Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΛΟΒΟΣ: "ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΓΥΡΙΣΕΙΣ ΠΙΑ, ΒΛΕΠΕΙΣ ΕΝΑΝ ΞΕΡΞΗ..ΛΕΡΑ"

Written by OnlyTheater. Category: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Μια πυρκαγιά στη μέση της σκηνής. Πυρπολείται και πυρπολεί ο Γιώργος Κολοβός καταθέτοντας μια γυμνή αλήθεια που συνταράσσει.

 

ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΜΠΟΥΖΙΩΤΗ

Μια πυρκαγιά στη μέση της σκηνής. Πυρπολείται και πυρπολεί ο Γιώργος Κολοβός καταθέτοντας μια γυμνή αλήθεια που συνταράσσει. Δεν «παίζει» τον Ξέρξη στους κατά Κοντούρη «Πέρσες» που αφού κέρδισαν κοινό και κριτικούς στις πρώτες τους παρουσιάσεις ετοιμάζονται να παιχτούν και στην Επίδαυρο στις 15 και 16 Αυγούστου. Με έναν «μαγικό» τρόπο «γίνεται» αυτός και «κουβαλάει» την υπεροψία του, την παρορμητικότητά του και την άκρατη αλαζονία-έπαρσή του, την βιαιότητά του, την τραχύτητά του, την τραγικότητά του. Τον είδα στις πρόβες της παράστασης, χωρίς τα εφέ της -κοστούμι, μακιγιάζ, φωτισμούς, μουσικές- και έμεινα να τον παρακολουθώ «μαγεμένος» -μια φωτιά απ’ αυτές που σπάνια βλέπω πια στο χώρο.
Κι έπειτα, έμεινα εντυπωσιασμένος καθώς κάναμε την κουβέντα μας για το Onlytheater απ’το πάθος του για το σανίδι, το αληθινό του δόσιμο σ’αυτό, το κοφτερό μυαλό του, την ωριμότητα της σκέψης του, τη σοβαρότητα του, τα υγρά του μάτια καθώς μου μιλούσε για την μητέρα του που έχασε, την σπουδαία ηθοποιό Λίνα Λαμπράκη που σίγουρα θα τον καμάρωνε πολύ στην μεγάλη του «νίκη».        
Η ίδια υπηρέτησε με ψυχή το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας και τώρα είναι αυτός που υπό την σκέπη του αναμετριέται, με τον πρώτο του μεγάλο ρόλο στο αρχαίο δράμα. «Είναι σπουδαίο ταλέντο» μου έλεγε πριν τον δω, ο Γιάννης Βούρος που διευθύνει με πείσμα και αποτελεσματικότητα το ΚΘΒΕ και είχε απόλυτο δίκιο! Ραντεβού στην Επίδαυρο για να πειστείτε κι εσείς πως είναι ένα ισχυρό ταλέντο που σηκώνει τον πήχη πολύ ψηλά.
Μιλήσαμε πολύ οι δύο μας-σταχυολογώ όμως τις πιο ενδιαφέρουσες ατάκες του και τις καταθέτω.

Μια πυρκαγιά στη μέση της σκηνής. Πυρπολείται και πυρπολεί ο Γιώργος Κολοβός καταθέτοντας μια γυμνή αλήθεια που συνταράσσει.


Γεννήθηκα και μεγάλωσα στα περίφημα Κάστρα της Θεσσαλονίκης, σπούδασα στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών και στη Δραματική Σχολή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Μετρώ πάνω από μια δεκαετία στον χώρο, αλλά τα περισσότερα χρόνια ήμουν σε θεατρικές ομάδες από τις οποίες έμαθα πολλά…

Όταν μου τηλεφώνησε η κυρία Κοντούρη για να μου πει πως θα παίξω τον Ξέρξη, μου …έπεσε το τηλέφωνο από τα χέρια [γέλια]. Ήταν ένα ακριβό «δώρο» για μένα. Είχα πάει στην οντισιόν για να συμμετάσχω στον χορό και ήρθε ο Ξέρξης -δεν το πίστευα για μέρες. Έψαχνα να βρω στοιχεία  να τον προσεγγίσω τον Βασιλιά του Υπερεγώ. Άνοιξα  το παράθυρο και είδα έξω πως έχουμε γεμίσει με κατεστραμμένους βασιλιάδες, που με άτσαλες κινήσεις έριξαν στη θάλασσα τη χώρα και ζητάνε και τα ρέστα από πάνω, χωρίς να έχουν την παραμικρή επίγνωση για το φταίξιμό τους και τις εγκληματικές τους ενέργειες που μας οδήγησαν εδώ που είμαστε. Δώσαμε τα ηνία σε ανθρώπινα τίποτα, μας κατέστρεψαν και τώρα ζητούν και χαρτζιλίκι. Ακουμπά στο σήμερα το σπουδαίο έργο και μέσα από αυτό φωνάζει στον κόσμο να ξυπνήσει και να δει τις «λέρες» που’ναι πάντα επηρμένες και ποτισμένες στην αλαζονεία. Αδυσώπητα πλάσματα υπήρχαν τότε, υπάρχουν τώρα, αλλά δεν πρέπει να υπάρχουν πάντα -να μην τους το επιτρέψουμε.Το βρίσκω σημαντικό αυτό.

Μια πυρκαγιά στη μέση της σκηνής. Πυρπολείται και πυρπολεί ο Γιώργος Κολοβός καταθέτοντας μια γυμνή αλήθεια που συνταράσσει.

Δεν ξέρω τι εποχή έχουμε, δεν ξέρω ποιος είμαι, καταλαβαίνω ότι είναι καλοκαίρι απ’τον ιδρώτα. Έχω «βουτήξει» στον ρόλο και το έργο και είναι φορές που η γυναίκα μου, μου λέει πως χρειάζεται αίτηση για να με δει και να μου μιλήσει [γέλια].

Έχω δοθεί ολοκληρωτικά στο νέο «στοίχημα» κι οφείλω ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ στον Γιάννη Βούρο που με αγκάλιασε στο ΚΘΒΕ, τη Νικαίτη Κοντούρη που μου εμπιστεύτηκε τον πρώτο μου μεγάλο ρόλο στο αρχαίο δράμα και με οδήγησε με αγάπη να πετύχω το καλύτερο αποτέλεσμα, στους κυρίους κυρίους Γιάννη Φέρτη, Λάζαρο Γεωργακόπουλο, Άκη Σακελλαρίου που είναι για μένα «σχολείο» και μαθαίνω κάθε μέρα απ’αυτούς

Ο κύριος Φέρτης μου έχει «πάρει την ψυχή». Υπέροχος ηθοποιός, χορτασμένος άνθρωπος, υπόδειγμα για τους νεότερους ηθοποιούς, με λατρεία στην δουλειά του και καμιά έπαρση που θα μπορούσε να έχει με την σημαντική       πορεία του. Λατρεύω να υπάρχω δίπλα του και να βλέπω το σπιρτόζικο βλέμμα του, την ζηλευτή ενέργεια που έχει στη σκηνή και τη ζωή.

Μια πυρκαγιά στη μέση της σκηνής. Πυρπολείται και πυρπολεί ο Γιώργος Κολοβός καταθέτοντας μια γυμνή αλήθεια που συνταράσσει.


Μεγάλο σχολείο ήταν για μένα η μητέρα μου, η Λίνα Λαμπράκη. Το μεγαλύτερο, θα έλεγα.
Την θυμάμαι στο καμαρίνι που πέρναγα πολλές ώρες να’ χει τρακ και λίγα λεπτά μετά να βγαίνει στην σκηνή και να είναι Θηρίο. Με ρωτάς, αν διαχειρίζομαι την απώλειά της. Δεν ξέρω πώς διαχειρίζεται κανείς μια απώλεια -τι σημαίνει διαχειρίζομαι. Όσο περνά ο καιρός είναι και πιο δύσκολο .Την επισκεπτόμουν στο μνήμα το πρώτο διάστημα. Τώρα προτιμώ να το κάνω στο σπίτι που μέναμε παλιά. Ξέρεις, αυτό που με παρηγορεί είναι πως δεν πόνεσε, πως δεν ταλαιπωρήθηκε. Έφυγε ξαφνικά-ήταν τεράστιο σοκ για μας, αλλά τουλάχιστον δεν πόνεσε. Μια μεγάλη πρωταγωνίστρια ξέρει πότε να φεύγει.
Όχι, δεν πειράζει που με ρώτησες. Μ’αρέσει να μιλάω για την μαμά μου. Χαίρομαι να το κάνω.

Θέλω πολύ ένα παιδί από την γυναίκα μου. Θέλω να έρθει άμεσα. Το επιθυμώ όσο τίποτα.




*Info

Οι «Πέρσες» αποτελούν μια τραγωδία διαχρονική, με οικουμενικό λόγο και αναλλοίωτες αξίες, που διερευνά με συναρπαστικό τρόπο το θέμα της «ύβρεως», της ανθρώπινης αλαζονείας, της ελευθερίας του ατόμου και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Ένα διαχρονικό μάθημα ηθικής πάνω στην άκαμπτη συνείδηση του κάθε δυνάστη, που, ιστορικά, έχει προκαλέσει πολέμους και ανθρώπινο πόνο.

Λίγα λόγια για το έργο
Το αντιπολεμικό έργο του Αισχύλου είναι η πρώτη από τις σωζόμενες τραγωδίες που αντλεί τη θεματολογία της από ιστορικά γεγονότα, καθώς πραγματεύεται την οδύνη των Περσών όταν πληροφορούνται για τη συντριπτική ήττα τους στη Σαλαμίνα. Ενώ πρόκειται για έναν έμμεσο ύμνο του ελληνικού πνεύματος που συνέτριψε τους Ασιάτες, το θέμα είναι ιδωμένο με μοναδικό τρόπο από την πλευρά των ηττημένων. Σε ολόκληρη την τραγωδία δεν ακούγεται ούτε ένα ελληνικό όνομα.

Συντελεστές
Μετάφραση: Πάνος Μουλλάς
Σκηνοθεσία: Νικαίτη Κοντούρη
Σκηνικά: Γιώργος Πάτσας
Κοστούμια: Γιάννης Μετζικώφ
Μουσική: Σοφία Καμαγιάννη
Χορογραφία: Κώστας Γεράρδος
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Δραματουργική ανάλυση: Λεωνίδας Παπαδόπουλος
Μουσική διδασκαλία: Νίκος Βουδούρης
Βοηθός Σκηνοθέτης: Γιάννης Παρασκευόπουλος

Βοηθός σκηνογράφου: Δανάη Πανά
Βοηθός ενδυματολόγου: Ήρις Τσαγκαλίδου
Βοηθός χορογράφου: Δέσποινα Κέη
Οργάνωση παραγωγής: Πέτρος Κοκόζης


Πρωταγωνιστούν: Γιάννης Φέρτης (Δαρείος), Άκης Σακελλαρίου (Άτοσσα), Λάζαρος Γεωργακόπουλος (Αγγελιαφόρος), Γιώργος Κολοβός (Ξέρξης).

Χορός
Κορυφαίος: Βασίλης Σπυρόπουλος
Κορυφαίοι-Χορός (με αλφαβητική σειρά): Απόλλων Δρικούδης, Δημήτρης Δρόσος, Νίκος Καπέλιος, Δημήτρης Καραβιώτης, Θανάσης Κεραμίδας, Νίκος Μαραγκόπουλος, Σπύρος Σαραφιανός, Χρίστος Στυλιανού, Νίκος Τουρνάκης, Στέλιος Τράκας, Γιάννης Χαρίσης, Κωνσταντίνος Χατζησάββας, Γιώργος Ψυχογιός.

«Νύφες του πένθους» (με αλφαβητική σειρά):
Λαμπρινή Αγγελίδου, Μομώ Βλάχου, Κλειώ-Δανάη Οθωναίου.

Tσέλο: Θοδωρής Παπαδημητρίου





Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

Ημερομηνία: 15-16 Αυγούστου 2014, 21:00

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO