Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

ΕΚΤΟΡΑΣ ΛΥΓΙΖΟΣ: "Η ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΕΝΗΛΙΚΙΩΝΕΙ ΤΟΝ ΠΡΟΜΗΘΕΑ"

Written by OnlyTheater. Category: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

ΕΚΤΟΡΑΣ ΛΥΓΙΖΟΣ

 

Ο σκηνοθέτης Έκτορας Λυγίζος μιλά για την παράσταση «Προμηθέας Δεσμώτης» στον Γιώργο Κουλουβάρη και στη Ναυτεμπορική.

Ποια θέματα διερευνώνται μέσα από την ιστορία του Προμηθέα και πού στρέφεται η διασκευή του έργου;

Όπως έτυχε να διαβάσω το έργο τη δεδομένη περίοδο, ο “Προμηθέας Δεσμώτης” είναι η ιστορία ενός, που τον πρόδωσε ο σύντροφός του (ο Δίας) και τον ανάγκασε να υπομείνει ένα μαρτύριο απομόνωσης. Η τραγωδία μπορεί να ερμηνευθεί ως η σειρά από τα στάδια που περνά ο Προμηθέας, για να συμφιλιωθεί με την κατάστασή του. Να εκτονώσει τον φόβο του, την οργή του, το αίσθημα αδικίας, την ανάγκη παρηγοριάς και συντροφιάς, δικαίωσης για όλα αυτά που πρόσφερε, ώσπου στο τέλος πια, να αποδεχτεί την τιμωρία ως κάτι που, τελικά, το ήξερε από την αρχή, αλλά συνειδητά το επέλεξε. Είναι ένας ήρωας που, με αφορμή την πληγή της προδοσίας, ενηλικιώνεται.

Ο Προμηθέας, ως σύμβολο αντίστασης, τι χρήσιμο - ιδιαίτερα για τη δύσκολη εποχή που διανύουμε - έχει να μας πει;

Θα κρατούσα την τάση του προσώπου να μοιραστεί τη γνώση που κατέχει. Και τη φυσική του ροπή να μπει στη θέση του αδύναμου ή, τέλος πάντων, στη θέση του άλλου. Αυτό θα μπορούσε να διαβαστεί και ως μια μορφή αντίστασης. Δεν παύει, όμως, να είναι απλώς ένας ρόλος σε ένα σύστημα. Δυστυχώς, όλοι οι ρόλοι είναι χρήσιμοι. Ακόμα και του καταπιεστή. Απέχουμε πολύ από την κοινωνική ωριμότητα συστημάτων, που δεν θα έχουν την ανάγκη ανθρώπων που ασκούν εξουσία.

Τι θεωρείτε αδιανόητο στο παρόν μας;

Προσπαθώ να μη σκέφτομαι και να μην ενεργώ με τόσο εμφατικές διατυπώσεις. Μεγαλώνοντας, ολοένα και λιγότερα πράγματα μου φαίνονται αδιανόητα. Γιατί κι αυτά που κάποτε μου φαίνονταν αδιανόητα, με τον χρόνο, απλώς κατάλαβα τον λόγο που συνέβησαν έτσι. Θα ήθελα να αντικαταστήσω τη διατύπωση “αδιανόητο” με το “κάτι που δεν μου αρέσει ή δεν μου πάει”.

Χ.Κ

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO