Μια σπουδαία προσωπικότητα του θεάτρου και της τηλεόρασης, η Ιλιάς Λαμπρίδου, πρωταγωνιστεί από τις 11 Οκτωβρίου στο έργο Το Μυστικό στο θέατρο Μπρόντγουαιη και σήμερα μας μιλάει γι αυτό.
''Να σας πω ότι είναι γραμμένο από την κυρία Αριστέα Μπόυτου και την σκηνοθεσία υπογράφει ο καλός μου φίλος και εξαίρετος σκηνοθέτης Βασίλης Πλατάκης. Είναι ένα έργο που θα δούμε κομμάτια από τη ζωή μας, γιατί η ζωή μας είναι γεμάτη από τέτοια μυστικά που μας πονάνε, καθορίζουν όλη μας την πορεία, ώσπου δεν αντέχουμε άλλο και θέλουμε να τα φανερώσουμε για να απελευθερωθούμε. Έτσι λοιπόν οι θεατές θα απολαύσουν την δικαίωση των ηρώων αλλά και των δικών τους μυστικών.
-Τι σηματοδοτεί για σας το θέατρο;
Το θέατρο δεν πεθαίνει ποτέ, γιατί το θέατρο βγαίνει μέσα από την ανάγκη του ανθρώπου να εκφράσει τα προβλήματα του ή να ψυχαγωγηθεί. Από τα αρχαία χρόνια ήταν σχολείο, αλλά και ανάγκη επαφής και συνεργασίας του ηθοποιού με τον ηθοποιό.
-Το σανίδι τι είδους ενέργεια έχει; Γιατί όλοι σας λέτε ότι θέλετε να πεθάνετε στο σανίδι;
Γιατί είναι υπέροχη η επαφή του ηθοποιού με τον θεατή. Υπάρχει ένας μαγνητισμός, μια μαγεία. Αισθάνεσαι να γίνεσαι ένας, στην τηλεόραση για παράδειγμα μέσα από το μηχάνημα προσπαθείς να μεταδόσεις αλλά δεν εισπράττεις την αντίδραση του θεατή.
-Θα μπορούσατε να φανταστείτε τη ζωή σας χωρίς το θέατρο;
Όχι. Είναι ότι ωραιότερο έχω. Κάθε άνθρωπος ανεξαρτήτως αν είναι ηθοποιός θα έπρεπε αν πηγαίνει σε μια δραματική σχολή και μέσα από τα έργα των μεγάλων συγγραφέων θα έβρισκε τις απαντήσεις, τις λύσεις, παρηγοριά.
-Είναι δύσκολη η δουλειά σας, έχει μεγάλη ανεργία και σε εσάς έχει συμβεί να μην έχετε δουλειά. Πως το αντιμετωπίζετε;
Είναι ένα πλήγμα αλλά δεν ξέρω με πιο τρόπο το συνηθίζουμε και ενώ οι άλλοι άνθρωποι αν μείνουν άνεργοι χάνουν τον κόσμο, εμείς το θεωρούμε πολύ φυσικό, το αντιμετωπίζουμε ψύχραιμα.
-Πρέπει να σας πω ότι μας λείπετε τηλεοπτικά;
Οι νέοι σκηνοθέτες που μπαίνουν μέσα στα πράγματα, δεν μας ξέρουν, δεν φταίνε, δεν θέλω να τους κατηγορήσω . Συνήθως αγνούν τους παλιούς ηθοποιούς και έτσι δύσκολα μας χρησιμοποιούν. Δεδομένου και ότι ρόλοι για μεγάλους σε ηλικία, δεν είναι πολλοί, εκ των πραγμάτων μένεις πίσω και περιμένεις.
-Δεν είναι άσχημο αυτό που λέτε, ότι οι νέοι σκηνοθέτες δεν ξέρουν τους παλιούς σημαντικούς ηθοποιούς;
Παραδέχομαι ότι θα ήταν καλύτερα να ψάχνανε καλύτερα τον χώρο, να δουν τι έχει προηγηθεί. Θα έδινε βάθος στην δουλειά τους και στο ταλέντο τους και στην δημιουργία τους αν ήξεραν το παρελθόν.
-Θέλω το σχόλιο σας για όλο αυτό που έχει συμβεί με την δημόσια τηλεόραση γιατί είστε μια ηθοποιός που έχετε δουλέψει για την ΥΕΝΕΔ, την ΕΡΤ2, ΕΙΡΤ.
Πραγματικά λυπήθηκα πολύ. Ακόμη με βρίσκουν άνθρωποι στον δρόμο και μου λένε μα γιατί σταμάτησε το θέατρο της Δευτέρας για παράδειγμα. Τι να πει κανείς, όταν για όλα υπάρχει μια παρακμή και μια καταστροφή. Καλό θα ήταν να τα ξαναφτιάξουμε σύντομα, πρέπει να την έχουμε.
-Πολλοί ηθοποιοί γίνονται πλέον και παρουσιαστές. Πως το κρίνετε αυτό;
Δεν είναι κακό. Με τα προσόντα που έχει ο ηθοποιός και την ικανότητα της επαφής με τον κόσμο, γιατί όχι. Δεν κάνεις καμία προδοσία.
-Έχετε επιλέξει να είστε πίσω από τα φώτα της δημοσιότητας, να μη ανήκετε στο λεγόμενο star system, για ποιο λόγο, δεν σας εκφράζει;
Δεν νομίζω ότι επιλέγει κανείς τα πράγματα που έρχονται στην ζωή του. Με το θέατρο που επέλεξα να κάνω εγώ λίγοι το βλέπανε και λίγοι το θυμούνται. Άρα τώρα τι φώτα και μη φώτα;
-Κλείνοντας πείτε μας, γιατί πρέπει να έρθουμε να δούμε 'Το Μυστικό' στο θέατρο Μπροντγουαιη;
Γιατί θα βρούνε απαντήσεις, μια παρηγοριά και την λύτρωση στο τέλος του έργου.