''Το μανιφέστο του πολέμου'', η συναρπαστική παράσταση, σε σκηνοθεσία Ρούλας Πατεράκη, επιστρέφει 22 και 23 Σεπτεμβρίου στο Θέατρο Βράχων «Άννα Συνοδινού». Η σκηνοθέτις-θεσμός στο ελληνκό θέατρο, μιλάει στην Real news, γι' αυτόν τον μυστήριο άνθρωπο τον Θουκυδίδη, που, με σπάνιο στυλ, έπαιξε με τη μηχανή της Ιστορίας και ενθρόνισε όσο κανείς στη Δύση, την τέχνη του πολέμου.
-Αλήθεια, από πότε μελετάς τον Πελοποννησιακό πόλεμο;
Από παιδί διάβαζα ιστορία και συγκεκριμένα γι αυτόν. Με ενδιέφερε ιδιαίτερα ο Θουκυδίδης. Πάντοτε μελετούσα όλους τους πολέμους. Είχα όμως μια αδυναμία, στον τρόπο γραφής του. Μου φαινόταν ότι, εκτός από ιστορικός, ήταν και ένας μεγάλος ποιητής με τον τρόπο του.
-Τι εννοείς "μελετούσα όλους τους πολέμους";
Με ενδιαφέρει η πολεμική φάση της ανθρωπότητας, οι πολεμικές της δραστηριότητες. Με ενδιαφέρουν οι πόλεμοι. Αλλοι ενδιαφέρονται για αστυνομικά μυθιστορήματα, εμένα με ενδιαφέρει ο πόλεμος.
-Είναι δύσκολο λες, να συντριβούν οι σημερινές ''Αθηναϊκές Ηγεμονίες'' στον κόσμο;
Ο Πελοποννησιακός, για τις συνθήκες του τότε κόσμου, ήταν ένα είδος παγκοσμιοποιημένου πολέμου. Ήταν εμφύλιος παγκοσμιοποιημένος πόλεμος.
-Σε εκείνο το μέγεθος, έχει φτάσει ένας σύγχρονος πόλεμος;
Συμβαίνει σε διάφορα μέρη, για θρησκευτικούς λόγους: Σφάζουν δικούς τους. Σήμερα, λέγοντας παγκοσμιοποίηση, αναφερόμαστε σ όλον τον πλανήτη πλην της Αυστραλίας, η οποία ακόμη είναι κάπως ανέπαφη. Τότε ο πλανήτης ολόκληρος, ήταν ο κορμός της Ελλάδας, τα παράλια της Μικρασίας και οι Πέρσες. Σ' αυτόν τον πόλεμο πήγαν παρέα όλοι. Άρα πόλεμοι τέτοιων μεγεθών, ( όχι σε βάθος, αλλά σε επιφάνεια), έχουν συμβεί. Οι Παγκόσμιοι, ο δεύτερος, ο πρώτος, αλλά κι ο πόλεμος μετά τον Κόλπο, που για μένα είναι ο Τρίτος Παγκόσμιος.
-Ο πόλεμος της Τρομοκρατίας;
Έχει ήδη ξεσπάσει. Είναι ο Δ' Παγκόσμιος πόλεμος. Δεν έχει σημασία, αν δεν χτυπιέται η Ελλάδα, είναι παγκόσμιος. Πιστεύω ότι οι πόλεμοι πλέον, στο ύφος, στο είδος, στην τραγικότητά τους, θα είναι αδελφοκτόνοι, εμφύλιοι. Γι' αυτό έχει μεγάλη σημασία ο Πελοποννησιακός πόλεμος και σχέση με τους σημερινούς, επειδή είναι αδελφοκτόνος. Σήμερα οι χειρότεροι πόλεμοι είναι οι αδελφοκτόνοι.
-Ο σημερινός θεατής, ποια σημεία του έργου, θα θεωρήσει γνώριμους τόπους;
Θα αναγνωρίσει όλο το σημερινό περιβάλλον του, γιατί μπορεί πλέον να οσμίζεται τους κραδασμούς γύρω του.
-Αδιαφανής ο προσωπικός βίος του Θουκυδίδη, πάντως..
Ναι και αδιάφορος, αλλά και τόσοι άλλοι διαφανείς κι αστραφτεροί, πόση πλήξη μας προκάλεσαν ε;
real news 14.9.2014