Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

ΕΛΕΝΗ ΓΚΑΣΟΥΚΑ: "ΧΡΕΟΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΡΑΙΤΗΘΟΥΜΕ, ΟΠΟΙΟΣ ΚΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΝΤΙΠΑΛΟΣ"

Written by OnlyTheater. Category: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Ελένη Γκασούκα

 

Γοητευμένη από τις «Ευτυχισμένες μέρες» του Σάμουελ Μπέκετ, γράφετε το έργο «Εγώ, η Γωγώ». Ποια ακριβώς είναι τα στοιχεία του έργου, που σας ενέπνευσαν γι αυτόν τον μονόλογο, που πρόκειται να ανεβάσετε Δετρερότριτα, στο «θέατρο Αθηνών»;

Η μοναξιά και ο αποκλεισμός ως η απόλυτη μοίρα του ανθρώπου, η τραγωδία του να συνειδητοποιείς αυτή την αλήθεια και να πρέπει να την υπερβείς με την προσαρμογή σε αυτή την κατάσταση. Αυτή είναι η φυσική υπόσταση του ανθρώπου. Σκέφτηκα λοιπόν τον εαυτό μου που τον θεωρώ έναν συνηθισμένο άνθρωπο να τον θέσω σε ασυνήθιστες πιέσεις. Ο κωμικός μονόλογος που προέκυψε δεν είναι κάτι άλλο, από αυτή την φαντασίωση.

Πώς καταλήξατε στον τίτλο «Εγώ, η Γωγώ»; τι συμβολίζει, πώς ερμηνεύεται;

Ο τριπλασιασμός του εγώ που υπάρχει σε αυτόν τον τίτλο εμπεριέχει και το αδιέξοδο και τη λύτρωση. Το εγώ ως φιλαυτία και ως εγωισμός είναι ο δρόμος του αδιεξόδου αλλά και το εγώ ως αυτοεκτίμηση και ως αξιοπρέπεια είναι ο δρόμος προς τη λύτρωση.

Η πρωταγωνίστρια είναι εγκλωβισμένη σε ένα αυτοκίνητο κατόπιν ατυχήματος. Ποιό είναι το μήνυμα στους... απανταχού εγκλωβισμένους, ( με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο);

Ούτως η άλλως ο εγκλωβισμός είναι δεδομένος. Άλλοι το έχουν συνειδητοποιήσει και άλλοι πιο τυχεροί ούτε που τους περνάει από το μυαλό πού πατάνε και πού βρίσκονται. Το μήνυμα που θέλω να δώσω, θέλω να το ακούσω πρώτα εγώ και ύστερα οι άλλοι. Χρέος μας είναι να μην παραιτηθούμε όσο κι αν η μάχη δείχνει άνιση και εκ προοιμίου χαμένη. Η ζωή είναι συνυφασμένη μόνο με τον αγώνα και την προσπάθεια. Αυτό είναι το γήπεδο μας. Δεν έχει σημασία αν ο αντίπαλος είναι εύκολος η δύσκολος.

Υπάρχουν κάποια στοιχεία της δικής σας ψυχοσύνθεσης, στον χαρακτήρα της πρωταγωνίστριας;

Ναι... η κατάθλιψή της, αλλά και το χιούμορ της. Εκεί που η απελπισία της σκοντάφτει στο γελοίο του πράγματος.

Αισθάνεστε εγκλωβισμένη στη σημερινή πραγματικότητα;

Απολύτως.

Πιστεύετε πως μετά το «ατύχημα» θα έρθει η σωτηρία, ο απεγκλωβισμός, η λύτρωση;

Μακάρι να είχα τη δύναμη να το πίστευα απλώς το ελπίζω. Δεν είναι και λίγο.

Ποια είναι τα στοιχεία  που κάνουν ιδανική πρωταγωνίστρια της παράστασής σας, την Ελισάβετ Κωνσταντινίδου;

Η δαιμονική ικανότητα της να βουτά με το ένστικτο στον πυθμένα του δραματικού και να βγάζει το αστείο μέσω της κωμικής έφεσης της όπως βγάζουν οι βουτηχτές το σταυρό από τη κρύα θάλασσα του Γενάρη. Πιστεύω όμως, πως θα συμβάλλουν ουσιαστικά στο τελικό αποτέλεσμα, έτσι όπως το έχουμε φανταστεί και η υπεύθυνη φωτισμών, η Κατερίνα Μαραγκουδάκη και η σκηνογράφος Μαρία Φιλίππου.

Ζείτε σε μια καλλιτεχνική οικογένεια. Ο σύζυγός σας είναι ο Θοδωρής Αθερίδης και η πολύ ταλαντούχα κόρη, η Φωτεινή. Ποιός είναι ο αληθινός σταρ στο σπίτι;

Εσείς ποιος λέτε; Το αστεράκι μας είναι το παιδί μας.

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO