Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

Ν. ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ: "ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΕΝΑ ΚΛΑΣΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΤΑ ΦΩΤΑ"

Written by OnlyTheater. Category: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Νικήτας Τσακίρογλου


Tο 2010 ο Νικήτας Τσακίρογλου είχε παραχωρήσει μια από καρδιάς συνέντευξη στο ΠΟΝΤΙΚΙ και στην Κατερίνα Δαφέρμου όπου μεταξύ άλλων μιλάει για τη σημασία και την ανάγκη της πολιτικοποίησης όλων, για τα θεατρικά του όνειρα και για τις σκηνοθετικές "αλλοιώσεις" που υπόκεινται τα κλασικά κείμενα.

Είσαστε πολιτικοποιημένος; Θα βοηθούσε εάν όλοι είχαμε το αίσθημα της συλλογικής ευθύνης;

Ν.Τ.: Μα δεν πρέπει να είμαι; Σήμερα οποιαδήποτε πράξη κι αν κάνουμε είναι πολιτική πράξη. Ειδικά σήμερα. Διότι φύγαμε από τη μικρή περιοχή της Ελλάδας ή των Βαλκανίων και ο,τιδήποτε συμβαίνει στην άκρη του κόσμου αφορά κι εμάς. Διότι κάποια στιγμή θα χτυπήσει ο γαλατάς και τη δική μας την πόρτα.

Καταλαβαίνετε πότε υπάρχει τέχνη και πότε κάτι άλλο, πιο μπάσταρδο. Πώς κρίνετε τα θεατρικά πράγματα στην Ελλάδα σήμερα; Το ύφος των παραστάσεων, τη μεταμοντέρνα εμμονή, αν θέλετε, την αποδόμηση.

Ν.Τ.: Το θέατρο είναι πράξη, δεν είναι λόγια. Το θέατρο αποτελεί μία έμπρακτη απόδειξη με βάση το κείμενο. Χρειάζεται απόλυτο σεβασμό στο κείμενο. Όμως, τι συμβαίνει στην εποχή μας; Να βλέπουμε παραστάσεις που δεν έχουν καμία σχέση με τα κείμενα. Αυτή η μεταμοντέρνα προσέγγιση αποτυγχάνει. Παίρνουν ένα κλασικό κείμενο και του αλλάζουν τα φώτα. Το μεταμοντέρνο είναι patchwork, ένα συνονθύλευμα θεατρικών πράξεων. Γίνεται αποδόμηση του έργου, να μην πω της υποκριτικής. Και ξαφνικά λες γιατί το μίσος και ο αλληλοσπαραγμός; Ο θεατής δεν ερεθίζεται από το κείμενο και το θέαμα αλλά του προκαλούνται ερεθισμοί από τη διαφορετικότητα. Αλλά αυτό δεν ξέρω αν ανήκει στο χώρο της τέχνης. Κατά την άποψή μου, όχι. Ωστόσο έχει γίνει σχολή. Οι σκηνοθέτες και οι ερμηνευτές ζητούν το κάτι άλλο για το κάτι άλλο.

Εύχεστε να τελειώσει η καριέρα σας με μία ερμηνεία «ορόσημο»;

Ν.Τ.: Ο ηθοποιός δεν ανταγωνίζεται. Σημασία έχει να εντυπώνεται η ιδιαιτερότητα της σύλληψής του. Ο Ντα Βίντσι δεν ανταγωνίζεται τον Ραφαέλο... Και στον Οιδίποδα Τύρρανο, και στον Προμηθέα Δεσμώτη και στον Ορέστη, αυτό ισχύει. Σημασία έχει να αφήσουμε το στίγμα μας στη μνήμη του θεατή.

Πηγή: topontiki.gr

Πηγή φωτογραφίας: in2life.gr

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO