Ποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά συγκαταλέγουν το έργο του Λόρκα "Περλιμπλίν και Μπελίσα" , στο οποίο συμπρωταγωνιστείς με τη Δήμητρα Ματσούκα και την Ελένη Καστάνη, ανάμεσα στα αριστουργήματα του παγκοσμίου θεάτρου;
Ο Λόρκα κατάφερε να ενσωματώσει τη λαϊκή παράδοση της πατρίδας του , σ’ έναν πυκνό, άκρως λυρικό ποιητικό λόγο, με κυρίαρχα στοιχεία την ένταση και το πάθος, έτσι ώστε να αναγορευτεί ποιητής του έρωτα, εφευρέτης του duente, ενός μοναδικού δαιμόνιου που κατατρέχει αλλά και ευλογεί τον άνθρωπο και τις πράξεις του.
Πρώτη φορά συνεργάζεσαι με τον Δήμο Αβδελιώδη;
Οι συναντήσεις τελικά στην τέχνη είναι προϊόντα τύχης και συμπτώσεων.
Πρέπει να βρεθείς στην κατάλληλη συνθήκη και να σου έρθουν τα πράγματα όπως τα υπολογίζεις για να ευοδωθούν. Με τον Δ. Αβδελιώδη χρόνια ήθελα να συνεργαστώ, παρακολουθώντας την δουλειά του στο θέατρο και τον κινηματογράφο, με την τόσο ιδιαίτερη και χαρακτηριστικά ματιά στα έργα και φυσικά στη ζωή. Ο Αβδελιώδης είναι τόσο επεμβατικός με την μέθοδό του της εκφοράς του λόγου στο έργο του Λόρκα, ώστε το οδηγεί σε μια απόλυτα συγκεκριμένη και αναγνωρίσιμη φόρμα που αναδεικνύει το λόγο και το αίσθημά του, αυτούσια και αυθεντικά, χωρίς κόλπα, θεατρινισμούς και τερτίπια.
Προτιμάς τις περιοδείες του καλοκαιριού ή τις παραστάσεις του χειμώνα;
Η δουλειά του ηθοποιού είναι συγγενής του περιπλανώμενου τσιρκολάνου, του γυρολόγου και του γελωτοποιού. Ο ηθοποιός παρά την σύγχρονη επικάλυψη με χρυσόσκονη , χειροκρότημα και γκλαμουριά, στην ουσία είναι ο " καταραμένος αμαρτωλός του Μεσαίωνα", τίτλο που κληρονόμησε απ' τους προγόνους του, και που κατά παράδοση θαβόταν έξω απ' τα τείχη των πόλεων ως ''μιαρός και ακάθαρτος, που θα μόλυνε την πόλη έστω και νεκρός''.
Μίλησέ μου για το "Μαουτχάουζεν". Θα επαναληφθεί;
Το εύχομαι και το ελπίζω διακαώς.... Θεωρώ τον εαυτό μου πολύ τυχερό που συμμετείχα σ' αυτή τη δουλειά, που παίχτηκε ελάχιστα και σίγουρα έχει ακόμα μακριά διαδρομή μπροστά της. Μακάρι να μας δοθεί η ευκαιρία να την δείξουμε στο κοινό, που τόσο συγκινητικά ανταποκρίθηκε στο Μπάντιντον.
Ήταν πρωτοφανής η αποδοχή από τον κόσμο. Έτσι δεν είναι;
Η αποδοχή νομίζω πως ήταν καθολική. Ένα τόσο σημαντικό βιωματικό κείμενο του πατριάρχη του Ελληνικού Θεάτρου, του Ι. Καμπανέλλη, αλλά και η σκηνοθεσία του Μουμουλίδη, δημιούργησε προσδοκίες και ευχές να συνεχιστεί, να ξαναπαιχτεί.
Μακάρι.
Είναι αλήθεια ότι μέσα στα επόμενα σχέδιά σου, είναι ένα σύγχρονο έργο για ένα θέμα που σε απασχολεί πολύ και έχει σχέση με την κατάρρευση των δυτικών κοινωνιών;
Κάθε σχέδιο κρύβει την ανατροπή του. Σε τόσο ρευστές και επιπόλαιες εποχές μάλλον πρέπει να μιλάμε υποθετικά και με ευχολόγια παρά με τη σιγουριά που αρμόζει στην τέχνη. Με κάθε επιφύλαξη λοιπόν για την υλοποίηση των σχεδίων μου, σας λέω, πως το επόμενο τόλμημα ονομάζεται " ΤΙΡΖΑ Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ" και είναι ένα σύγχρονο έργο για τον τρόπο που καταρρέουν και διαλύονται οι Δυτικές κοινωνίες , γραμμένο από το τρομερό παιδί των Ολλανδικών γραμμάτων τον Arnon Groumberg.