Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΣKIAΔΑΡΕΣΗΣ ΣΤΟ ONLYTHEATER.GR: ''Ο ''ΦΟΝ ΔΗΜΗΤΡΑΚΗΣ'' ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΠΙΚΡΗ ΚΩΜΩΔΙΑ, ΠΙΟ ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟ ΠΟΤΕ'' !

Written by OnlyTheater. Category: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης στο Onlytheater.gr

 

-Πόσο παράξενη είναι αυτή η κωμωδία του  Ψαθά ;
-Το δράμα με την κωμωδία είναι πολύ κοντά. Ο ''Φον Δημητράκης'' είναι ένας ήρωας τόσο τραγικός που είναι στα όρια του γελοίου. Γελάμε επειδή είναι γελοίος. Για χάρη μίας καρέκλας υπουργείου προδίδει  αδελφό, γιο, κόρη, τους πάντες. Είναι μία πικρή κωμωδία.

- Εσύ ως προδομένος αδελφός, πώς αντιδράς;
 Αυτό που βιώνει ο ''Λεωνίδας'' είναι τραγικό. Για σκέψου, να είσαι προοδευτικός, αγωνιστής, δίκαιος, αντάρτης και να έχεις έναν γλοιώδη αδελφό, κολλημένο με την εξουσία, που δεν υπολογίζει τίποτα, παρά μόνο τον εαυτό του... Γίνεται πολύ δυνατή σύγκρουση στην ψυχή του Λεωνίδα, γιατι έχει  ένα μόνιμο βάσανο μπροστά του.

-''Φον Δημητράκηδες'' παντού και στην πολιτική και και στην κοινωνία....
Ποιοί βοήθησαν στην εξάπλωση του «φαινομένου»;
-Δεν παίζει ρόλο που το έργο είναι γραμμένο το '46. Πάντα είχαμε αυτού του τύπου ανθρώπους. Και από την αρχαιότητα, μιλούσαν για τη δύναμη της εξουσίας και στον κανιβαλισμό που σε οδηγεί, αν δεν ξέρεις να τη διαχειριστείς. Σε αυτόν τον τόπο,  οι σοβαροί άνθρωποι δεν ασχολήθηκαν  με την εξουσία, δεν ήταν καρεκλοκένταυροι. Οι Φον Δημητράκηδες. είναι φαινόμενο  διαχρονικό, λυπηρό και προβληματικό για το λαό.
 
- Συγχωρείς την προδοσία;
Όχι την προδοσία, ενός ολόκληρου λαού δεν τη συγχωρώ.  Σε μία προσωπική προδοσία, κάτω από κάποιες συνθήκες, είμαι διατεθειμένος να δώσω ελαφρυντικά, αλλά το να προδώσεις κόσμο, εν ονόματι του εαυτού σου, αυτό μου είναι δύσκολο να συγχωρήσω.

-Στη ζωή σου, μολύνθηκες ποτέ, από το μικρόβιο της εξουσίας;
Όχι δεν με ενδιέφεραν ποτέ οι καρέκλες και το αποδεικνύει κι η πορεία μου σε αυτή τη δουλειά. Δεν φιλοδόξησα κάτι παραπάνω από αυτό που μπορώ, που μ αρέσει και αγαπώ. Μέχρι εκεί. Η εξουσία για μένα ήταν εντελώς αδιάφορη. Μπορεί να βλέπω κριτικούς στο δρόμο που τους ξέρω και δεν τους μιλάω,  για να μην θεωρηθεί ότι έχω παραπάνω σχέση με άτομα που έχουν εξουσία. Η  εξουσία με απωθεί, δεν τη μπορώ καθόλου. Εγώ είμαι έτσι.

-Είναι η παράσταση  ένα κάλεσμα «αντίστασης» σε ό,τι υποδουλώνει τον Έλληνα σήμερα;
-Πιστεύω ότι κάθε παράσταση που γίνεται έντιμα, με άποψη και σωστά, είναι ένα τέτοιο κάλεσμα. Είναι πολύ δύσκολο να βρω κάτι άλλο, αυτούς τους καιρούς άξιο να μας εμπνεύσει εκτός της τέχνης. Πέρα από την οικονομική, αντιμετωπίζουμε μία ακόμη μεγαλύτερη κρίση αξιών, πολιτιστική, πανανθρώπινη. Μόνη φωτεινή αχτίδα, είναι η τέχνη, που μπορεί να λειτουργεί ως έμπνευση, ελπίδα, ως μία μορφή αντίστασης...

-Οι εντυπώσεις σου από τον σκηνοθέτη και συμπρωταγωνιστή σου φέτος, Πέτρο Φιλιππίδη;
Ο Πέτρος είναι ένας άνθρωπος που αγαπώ. Ξεκινάω από αυτό, γιατί είναι το σημαντικότερο για μένα. Είναι μεγάλη χαρά που το κάνω αυτό μαζί του, γιατί δεν είχαμε δουλέψει ποτέ μαζί, παρόλο που είμαστε χρόνια φίλοι και συγγενείς. Κάναμε την ταινία και αμέσως μετά ακολούθησε  το θέατρο. Είμαι κυριολεκτικά ενθουσιασμένος. Επιτέλους μετά από τόσα χρόνια θα τον θαυμάσω και πάνω στη σκηνή, όχι μόνο από κάτω.

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO