Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

Γ. ΝΤΑΛΙΑΝΗΣ: "ΤΥΧΕΡΗ Η ΓΕΝΙΑ ΠΟΥ ΔΙΔΑΧΤΗΚΕ ΑΠΟ ΚΟΥΝ, ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ, ΤΣΑΡΟΥΧΗ"

Written by OnlyTheater. Category: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Από πατέρας της "Ευρυδίκης" στο έργο της Sarah Ruhl, ο Γιάννης Νταλιάνης "δοκιμάζεται" στο Χυτήριο, ως πατέρας της "Άννας Φρανκ" στο πολυδιαβασμένο "Ημερολόγιό" της.

 

Από πατέρας της "Ευρυδίκης" στο έργο της Sarah Ruhl, ο Γιάννης Νταλιάνης "δοκιμάζεται" στο Χυτήριο, ως πατέρας της "Άννας Φρανκ" στο πολυδιαβασμένο "Ημερολόγιό" της. Ηθοποιός με αξιοζήλευτη θεατρική εμπειρία, με μόνο μια "Λάθος κίνηση"...του Στέφαν Τσβάιχ σε σκηνοθεσία της Μαριλίτας Λαμπροπούλου όπου ερμήνευσε το Δρ Μπ. πολύ εμπνευσμένα και αυτοσχεδιαστικά.

Ο Γιάννης Νταλιάνης είναι ηθοποιός και σκηνοθέτης, και έχει λάβει μέρος στις ταινίες: "Η κόντρα" (1983), "Ο Σόλων Έτσι και το διαμάντι του μήλου" (1988), "Θα το μετανιώσεις" (2003), "Ιλουστρασιόν" (2006) και "Λίστα γάμου" (2006). Ιδιαίτερα γνωστός στο τηλεοπτικό κοινό έγινε μέσα από την αστυνομική σειρά μυστηρίου του Mega , "Ίχνη", όπου υποδυόταν τον Μάρκο, τον επικεφαλής της ομάδας έρευνας.


Πώς αισθάνεστε ως "πατέρας" της Άννας Φρανκ ;
Ο Όττο Φρανκ ήταν ο μόνος που επέζησε από τους οκτώ ήρωες της «κρυφής σοφίτας». Όλοι άλλοι πέθαναν στα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Ο Φρανκ απελευθερώθηκε από το Άουσβιτς και έζησε για πολλά ακόμη χρόνια. Τι μπορεί να αισθάνεται ένας άνθρωπος που έχει χάσει με τέτοιο τρόπο την οικογένεια του και την αγαπημένη του κόρη; Πώς είναι δυνατόν να ζήσει κανείς μετά από κάτι τέτοιο; Ίσως αν βάλει σκοπό της ζωής του να διατηρήσει την κόρη του ζωντανή μέσα από τις  σελίδες του ημερολογίου της. Αν μετατρέψει το πένθος σε δύναμη. Αν νιώθει περήφανος που η Άννα αντιλαμβανόταν και αντιμετώπιζε τη ζωή και τις δυσκολίες της σαν μια συναρπαστική περιπέτεια.

Η παράσταση έχει και εκπαιδευτικό χαρακτήρα;
Και βέβαια. Ακριβώς αυτός ο τόσο θετικός τρόπος με τον οποίο η Άννα αντιμετώπιζε τη ζωή, αποτελεί εξαιρετικό, μοναδικό θα έλεγα παράδειγμα προς μίμηση.

Υπάρχει αντιστοιχία στη σημερινή κοινωνία;
Θα πρέπει να εθελοτυφλεί κανείς για να μην βλέπει τις τόσες κοινωνικές αντιστοιχίες με το σήμερα. Αλλά δεν είναι μόνον αυτές που κάνουν το έργο ενδιαφέρον. Μελετά τις σχέσεις οκτώ ανθρώπων που είναι αναγκασμένοι να συνυπάρξουν σε ένα πολύ μικρό χώρο. Αναδεικνύονται ανθρώπινες συμπεριφορές που υπήρχαν και θα υπάρχουν.

Ποια παράσταση δεν θα ξεχάσετε ποτέ;
Πολλές παραστάσεις θα μου μείνουν αξέχαστες. Ανάλογα με την εποχή και την προσωπική μου φάση νοσταλγώ κάποιες ή κάποιες άλλες. Σήμερα θα ξεχώριζα από αυτές που έχω δει «Το Κοστούμι» του Πήτερ Μπρούκ και την «Μήδεια» του Δ. Παπαιωάννου. Και από αυτές που έχω παίξει την «Νύχτα της Κουκουβάγιας» του Γ. Διαλεγμένου σε σκηνοθεσία Λ. Βογιατζή και το «Η Ζωή είναι Όνειρο» του Καλντερόν σε σκηνοθεσία Θ. Μοσχόπουλου.

Ποιο έργο και ποιον ηθοποιό θα θέλατε να σκηνοθετήσετε;
Την Μαρία Πρωτόπαπα στον «Κύκλο με την Κιμωλία» του Μπρεχτ.

Ποια κατά τη γνώμη σας ήταν η πιο τυχερή γενιά καλλιτεχνών;
Ίσως να στάθηκε τυχερή η γενιά που είχε δασκάλους όπως ο Κουν, ο Χατζιδάκις , ο Τσαρούχης…

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO