Tο 2010 ο Νικήτας Τσακίρογλου είχε παραχωρήσει μια από καρδιάς συνέντευξη στο ΠΟΝΤΙΚΙ και στην Κατερίνα Δαφέρμου όπου μεταξύ άλλων μιλάει για τη σημασία και την ανάγκη της πολιτικοποίησης όλων, για τα θεατρικά του όνειρα και για τις σκηνοθετικές "αλλοιώσεις" που υπόκεινται τα κλασικά κείμενα.
Είσαστε πολιτικοποιημένος; Θα βοηθούσε εάν όλοι είχαμε το αίσθημα της συλλογικής ευθύνης;
Ν.Τ.: Μα δεν πρέπει να είμαι; Σήμερα οποιαδήποτε πράξη κι αν κάνουμε είναι πολιτική πράξη. Ειδικά σήμερα. Διότι φύγαμε από τη μικρή περιοχή της Ελλάδας ή των Βαλκανίων και ο,τιδήποτε συμβαίνει στην άκρη του κόσμου αφορά κι εμάς. Διότι κάποια στιγμή θα χτυπήσει ο γαλατάς και τη δική μας την πόρτα.
Καταλαβαίνετε πότε υπάρχει τέχνη και πότε κάτι άλλο, πιο μπάσταρδο. Πώς κρίνετε τα θεατρικά πράγματα στην Ελλάδα σήμερα; Το ύφος των παραστάσεων, τη μεταμοντέρνα εμμονή, αν θέλετε, την αποδόμηση.
Ν.Τ.: Το θέατρο είναι πράξη, δεν είναι λόγια. Το θέατρο αποτελεί μία έμπρακτη απόδειξη με βάση το κείμενο. Χρειάζεται απόλυτο σεβασμό στο κείμενο. Όμως, τι συμβαίνει στην εποχή μας; Να βλέπουμε παραστάσεις που δεν έχουν καμία σχέση με τα κείμενα. Αυτή η μεταμοντέρνα προσέγγιση αποτυγχάνει. Παίρνουν ένα κλασικό κείμενο και του αλλάζουν τα φώτα. Το μεταμοντέρνο είναι patchwork, ένα συνονθύλευμα θεατρικών πράξεων. Γίνεται αποδόμηση του έργου, να μην πω της υποκριτικής. Και ξαφνικά λες γιατί το μίσος και ο αλληλοσπαραγμός; Ο θεατής δεν ερεθίζεται από το κείμενο και το θέαμα αλλά του προκαλούνται ερεθισμοί από τη διαφορετικότητα. Αλλά αυτό δεν ξέρω αν ανήκει στο χώρο της τέχνης. Κατά την άποψή μου, όχι. Ωστόσο έχει γίνει σχολή. Οι σκηνοθέτες και οι ερμηνευτές ζητούν το κάτι άλλο για το κάτι άλλο.
Εύχεστε να τελειώσει η καριέρα σας με μία ερμηνεία «ορόσημο»;
Ν.Τ.: Ο ηθοποιός δεν ανταγωνίζεται. Σημασία έχει να εντυπώνεται η ιδιαιτερότητα της σύλληψής του. Ο Ντα Βίντσι δεν ανταγωνίζεται τον Ραφαέλο... Και στον Οιδίποδα Τύρρανο, και στον Προμηθέα Δεσμώτη και στον Ορέστη, αυτό ισχύει. Σημασία έχει να αφήσουμε το στίγμα μας στη μνήμη του θεατή.
Πηγή: topontiki.gr
Πηγή φωτογραφίας: in2life.gr