Συνέντευξη στη Σεμίνα Διγενή
-Υποδύεσαι τη θρυλική Ρόζα Εσκενάζι, μια μεγάλη τραγουδίστρια, αλλά και μια ελεύθερη γυναίκα, πολύ μπροστά από την εποχή της, που σφράγισε με την παρουσία της την ελληνική μουσική. Πώς το αποφάσισες και γιατί;
Είμαι από Κωνσταντινούπολη. Πάντα έψαχνα μια ηρωίδα Πολίτισσα να ερμηνεύσω. Διαβάζοντας το κείμενο του Π. Μέντη, τρελλάθηκα ,είπα αυτό το έργο με περίμενε. 'Κισμέτ'.Επαιξα στα πρώτα μου βήματα στην επιθεώρηση ,χορεύω και τραγουδάω και μ άρεσε να υπάρχουν τραγούδια στα έργα μου.Σκέψου τώρα που ήταν παλιά ρεμπέτικα και καινούργιοι στίχοι ευλογημένοι απο την μουσική του Κραουνάκη . Η Εσκενάζι σφράγισε και διέδωσε το ελληνικό ρεμπέτικο και αυτό είναι η μεγαλύτερη καλλιτεχνική παρακαταθήκη της.
- Η ''Ρόζα'' σου, ταξιδεύει σε λίγες μέρες στη Θεσσαλονίκη. Έπρεπε, έτσι δεν ειναι;
Η πόλη αυτή υπήρξε ο σταθμός της! Εκεί άλλαξε τ όνομά της από Σάρα Σκινάζι, σε Ρόζα Εσκενάζι.Στη Θεσσαλονίκη άρχισε να μαθαίνει ελληνικά, αλλά είχε το νου της στο τραγούδι και στον χορό.ΣΤη Θεσσαλονίκη πιάσανε τους γονείς και τ αδέρφια της οι Γερμανοί και τους έχασε. Σαλονικιός ήταν ο βιομήχανος που ερωτεύτηκε κι έκανε το παιδί της.Ελπίζω οι Θεσσαλονικείς ναρθούν να την τιμήσουν, στο θέατρο Βεργίνα του Regency Casino Thessaloniki, στις 26 του μηνός.
-O Γιώργος Χρονάς γράφοντας στο onlytheater.gr υπογράμμισε τη σημασία των ανδρών στη ζωή της και κυρίως τριών (Χρήστος – Αλέξανδρος – Γιάγκος) . Αλήθεια, τι ήταν για τη Ρόζα οι άντρες;
Τους αγαπούσε και τους χρησιμοποιούσε. O αληθινός ερωτάς της ήταν το τραγούδι, ύστερα όλα τα άλλα. Oι άντρες τη βοήθησαν, της στάθηκαν. Eκείνη είχε μια στάση ζωής αντρίκια, ρεμπέτικη.Λέω και στους μαθητές της Σχολής μου να κάνουν αυτό που 'γουστάρουν',να εκφράζονται μέσα από την τέχνη της υποκριτικής. Γιατί όπως λέει η Ρόζα 'μεγάλη υπόθεση να είσαι θεατρίνος,μην τους ακούτε που το λένε σαν βρισιά'
-Δίνεσαι στον ρόλο με συγκίνηση, έχοντας επιστρατεύσει όλες τις Πολίτικες μνήμες σου. Πώς σε βοήθησαν σ αυτόν το δύσκολο ρόλο..
Ανέσυρα μέσα από τα συναισθήματα και των βιώματά μου, όλο το υλικό της υποκριτικής προσέγγισης . Είναι κατάθεση ψυχής. Επιστράτευσα αισθήσεις, αρώματα, γλέντια, τρόπο ζωής, στην πολυπολιτισμική Πόλη που έζησα και μεγάλωσα. . Μιλάω Τούρκικα στο έργο προσθέσαμε κι ένα εξαιρετικό τραγούδι που κάθε φορά που το τραγουδώ κλαίω... Βόσπορος, Πρίγκηπος, βαποράκια, Πέρα ...ολα είναι εκεί ζωντανά και αγαπησιάρικα
- Ο κριτικός Λέανδρος Πολενάκης, χαρακτήρισε την παράσταση ''Ένα μουσικό ταξίδι στο σημείο συνάντησης Ανατολής και Δύσης, που είναι ο αληθινός μας «προορισμός». Μια «άλλη» πόλη που πρέπει να ξαναβρούμε μέσα μας, για να σταθούμε πάλι στα πόδια μας ως πολίτες.'' Εσύ τη βρήκες αυτήν την πόλη;
Ναι. Χωρίς μνήμη είμαστε βάρβαροι . Εγώ είμαι περίεργο καράβι δεν ξεχνώ εύκολα έχω μέσα μου τις αξίες μου και δεν επιτρέπω σε κανέναν να με ταρακουνήσει. Αυτήν την πόλη που έχω βρει κανένας και καμιά κρίση δεν θα με κάνει να την χάσω, είμαι ενεργός πολίτης κι όχι θεατής. Θα σταθούμε στα πόδια μας αν αντισταθούμε.
- Ποιά στοιχεία του χαρακτήρα και των επιλογών της, σε γοήτευσαν και σε συγκίνησαν;
Η ανεξαρτησία της.. Ήταν χειραφετημένη, έξυπνη ,σεξουαλική, κομψή ,κοκέτα κυκλοφορούσε σαν μοντέλο. Η ελευθερία της σκέψης της δεν είχε να κάνει μόνο με το πνεύμα αλλά και με το σώμα. Χωρίς ταμπού ,ζούσε για το τραγούδι, το χορό, το κρασί, το ουζάκι της .Ο Χρήστος της, ήταν 25 χρόνια μικρότερός της και της συμπαραστάθηκε μέχρι τα 97 της. Αυτό είναι αγάπη και την αξιώθηκε.Εζησε έναν αιώνα τα είδε όλα.Με συγκίνησε και με συνεπήρε η φωνή, το σκοτεινό βλέμμα, ο αυθορμητισμός της. Είμαι ευτυχισμένη και τυχερή που την συνάντησα.
real news