ΚΛΥΤΑΙΜΝΗΣΤΡΑ: Δεν είναι αυτή πράξη άβουλου και κακού πατέρα;
(…) Μα εγώ δεν το έχω βάρος στη συνείδησή μου γι’ αυτά που έπραξα.
Την Μαρία Πανουργιά την είδα φέτος δύο φορές. Στη "Μήδεια" που σκηνοθέτησε ο Φ. Κανακάρης και στο "Minion", μια παράσταση που στηρίχθηκε σε δική της ιδέα. Μου έκανε εντύπωση (και) για τη δεξιοτεχνία που είχαν οι λυγμοί και τα ουρλιαχτά της. Σε 10 μέρες στη σκηνή του Σύγχρονου Θεάτρου η νεοσύστατη ομάδα Εταιρεία Θεάτρου Λόγος μαζί με τον ηθοποιό, σκηνοθέτη και μέλος των Pequod, Δημήτρη Ξανθόπουλο θα παρουσιάσουν την "Ηλέκτρα" του Σοφοκλή. Στο ρόλο της Κλυταιμνήστρας η Μαρία Πανουργιά. Η συζήτησή μας αστραπιαία, αλλά ουσιαστική.
Κλυταιμνήστρα φέτος. Πού την τοποθετείς; Παρεξηγημένη μορφή.
Παίζω την Κλυταιμνήστρα και είμαι φυσικά με το μέρος της. Η Κλυταιμνήστρα έχει δίκιο, έχει πράξει το σωστό μέσα στην αγριότητα του ''αρχαίου κόσμου''. Εκδικείται τον φόνο της κόρης της σκοτώνοντας τον Αγαμέμνονα και ασκεί την εξουσία σε μια ανδροκρατούμενη κοινωνία. Το τέλος της ακραία τραγικό, φονεύεται από τον ίδιο της τον γιο. Η μητροκτονία του Ορέστη είναι η οριακή πράξη που σηματοδοτεί το τέλος της μεγάλης ''βεντέτας'', στον οίκο των Ατρειδών.Η Κλυταιμνήστρα σε 4 λέξεις: μητρότητα, εκδίκηση, εξουσία, ανίερο τέλος. Μια ισχυρή προσωπικότητα με μια ευθραυστότητα παράλληλα, μια βασίλισσα που βλέπει χρόνια τον ίδιο εφιάλτη που προαναγγέλει τον θάνατό της από το χέρι του γιου της.
"Ηλέκτρα"...σε κλειστό θέατρο. Η δυναμική μπορεί να είναι η ίδια;
Νομίζω ότι ο φυσικός χώρος της τραγωδίας είναι ο ανοιχτός. Η αναμέτρηση του κειμένου γίνεται με την φύση, την απόλυτη δημιουργία.Ο κλειστός χώρος δίνει μια μεγαλύτερη αμεσότητα με το κοινό και την δυνατότητα πιο προσωπικών τόνων.Η αρχαία τραγωδία σε κλειστό χώρο είναι σαν ένα άγριο ζώο σε κλουβί, πρέπει να το δαμάσεις το θεριό...
Πες μου κάτι για την Πρωτομαγιά που πέρασε. Έστω και ένα σύνθημα που "έκλεψες" από κάποιο πανό ή τοίχο.
Η Εργατική Πρωτομαγιά για χρόνια για τις νεότερες γενιές ήταν μια γιορτή και ξαφνικά έχει αποκτήσει το αρχικό της νόημα.Τώρα πρέπει να αγωνιστούμε για να ξανακερδίσουμε αυτά που ήταν κερδισμένα από τις προηγούμενες γενιές. Πολλά βήματα πίσω και κάτι από την Γιούλα Ράπτη :mayday (Πρωτομαγιά) may day (το τελευταίο σήμα για βοήθεια από τους πιλότους αεροπλάνων) εκεί που την Πρωτομαγια βγαίναμε στην εξοχή τώρα εκπέμπουμε S.O.S