Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

Ο Π. ΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΟΛΑ ΣΤΟ ONLYTHEATER.GR ΚΑΙ ΤΗ Μ. ΚΑΔΙΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ

Written by OnlyTheater. Category: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Συνέντευξη του Πέτρου Φιλιππίδη στην Μαρένα Καδιγιαννοπούλου στο onlytheater.gr

 

«Η ξεκούραση μου το καλοκαίρι, μου δίνει τη δυνατότητα να προετοιμάσω το “Φον Δημητράκη” όσο το δυνατόν καλύτερα για τον φετινό χειμώνα»

Πώς σου φαίνεται που φέτος δεν «οργώνεις» την Ελλάδα με περιοδεία;
Για να πω την αλήθεια, δεν ήταν κάτι που το ήθελα, δεν ήταν επιλογή μου. Ήθελα να δουλέψω αυτό το καλοκαίρι για να κάνω άλλο ένα έργο, άλλον ένα ρόλο, άλλη μια παραγωγή. Δεν αισθάνομαι καλά να κάθομαι και δεν θεωρώ ότι πρέπει να κάθεται κανείς, ειδικά αυτές τις εποχές. Και από την άλλη, και για οικονομικούς λόγους. Διότι όπως πολλές φορές έχω εξηγήσει, το οικονομικό πλέον για όλους μας είναι ένα σοβαρό θέμα. Ήταν να πραγματοποιηθεί η παραγωγή της κωμωδίας “Λυσιστράτη”, η οποία τελικά δεν έγινε, όχι επειδή δεν οργανώθηκα σωστά. Αναβλήθηκε. Στη συνέχεια προσπάθησα να οργανώσω κάτι άλλο, αλλά ήταν πλέον αργά, σε ό,τι αφορά τους χρόνους και στο να οργανωθεί μια δουλειά σωστά. Σχετικά με αυτό το έργο -”Ταρτούφο”- έκανα κάποιες συνεννοήσεις και επαφές με το Ελληνικό Φεστιβάλ αλλά, από κοινού, αποφασίσαμε ότι δεν γίνεται στην παρούσα φάση -για το φετινό καλοκαίρι. Όπως είναι ήδη γνωστό έχουμε οργανωθεί πολύ καλά για του χρόνου το καλοκαίρι για να ανεβάσουμε τη «Λυσιστράτη». Έχουμε συμφωνήσει με το Διευθυντή του Ελληνικού Φεστιβάλ, τον Γιώργο Λούκο να ανέβει η παράσταση και στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου.

Πέτρος Φιλιππίδης

Μήπως η ξεκούραση αυτή είναι καλή και για την εικόνα σου και για το ότι δεν θα σε βαρεθεί το κοινό;
Αν και δεν θα πάω διακοπές και θα μείνω στην Αθήνα -εκτός αν βρεθεί κάποιος άγιος άνθρωπος και με φιλοξενήσει στο σπίτι του (γελάει)-, ξεκουράζομαι. Πραγματικά ξεκουράζομαι. Μου δίνεται η δυνατότητα να κάνω πράγματα που δεν έκανα μέχρι τώρα.


Όπως;
Καταρχήν να είμαι καλοκαίρι με την οικογένειά μου κι ας είμαι στην Αθήνα. Επίσης, να διαβάζω, αλλά χωρίς να έχω στο μυαλό μου ότι το βράδυ έχω να πάω στην παράσταση. Να σκέφτομαι, να ξεκουράζω το μυαλό μου και να βλέπω πράγματα, τα οποία σπανίως έβλεπα λόγω της δουλειάς. Θα δω όσο περισσότερες παραστάσεις μπορώ! Ήδη έχω αρχίσει να βλέπω και πραγματικά υπάρχουν από πολύ ωραίες δουλειές μέχρι όχι και τόσο καλές. Αρχίζω να καταλαβαίνω τι γίνεται στο θέατρο. Τι αρέσει και τι όχι  και γιατί, τι πρέπει να κάνουμε.


Ένιωθες λίγο απομονωμένος στο καβούκι σου;
Όχι, ποτέ δεν ένιωσα έτσι, για να πω την αλήθεια. Απλώς βλέπω κάποια πράγματα, τα οποία ανακαλύπτω ότι έπρεπε να τα έχω δει. Όπως επίσης, μου αποκαλύπτονται και πολλά άλλα σε σχέση με τη δουλειά μας. Όπως για παράδειγμα, γιατί λέγονται κάποια πράγματα, γιατί αποφασίζονται κάποια άλλα, γιατί γίνεται κάτι έτσι κι όχι αλλιώς. Δεν σου κρύβω ότι παίρνω πολλές απαντήσεις. Κι αρχίζω να ηρεμώ και να ησυχάζω. Ξεκουράζομαι γενικά: το σώμα μου, η ψυχή μου, το μυαλό μου. Άλλωστε, απ’ ό,τι έχω μάθει, τα πράγματα είναι πάρα πολύ δύσκολα φέτος. Δεν έχουν την αντίστοιχη απήχηση στο κοινό και δεν πάνε καλά, τόσο κάποιες από τις παραστάσεις που βρίσκονται σε περιοδεία όσο και οι αθηναϊκές, μόνιμες καλοκαιρινές σκηνές. Και αυτό δεν είναι ευχάριστο.


Σε πείραξε η βίαιη ανατροπή των καλοκαιρινών σου σχεδίων για τη «Λυσιστράτη» από το ΚΘΒΕ;
Βίαιη γιατί;


Γιατί είχες μπει στη διαδικασία να επικοινωνείς αυτήν τη δουλειά με συνεργάτες και τελικά ανατράπηκε.
Άλλαξαν τα σχέδια. Η αλήθεια είναι ότι δεν χάρηκα με όλη αυτή την εξέλιξη. Με προβλημάτισε πολύ, γιατί μου δημιούργησε προβλήματα. Από εκεί και πέρα, συμβαίνουν αυτά στη δουλειά μας. Κι επειδή ο ηθοποιός δεν πρέπει να μεγαλώνει, αλλά να ωριμάζει και δεν το λέω με ηττοπάθεια, θα ξαναπώ ότι είναι καταστάσεις που συμβαίνουν και δεν είναι ούτε η πρώτη φορά ούτε η τελευταία. Όμως, η σχέση μας με τον Σωτήρη Χατζάκη, που αυτήν τη στιγμή είναι Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, είναι πάρα πολύ καλές, είναι άριστες. Βρεθήκαμε, μιλήσαμε, το λύσαμε, συζητάμε και πάμε παρακάτω.

 

Πέτρος Φιλιππίδης


Θεωρείς πως θα έχεις το χρόνο να προετοιμάσεις  καλύτερα τη χειμερινή σου παράσταση, τον «Φον Δημητράκη»;
Σίγουρα! Η αλήθεια είναι ότι πάντοτε προετοιμάζομαι πάρα πολύ καλά, διότι τα έργα που θέλω κάθε χρόνο να ανεβάσω, δεν τα αποφασίζω την τελευταία στιγμή.   Ήδη, οργανώνομαι, γράφω σημειώσεις και ιδέες για τον «Φον Δημητράκη». Μιλάω επίσης πολύ περισσότερο με τους συνεργάτες μου και όντως οργανώνεται καλύτερα και πιο ήρεμα μια δουλειά, τώρα που έχω πολύ χρόνο. Όμως πάντα έχω στο μυαλό μου ένα πρόγραμμα έργων, το οποίο θέλω να κάνω. Για παράδειγμα, έχω ανακοινώσει πως το καλοκαίρι του 2014 θα κάνω τη «Λυσιστράτη» του Αριστοφάνη. Αυτό δεν ήταν μια απόφαση του φετινού καλοκαιριού. Το σκέφτομαι πέντε χρόνια τώρα. Τον «Ταρτούφο» που ήθελα επίσης να κάνω φέτος το καλοκαίρι, είναι ένα έργο το οποίο έχω πάρα πολλά χρόνια στο μυαλό μου.


Έκανες μια οντισιόν πριν από μερικές ημέρες για νεαρούς ηθοποιούς. Τι ήταν αυτό που σου έκανε εντύπωση;
Μου έκανε εντύπωση ότι δεν ήρθε κανένα ψώνιο. Ήταν όλα τα παιδιά από ένα επίπεδο και πάνω. Δεν ήρθε κανένας τον οποίο θα μπορούσες να κοροϊδέψεις. Επίσης, τα παιδιά αυτά είχαν τρομερό πάθος και τα περισσότερα π' αυτά είναι πιο ολοκληρωμένοι καλλιτέχνες. Παίζουν, χορεύουν, τραγουδούν. Φυσικά, θα σου πω ότι υπάρχουν αδύναμα παιδιά, υπάρχουν όμως και πολύ ιδιαίτερα παιδιά, γεγονός που μαρτυρά ότι βρήκα τους ρόλους που ζητούσα μέσα από την οντισιόν. Οι οντισιόν που κάνω εγώ δεν είναι «γιαλαντζί» και για να δημιουργηθεί θέμα. Ακόμη και παιδιά που ήρθαν, μου το επεσήμαναν αυτό, καθώς στο κάθε παιδί έμενα αρκετή ώρα, ασχολήθηκα. Ήθελα πραγματικά να βρω αυτό που χρειάζομαι και για να γίνει αυτό, έπρεπε ο άλλος να αισθανθεί καλά, να νιώσει όμορφα. Υπάρχουν ακόμη και παιδιά που μου έκαναν, αν και δεν έχουν τελειώσει ακόμη τη σχολή. Ήρθαν παιδιά από τη σχολή που διδάσκω, τον «Ίασμο», τα οποία ξέρω καλά πώς θα τα μεταχειριστώ, κι εκείνα με τη σειρά τους ξέρουν ότι δεν πρόκειται να κακοπέσουν. Όπως και με άλλους καθηγητές μέσα από τη σχολή.


Θέλεις να δίνεις ευκαιρίες στους νέους;
Δεν είναι έτσι, δεν δίνω ευκαιρίες. Το έχω ξαναπεί: είναι υποχρέωση δική μας να βρούμε τους νέους και να τους δώσουμε δουλειά. Όπως και σε εμένα έκαναν έτσι. Βέβαια, και ο άλλος πρέπει να αξίζει τον κόπο, γιατί όπως λέω κιόλας στα νέα παιδιά, πρέπει να πιστεύετε ότι είστε οι καλύτεροι, μόνο που αυτό, όταν ανεβείτε στη σκηνή πρέπει να το αποδείξετε.


Τι άλλο σχεδιάζεις; Τηλεοπτικά;
Τηλεοπτικά γίνονται συζητήσεις πολλές και σοβαρές, δεν έχει ολοκληρωθεί κάτι ακόμα, αλλά είμαστε σε πάρα πολύ καλό δρόμο. Αυτό που επίσης πρόκειται να συμβεί τον χειμώνα, είναι κάτι που πολλά χρόνια το επιθυμώ και νομίζω ότι οργανώνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο φέτος.Θα ξαναλειτουργήσουμε τη σχολή, το θεατρικό εργαστήρι του Βασίλη Διαμαντόπουλου, φροντίζοντας να υπάρχει ένα επιτελείο καθηγητών άξιο και υψηλού επιπέδου, όπως επίσης και χαμηλά δίδακτρα, για να μπορέσουν να έρθουν όσο το δυνατό περισσότερα παιδιά. Να μην σκέφτονται ότι τα χρήματα θα τους είναι τροχοπέδη στο να μπορέσουν να σπουδάσουν θέατρο και στη συνέχεια να έχουν μια σημαντική πορεία σ' αυτό. Λογικά, θα ανακοινωθεί πολύ σύντομα, διότι αυτή την περίοδο ολοκληρώνονται διαδικαστικά θέματα και η οργάνωση αυτού του εγχειρήματος. Προς το τέλος Σεπτέμβρη, θα γίνουν και οι εξετάσεις, ώστε τα μαθήματα να μπορούν να ξεκινήσουν έως τα μέσα Οκτωβρίου.

 

Πέτρος Φιλιππίδης


Πώς σχολιάζεις όλο αυτό που συμβαίνει με τη δημόσια τηλεόραση;
Εδώ συνέβη κάτι βάρβαρο και είναι πολύ λεπτό το θέμα. Διότι ενώ μιλάμε για υπαλλήλους και αριθμούς, πίσω απ’ αυτούς τους αριθμούς κρύβονται κάποια πρόσωπα, κάποιοι άνθρωποι, οι οποίοι δούλευαν. Είχαν επενδύσει στη δουλειά τους, δούλευαν σκληρά και πληρωνόντουσαν γι’ αυτό. Υπήρχε όμως και το φαινόμενο -το ανέφεραν και οι ίδιοι οι υπάλληλοι της ΕΡΤ- πως υπήρχε ένα ποσοστό ανθρώπων, οι οποίοι ούτε το μισθό τους δεν πήγαιναν να εισπράξουν! Έστελναν άλλους να τον πάρουν κι αυτό είναι απαράδεκτο! Το Δημόσιο είναι ο χώρος όπου εξυπηρετείται και υπηρετείται το κοινό! Δεν είναι τόσο απλό. Είχε προσπαθήσει πάρα πολλές φορές να εξυγιανθεί η ΕΡΤ κι όλο σκόνταφτε. Ο τρόπος ήταν άκομψος και πραξικοπηματικός! Δε γίνονται έτσι οι εξυγιάνσεις.


Έχεις ευεργετήσει ανθρώπους που τελικά δεν το άξιζαν;
Μου έχει συμβεί.


Το έχεις κάνει κατ’ επανάληψη;
Και πιθανότατα να το ξανακάνω.


Δεν παίρνεις λοιπόν μαθήματα;
Πρέπει κανονικά, αλλά το πρόβλημα είναι στους άλλους. Αυτό που μετράει στη ζωή μας είναι να μπορούμε να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων. Για μένα το πιο σημαντικό κομμάτι στη ζωή μου αποδεικνύεται ότι πρέπει να είναι η οικογένειά μου, κι αυτό είναι! Εννοείται και κάποιοι φίλοι, οι οποίοι αποδεδειγμένα είναι πραγματικοί φίλοι και, φυσικά, υπάρχουν. Δεν είναι πολλοί αυτοί, αλλά δεν έχει καμία σημασία. Πρέπει κανείς να είναι αυτάρκης και ολιγαρκής, ακόμη και σ’ αυτό το κομμάτι. Εγώ είμαι εντάξει με τον εαυτό μου. Εγώ έδωσα. Οι άλλοι πήραν και δεν έδωσαν τίποτα. Αλλά κι αυτό που πήραν, δεν ξέρουν τι να το κάνουν, για να σου πω την αλήθεια. Είναι λιγότεροι από αυτό που βρίσκεται απέναντί τους. Κι εδώ μπορώ να σου πω ότι δεν θυμώνω, αλλά τους λυπάμαι.


«Βάκχες» με τον Σάκη Ρουβά ως Διόνυσο. Έχω ακούσει πολλούς συνάδελφούς σου να λένε «γιατί όχι; Ας δοκιμαστεί και τον κρίνουμε εκ του αποτελέσματος».
Η αλήθεια είναι ότι ζούμε κάποιες εποχές που κάποια θέματα φαινόντουσαν λυμένα, αλλά τελικά δεν είναι. Ίσως οι εποχές, η βαρεμάρα μας… Κοίταξε να δεις, εμένα θα μ’ ενδιέφερε ο στόχος. Αν ο στόχος είναι αληθινός, πραγματικός, τότε δεν μ’ ενοχλεί καθόλου και εννοείται ότι θα κριθεί. Να το δούμε και να το κρίνουμε. Θα βάλω όμως τις εξής παραμέτρους: ο στόχος είναι απόλυτα καλλιτεχνικός; Με όλους αυτούς τους ηθοποιούς που βρίσκονται στην παράσταση, οραματίζεται κανείς τις «Βάκχες» έτσι; Τότε ναι, το δέχομαι. Αν αυτό είναι το όραμα, το δέχομαι. Αυτό όμως αποδεικνύεται πάνω στη σκηνή. Τα μάτια και τα αυτιά του κόσμου δεν μπορείς να τα γελάσεις. Ο Σάκης είναι ένα πολύ αγαπητό πρόσωπο στο κοινό. Κι αυτό επηρεάζει αυτόματα με κάποιον τρόπο την αντικειμενική γνώμη. Εγώ αυτό που ζητώ είναι να ακούμε και να βλέπουμε χωρίς δύο μέτρα και δύο σταθμά, εκείνη την ώρα που συμβαίνει το γεγονός. Να είμαστε ειλικρινείς. Όμως για όλο αυτό δεν ευθύνεται ο Σάκης Ρουβάς. Ίσως είναι ο μοναδικός άνθρωπος που δεν φέρει ευθύνη. Τη μόνη ευθύνη που φέρει είναι αυτή της αποδοχής. Είπε «ναι».

* Ευχαριστούμε το Radisson BLU PARK HOTEL ATHENS για τη φιλοξενία στο εστιατόριο "St´ Astra East Bar – Restaurant".

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO