Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

ΜΑΙΡΗ ΡΑΖΗ: Η ΡΟΖΑ ΕΣΚΕΝΑΖΙ "ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ" ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Written by OnlyTheater. Category: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

ΜΑΙΡΗ ΡΑΖΗ: Η ΡΟΖΑ ΕΣΚΕΝΑΖΙ

Συνέντευξη στη Σεμίνα Διγενή


-Υποδύεσαι τη θρυλική Ρόζα Εσκενάζι, μια μεγάλη τραγουδίστρια, αλλά και μια ελεύθερη γυναίκα, πολύ μπροστά από την εποχή της, που σφράγισε με την παρουσία της την ελληνική μουσική. Πώς το αποφάσισες και γιατί;

Είμαι από Κωνσταντινούπολη. Πάντα έψαχνα μια ηρωίδα Πολίτισσα  να ερμηνεύσω. Διαβάζοντας το κείμενο του Π. Μέντη, τρελλάθηκα ,είπα αυτό το έργο με περίμενε. 'Κισμέτ'.Επαιξα στα πρώτα μου βήματα στην επιθεώρηση ,χορεύω και τραγουδάω και μ άρεσε να υπάρχουν  τραγούδια στα έργα μου.Σκέψου τώρα που ήταν παλιά ρεμπέτικα και καινούργιοι στίχοι ευλογημένοι απο την μουσική του Κραουνάκη . Η Εσκενάζι σφράγισε και διέδωσε το ελληνικό ρεμπέτικο και αυτό είναι η μεγαλύτερη καλλιτεχνική παρακαταθήκη της.

- Η ''Ρόζα'' σου, ταξιδεύει σε λίγες μέρες στη Θεσσαλονίκη. Έπρεπε, έτσι δεν ειναι;
Η πόλη αυτή υπήρξε ο σταθμός της! Εκεί άλλαξε τ όνομά της από Σάρα Σκινάζι, σε Ρόζα Εσκενάζι.Στη Θεσσαλονίκη άρχισε να μαθαίνει ελληνικά, αλλά είχε το νου της στο τραγούδι και στον χορό.ΣΤη Θεσσαλονίκη πιάσανε τους γονείς και τ αδέρφια της οι Γερμανοί και  τους έχασε. Σαλονικιός ήταν ο βιομήχανος που ερωτεύτηκε κι έκανε το παιδί της.Ελπίζω οι Θεσσαλονικείς ναρθούν να την τιμήσουν, στο θέατρο Βεργίνα του Regency Casino Thessaloniki, στις 26 του μηνός.

-O Γιώργος Χρονάς γράφοντας στο onlytheater.gr υπογράμμισε τη σημασία των ανδρών στη ζωή της και κυρίως τριών (Χρήστος – Αλέξανδρος – Γιάγκος) . Αλήθεια, τι ήταν για τη Ρόζα οι άντρες;
Τους αγαπούσε και τους χρησιμοποιούσε. O αληθινός ερωτάς της ήταν το τραγούδι, ύστερα όλα τα άλλα. Oι άντρες τη βοήθησαν, της στάθηκαν. Eκείνη  είχε μια στάση ζωής αντρίκια, ρεμπέτικη.Λέω και στους μαθητές της Σχολής μου να κάνουν αυτό που 'γουστάρουν',να εκφράζονται μέσα από την τέχνη της υποκριτικής. Γιατί όπως λέει η Ρόζα 'μεγάλη υπόθεση να είσαι θεατρίνος,μην τους ακούτε που το λένε σαν βρισιά'

-Δίνεσαι στον ρόλο με συγκίνηση, έχοντας επιστρατεύσει όλες τις Πολίτικες μνήμες σου. Πώς σε βοήθησαν σ αυτόν το δύσκολο ρόλο..
Ανέσυρα μέσα από τα συναισθήματα και των βιώματά μου, όλο το υλικό της υποκριτικής προσέγγισης . Είναι κατάθεση ψυχής. Επιστράτευσα αισθήσεις,  αρώματα, γλέντια, τρόπο ζωής, στην πολυπολιτισμική Πόλη που έζησα και μεγάλωσα. . Μιλάω Τούρκικα στο έργο προσθέσαμε κι ένα εξαιρετικό τραγούδι που κάθε φορά που το τραγουδώ κλαίω... Βόσπορος, Πρίγκηπος, βαποράκια, Πέρα ...ολα είναι εκεί ζωντανά και αγαπησιάρικα

- Ο κριτικός Λέανδρος Πολενάκης, χαρακτήρισε την παράσταση ''Ένα μουσικό ταξίδι στο σημείο συνάντησης Ανατολής και Δύσης, που είναι ο αληθινός μας «προορισμός». Μια «άλλη» πόλη που πρέπει να ξαναβρούμε μέσα μας, για να σταθούμε πάλι στα πόδια μας ως πολίτες.'' Εσύ τη βρήκες αυτήν την πόλη;
Ναι. Χωρίς μνήμη είμαστε βάρβαροι . Εγώ είμαι περίεργο καράβι δεν ξεχνώ εύκολα έχω μέσα μου τις αξίες μου και δεν επιτρέπω σε κανέναν να με ταρακουνήσει. Αυτήν την πόλη που έχω βρει κανένας και καμιά κρίση δεν θα με κάνει να την χάσω, είμαι ενεργός πολίτης κι όχι θεατής. Θα σταθούμε στα πόδια μας αν αντισταθούμε.


- Ποιά στοιχεία του χαρακτήρα και των επιλογών της, σε γοήτευσαν και σε συγκίνησαν;
Η ανεξαρτησία της.. Ήταν χειραφετημένη, έξυπνη ,σεξουαλική, κομψή ,κοκέτα κυκλοφορούσε σαν μοντέλο. Η ελευθερία της σκέψης της δεν είχε να κάνει μόνο με το πνεύμα αλλά και με το σώμα. Χωρίς ταμπού ,ζούσε για το τραγούδι, το χορό, το κρασί,  το ουζάκι της .Ο Χρήστος της, ήταν 25 χρόνια μικρότερός της και της συμπαραστάθηκε μέχρι τα 97 της. Αυτό είναι αγάπη και την αξιώθηκε.Εζησε έναν αιώνα τα είδε όλα.Με συγκίνησε και με συνεπήρε η φωνή, το σκοτεινό βλέμμα, ο αυθορμητισμός της. Είμαι ευτυχισμένη και τυχερή που την συνάντησα.

real news

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO