ήταν υπεροχή συνεργασία και υπέροχος ο ρόλος !Χάρηκα την κάθε στιγμή. Μακάρι να μου ξανατύχει..

Μια παράσταση την οποία δε θα ξεχάσουν όσοι την είδαν. Το ένιωσες και συ εννοείται αυτό.

Φυσικά και το ένιωσα. Την αγάπησα πολύ αυτή την παράσταση. Όλοι την αγαπήσαμε. Ίσως γι ‘ αυτό να ήταν όμορφη. Μου άνοιξε την σκέψη και την ψυχή μου η Όλγα. Με έκανε να ανοίξω τα ματιά μου και να παρατηρήσω γύρω μου τον κόσμο .Μ’ έβαλε και σε διαδικασίες να ανοίξω τα ματιά της ψυχής μου. Να ψάξω μέσα μου. Μακάρι να μην την ξεχάσουν οι θεατές της. Εγώ πάντως δε θα την ξεχάσω. Αυτό είναι σίγουρο.

Ένας χειμώνας με κίνηση. Και συμμετοχή στο καρτερικό, ομηρικό παραμύθι. Μίλησέ μου γι' αυτή την εμπειρία.

Ήταν σπουδαία εμπειρία. Ο Ουίλσον είναι μάγος. Κάθε πρόβα μαζί του ήταν αποκαλυπτική. Δουλεύει με τελείως δικό του, ξεχωριστό τρόπο και έχει την ικανότητα και το θάρρος να δημιουργεί κόσμους .Όπως όλοι οι μεγάλοι δημιουργοί.

Φέτος, αισθάνεσαι ότι η θεατρική φωνή έχει δυναμώσει;

Σε περιόδους κρίσης νιώθω ότι πάντα δυναμώνουν οι φωνές των καλλιτεχνών ..ευτυχώς! Κι αυτό μου δίνει  ελπίδα! Οι φωνές των καλλιτεχνών υπάρχουν πάντα απλά θέλει μια προσπάθεια παραπάνω για να τις ακούσουμε! Όταν ζορίζονται οι άνθρωποι, αναγκάζονται να αφήσουν την "εύκολη Ζωή", να βγουν απ’ τα κουτιά τους και να αφουγκραστούν το τι συμβαίνει γύρω τους. Η κρίση αφήνει το πεδίο ελεύθερο για σκέψη, δημιουργία και επικοινωνία. Τα πράγματα είναι πολύ δυσκολότερα,  αλλά αναγκαστικά ουσιαστικότερα.


Ο κόσμος έχει αποφασίσει να ακολουθήσει την τέχνη που κινεί  δυναμικά προς τα μπρος;

Ο κόσμος έχει ανάγκη από ψυχαγωγία με την κυριολεκτική έννοια του όρου. Έχει ανάγκη από ελπίδα,  από παρηγοριά. Και όλα αυτά τα βρίσκει στην τέχνη.

 Έχεις πει: "Στην «Τριλογία του παραθερισμού» ο Μαστοράκης μ’ έκανε να δω τελείως διαφορετικά τον εαυτό μου, πάνω στην σκηνή."  Είδες το "από εδώ και πέρα σου" .Πολύ σημαντικό αυτό.

Πολύ σημαντικό. Τον ευγνωμονώ. Είναι σπουδαίος σκηνοθέτης. Είδε σε εμένα κάτι που εγώ δεν είχα δει ..και  μ’ έσπρωξε προς αυτό. Σε όλες μου τις συνεργασίες όμως κάτι ξεχωρίζω, κάτι κρατάω. Νιώθω τυχερή για τις δουλειές, για τις επιλογές μου.


Άλλη κουβέντα σου που ξεχώρισα: "Μόνο ο έρωτας και η τέχνη μπορούν να σε βγάλουν από την ματαιότητα της ζωής μας."  Στην απουσία τους η ζωή μοιάζει με αρνητικό φωτογραφίας, έτσι δεν είναι;

Από πολύ μικρή με βασάνιζε η ματαιότητα. Νομίζω γι’ αυτό κάνω αυτή τη δουλειά ..γιατί σου κρατάει ζωντανό το παραμύθι. Και η ίδια η τέχνη έχει ματαιότητα,  αλλά σου δίνει την ψευδαίσθηση της ελευθερίας ",της παντοδυναμίας" ..εκεί υπάρχει χώρος για όλα τα όνειρα. Σχεδόν όπως και στον έρωτα, έτσι δεν είναι; Ελευθερία και απίστευτες δυνατότητες..

Την άνοιξη και το καλοκαίρι πού θα σε βρούμε;
Την άνοιξη θα βρίσκομαι για ένα μήνα στο Μιλάνο στο Πίκολο Τεάτρο με την Οδύσσεια. Συζητάω επίσης για μια παράσταση που θέλω πολύ να γίνει, αλλά ακόμα δεν μπορώ να πω πολλά και θα κάνω και  μια ταινία. Χαίρομαι πολύ για όλα! Ανυπομονώ!

Από την τηλεόραση έκανες ένα γρήγορο, αλλά ουσιαστικό πέρασμα. Μπορεί ένα τέτοιο μέσο "να συμπεριφερθεί" με εντιμότητα στον ηθοποιό;

Έπαιξα στο «γ4» και στον «Τρίτο Νόμο». Ήταν ωραίες δουλειές για τις οποίες νιώθω περήφανη. Δουλέψαμε πολύ και για τις δύο. Νομίζω ότι υπάρχει καλή και κακή τηλεόραση όπως καλό και κακό σινεμά ,κακό και καλό Θέατρο. Την ποιότητα την φέρουμε μέσα μας και είναι στο χέρι μας να την δίνουμε όσο μπορούμε και στα πράγματα που κάνουμε. Αν φερθείς με εντιμότητα στην τηλεόραση τότε έτσι θα σου φερθεί κι εκείνη. Μιλάω για εντιμότητα σε σχέση με την επιλογή σου να είσαι ή όχι σε μια δουλειά κι ύστερα για την εντιμότητα με την όποια θα την αντιμετωπίσεις. Την προσωπική δουλειά που θα κάνεις, την αφοσίωση ,τη χαρά που θα πάρεις από αυτή. .Η τηλεόραση έχει δύσκολους χρόνους, όλα είναι πιο γρήγορα και αυτό είναι κάπως αγχωτικό. Γενικά όμως νομίζω ότι καμία δουλειά δε σε προδίδει, αν την υπερασπιστείς και δεν την ξεπετάξεις.

Αν είχες φωνή εκατομμυρίων ντεσιμπέλ, τι θα φώναζες να σ' ακούσει όλος ο πλανήτης;

Να’ χουμε υγεία και σεβασμό ο ένας για τον άλλον. "Δε γεννήθηκα για να είμαι ένα με το μίσος. Γεννήθηκα για να ενωθώ με την αγάπη.." λέει η Αντιγόνη.
Δε χρειάζεται να το φωνάξω. Το ψιθυρίζω στους ανθρώπους που αγαπώ. Ο ψίθυρος καμία φορά ακούγεται πιο δυνατά απ’ τη φωνή. Γιατί έχει σεμνότητα.



Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO